En till skuren rs 125

flexbert skrev:
Varför är det så många aprilia som skär? :va

120 munstycke är förlitet för fullpower enligt starol..... fick rekomendationer att gå upp i munstycke.......... har knappast med ägaren då 9/10 rser skär efter ett visst antal mil :kocko

Mr_Malossi skrev:
120 munstycke är förlitet för fullpower enligt starol..... fick rekomendationer att gå upp i munstycke.......... har knappast med ägaren då 9/10 rser skär efter ett visst antal mil :kocko

......... Om man inte servar som man ska.
Dock så verkar Aprilias rekomendationer var lite väl glest satta....

Kör man på fel bestyckning så går det ju för FAN åt helvete.
Hadde ni inte mopeder?
Eller, fick ni en ny 125'a på 16-årsdagen av pappa och bara ströp av,körde fullt och sket i att ombestycka?
Jag tvivlar på att cylindrarna hadde skurit om man hadde bestyckat om.
Om man inte kan ombestycka, låt en verkstad fixa då?!onehundredeleven!!

McKlauf skrev:

Om man inte kan ombestycka så ska man inte ha 2T :fakta

Jag kör för tillfället med ett 135 munstycke, alldeles för stort. Men bättre för stort än för litet.
Jag har beställt ett 130, får hoppas att det funkar.

McKlauf skrev:
Hadde ni inte mopeder?
Eller, fick ni en ny 125'a på 16-årsdagen av pappa och bara ströp av,körde fullt och sket i att ombestycka?

och du är 90, du har ju mycket att säga till om :rolleyes:

McKlauf skrev:
Hadde ni inte mopeder?

Att en verkstad måste göra det tror jag inte.
Mitt vevstakslager skar. Det kan man inte "bestycka bort"

Tror knappast biltemaoljan är orsaken till att en mc skär. Oljorna är till större del likadana.

DJM skrev:
och du är 90, du har ju mycket att säga till om :rolleyes:
Har haft moped och så som jag ser det så funkar la 125'a ganska likt mopederna?
Men om du tycker att jag har fel angående mitt uttalande kan du ju ta och rätta mig, genom att skriva som det ska vara.
Få höra nu!

125:orna, speciellt de högvarvtrimmande hojarna; RGF:en, Miton och RS:n är riktigt känsliga för inställningar! Man skall t.ex. enbart köra på 98:oktanigt för att förhindra spikningar och man skall vara riktigt noga med alla inställningar kring förgasare!

Mopeder är inte lika trimmande i förhållande till cylinderstorlek och är alltså inte heller lika känsliga.

tvålen skrev:
125:orna, speciellt de högvarvtrimmande hojarna; RGF:en, Miton och RS:n är riktigt känsliga för inställningar! Man skall t.ex. enbart köra på 98:oktanigt för att förhindra spikningar och man skall vara riktigt noga med alla inställningar kring förgasare!

Mopeder är inte lika trimmande i förhållande till cylinderstorlek och är alltså inte heller lika känsliga.

en rättelse bara, jag kör alltid på 95. Märker ingen skillnad..

DJM skrev:
en rättelse bara, jag kör alltid på 95. Märker ingen skillnad..

Jag har också gjort det, och märker ingen skillnad... Men saker kan vara bra för motorn fast man inte märker nån skillnad själv.

Far pratade ett bra tag med Björn Anderson Racing Konsult igår och det var därifrån vi fick det tipset. Samt att man vid inkörning INTE skall blanda i extra olja. Det sänker bara oktanhalten.

Säkert en plausibel förklaring. :D

Jo, det är rätt vanligt att nya på forumet leker trådlyftarn allan eftersom att de inte läst utgångsdatumet men de är väl sånt som händer då och då :)
No offense, peace, love and motoroil :tummenupp

Last edited:
Back