En till rocker som tar livet av sig

Kongo skrev:
Crash dïets sångare har tagit sitt liv! http://www.crashdiet.org/

Mycket tragiskt, även om bandet inte tillhörde mina favoriter, skivbolaget meddelade att han hittades död i sitt hem i morse och att det var självmord...

Mina tankar går till övriga bandmedlemar och hans familj!

Jävla helvete. Fan vad saker och ting står fel till när sånt där händer.

Tydligen skall han ha hängt sig...men det vet jag inte säkert. :tummenner

floodi skrev:
Tråkigt värre.

Ganska bra pudelrock enligt mig iallafall.
Fick iallafall skåla med killen o skaka hand med han efter spelningen här i Kalmar.
För att vara pudelrock, helt ok, han hade bra rasp i pipan!

Starstriker skrev:
Säger ju det - Rocken är död.
Jävligt moget inlägg!! :fatta!
Är du dum på riktigt eller? En ung kille mår så dåligt att han hänger sig, och du tycker det är läge att skämta??!!

Skulle ALDRIG tycka att det är ok att säga sånt oavsett vilken skitmusik det är!

Var inget stort fan av CD men tyckte de var ett av de bättre "nysleaze"-banden. Vad jag fattat det som var de på smått på väg att slå igenom också.

Trist...

Usch, fattar inte varför sådant här händer... hade ju en mycket god vän fram tills oktober förra året då han tog livet av sig, helt utan att någon kunde anat det i förväg.
Det värsta med det här fallet är att jag hört lösa rykten om att det hela är en kupp för att dra till sig uppmärksamhet och att Dave ska träda fram igen om 2 veckor... hur mycket jag än hoppas det, så är jag rädd för att ryktet är "bull".

R.I.P Bro'... :(

lassnig skrev:
Det värsta med det här fallet är att jag hört lösa rykten om att det hela är en kupp för att dra till sig uppmärksamhet och att Dave ska träda fram igen om 2 veckor... hur mycket jag än hoppas det, så är jag rädd för att ryktet är "bull".

R.I.P Bro'... :(
Tror inte det om man läser i Aftonbladets länk:

"Crashdïet kommer definitivt inte att fortsätta som band. Crashdïet bestod av fyra människor och nu har en lämnat oss, säger de övriga bandmedlemmarna i ett officiellt uttalande."

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,765789,00.html

Har endast hört bandets namn och reklamlåten. Den var dock bra.

Synd att sånt händer. Men det är väl ett av livets nycker, det är nog få som pallar att stå i rampljuset med allt vad det innebär.

Hoppas han får ett bra hårdrocksliv i himlen.

Så här skriver Mattias Kling Aftonbladet:

" kombinationen sprit, droger och idoldyrkan kan vara förödande för en redan trasig själ. Partyt slutar med missbruk och uppmärksamheten leder till en själslig isolering som inte alla klarar av.

Ironiskt nog fanns det redan på CrashDïets annars så sprudlande debutalbum "Rest in sleaze" tecken på att Hellman inte var helt bekväm i sin roll som de hårdsminkade massornas inhemska anförare.

"I can´t stand the spotlight, don´t like it I never have/The mirror reflecting the street light, in the gutter that´s where I am" , skrev han till exempel i "Tikket" - vilket i dag är svårt att se som nåt annat än ett rop på hjälp.
Rest in sleaze, mannen.
Hoppas demonerna låter dig vara ifred nu.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg