En till tråd om transport av mc

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Har sedan nån månad tillbaka köpt en fireblade...dock 120 mil härifrån.

Har kollat med ett antal firmor (schenker, dhl och vad de nu heter) och priset hamnar på runt 5000kr vilket är alldeles för mycket. Bussgods tar 2500kr men dom litar jag inte på alls, har tappat både det ena och det andra där! skulle inte förvåna mig om jag får ett framhjul bara...

Så jag undrar om ni har några lokala tips, kontakter, mindre firmor som kör omkring i sverige.

Det handlar om Sundsvall området - Malmö (+- 20-30 mil som jag kan köra själv om det behövs)

Tips som kör ner den själv, hyr ett släp eller hyr ett flyplan m.m kan ni hoppa över. Följdfrågan på varför jag köpte den där uppe hoppar vi också över tycker jag!

Tack för hjälpen

Har sedan nån månad tillbaka köpt en fireblade...dock 120 mil härifrån.

Har kollat med ett antal firmor (schenker, dhl och vad de nu heter) och priset hamnar på runt 5000kr vilket är alldeles för mycket. Bussgods tar 2500kr men dom litar jag inte på alls, har tappat både det ena och det andra där! skulle inte förvåna mig om jag får ett framhjul bara...

Så jag undrar om ni har några lokala tips, kontakter, mindre firmor som kör omkring i sverige.

Det handlar om Sundsvall området - Malmö (+- 20-30 mil som jag kan köra själv om det behövs)

Tips som kör ner den själv, hyr ett släp eller hyr ett flyplan m.m kan ni hoppa över. Följdfrågan på varför jag köpte den där uppe hoppar vi också över tycker jag!

Tack för hjälpen

Hej,
Har du hör med någon bil/mc importör/exportör. De kan ev hjälpa till.
Sen tror jag att det finns en, på vägen upp till Hälsingborg, som syslar med bil frakt. Som en liten jämförelse kostar samma frakt i Norge 2000 Nok.
Lycka till

Jag ska ev ner mot Tyskland inom en par manader. Har en Transitbuss jag kan lasta den i. Aker fran Örnsköldsvik och passerar bade Sundsvall och Malmö. Fragan är hur brattom du har?

Jag har inte bestämt nagot datum för detta ännu.

Annars far du kolla med akerier som har tomma transporter söderut om det är nagon som kan fixa det. Finns andra tradar pa samma ämne, sök lite i forumet sa hittar du säkert lite namn pa företag.

Varför kör du inte ner den själv eller hyr ett släp. Hyra ett flygplan är ju också ett alternativ. Men varför köpte du en hoj så långt bort?:hihi

Sorry, kunde inte låta bli!:D

Varför kör du inte ner den själv eller hyr ett släp. Hyra ett flygplan är ju också ett alternativ. Men varför köpte du en hoj så långt bort?:hihi

Sorry, kunde inte låta bli!:D

You bastard! kommer att leta upp dig och spöa dig! :D :tungan

Jag ska ev ner mot Tyskland inom en par manader. Har en Transitbuss jag kan lasta den i. Aker fran Örnsköldsvik och passerar bade Sundsvall och Malmö. Fragan är hur brattom du har?

Hoppas verkligen inte att det tar sån tid. Fast man vet aldrig! Återkommer så fort jag vet om det blir aktuellt! tack så mycket!

hör med möbelexpressen dom skulle ha 1500 för en transport från malmö till stockholm

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back