en till tjatare...förlåt!

trottelskadad!

Ny medlem
Gick med
8 May 2004
Hoj
r1 kxf250
Tja! Ny användare här, men har smygläst under en längre tid..
Jag vet att det här har varit uppe 1000000000000 gånger, men det är fan inte så lätt att bestämma sig...
Frågan lyder: Husa 650 ,eller 570rr??
Är inte rädd för att skruva utan vill helt enkelt bara ha hojen med mest körglädje!
Kan tillägga att jag inte har möjlighet att provköra dom.. det hade ju varit enklast..
Tacksam för svar från folk med erfarenhet..

Har haft en ny husaberg 01, en ny husaberg -02 och en ny husaberg -03, nu åker jag på Husky 570RR och jag längtar inte tillbaka till husabergarna. Visst, jag gillar fortfarande bergarna mycket men jag ÄLSKAR min RR ;). Tycker RR:en känns smidigare och är mer lättkörd. Det kommer nästan FÖR mycket effekt precis i början på husabergen medans RR:en e lite snällare precis på botten men kommer riktigt fint när man varvar lite. Sedan är bromsarna mycket bättre på huskyn, det känns som om det sitter i hop bättre och passformen på allt är bättre. Byta olja och så lär du få göra vilken av de du än väljer men jag tror du behöver ställa ventiler och så lite oftare på bergaren men det går fort så det e inga problem.

Körställningen är HELT annorlunda på de och huskyn behöver lite mer tillvänjning känns det som innan man börjar gilla den.. Så.. mitt val e enkelt. Husky 570RR..

- Johan

Har föressten haft en ny KTM 625:a -02 också. Fick den i början av april och sålde den i slutet på april med en förlust på ca 10 000:- för den var så JÄVLA trist när man hade kört bergare ett tag...

- Johan

plasten på ktm heter Greger....det räcker för mig... :lol
nej då, säkert bra cyklar, har lite svårt för dem bara.
Jag tror att jag egentligen har bestämt mig för rr:en, den är ju bara fööör snygg. (ja, jag är en blänkarfjant..)
får prisuppgifter på måndag så jag har ju ett par timmar på mig att fundera...
Tack för svaren..

å plasten på Husa heter ? :tungan

trottelskadad! skrev:
plasten på ktm heter Greger....det räcker för mig... :lol
nej då, säkert bra cyklar, har lite svårt för dem bara.
Jag tror att jag egentligen har bestämt mig för rr:en, den är ju bara fööör snygg. (ja, jag är en blänkarfjant..)
får prisuppgifter på måndag så jag har ju ett par timmar på mig att fundera...
Tack för svaren..

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back