En till blivande biker.

Daaniiel

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2007
Hoj
Ja.
Hej Daniel är jag. 20år och bor i Gävle :) Ska ta kortet väldigt snart. Har bokat ett flertal körlektioner och teorin den 19e. Dyrt kommer det bli då jag enbart kommer köra genom skola. Men nog fan är pengarna värt det :yoparty
Hoj inhandlas vid Lönen i Juli:D

Vänliga hälsningar Daniel

Välkommen till dårhuset:tungan

dyrt behöver de inte bli :) Jag hade aldrig kört innan me jag tog endå mitt kort efter 4 lektioner :)

Vågar man fråga va det blir för hoj?

Välkommen till dårhuset:tungan

dyrt behöver de inte bli :) Jag hade aldrig kört innan me jag tog endå mitt kort efter 4 lektioner :)

Vågar man fråga va det blir för hoj?

Thanks:) Om jag lyckas med 4 lektioner skulle jag bli lycklig. Har kört en gång och det gick väl hyffsat. :tungan
Om det går som jag vill blir det nog GSXR 750 eller 600 :D
Bra första hoj ?

Thanks:) Om jag lyckas med 4 lektioner skulle jag bli lycklig. Har kört en gång och det gick väl hyffsat. :tungan
Om det går som jag vill blir det nog GSXR 750 eller 600 :D
Bra första hoj ?

Alltid gött med fler bikers, från gävle dessutom - välkommen! :)
Har köpt mig en hornet som första cykel, håller på att ta kortet precis som du och är mkt nöjd med den än så länge. Mkt enkel och komplett i sitt utförande...

Hallå å välkommen:hej.....
Hade själv en gsxr 750-94 som första hoj den dög gott å väl...

Tack allt trevligt folk!:tummenupp

Hoppas verkligen jag får sadla en hoj innan slutet av denna säsong. :yoparty
Har någon synpunkter om Ya trafikskola? Jag kör hos dem. :tungan

Välkommen ;)
Hoppas vi ses på vägarna har funderingar på att åka ner till sthlm och kanske vidare till gbg under sommaren ;)

Grattis till ett bra beslut (att skaffa mc), när det gäller huruvida det kommer bli dyrt eller ej så är det flera faktorer som väger in. Dels vilken skola man går (vissa försöker mjölka en på deg innan de släpper en), sedan gäller det att få "rätt" körkortsförrättare, jag fick en idiot till uppköringssnubbe vilket inte gjorde saken billigare för mig... :@

Lycka till och kör verkligen försiktigt i början, i din ålder är man lite väl representerad i statistiken!

Last edited:
Grattis till ett bra beslut (att skaffa mc), när det gäller huruvida det kommer bli dyrt eller ej så är det flera faktorer som väger in. Dels vilken skola man går (vissa försöker mjölka en på deg innan de släpper en), sedan gäller det att få "rätt" körkortsförrättare, jag fick en idiot till uppköringssnubbe vilket inte gjorde saken billigare för mig... :@

Lycka till och kör verkligen försiktigt i början, i din ålder är man lite väl representerad i statistiken!

Precis det jag tänkte på. Att dom vill ha ut så mycket som det bara går. Men det känns som en bra körskola så fortsätter jag :)

Tackar:tummenupp

Härligt o välkommen i gänget!
Kör försiktigt (med huvudet) o med förutseende, så vi får läsa om dina trevliga upplevelser o hojar istället för i minneslunden.

Inte för att måla fan på väggen, men jag vill råda dig att gå med i SMC, och gå deras broms o kurvkurser och/eller sporthojskurser. Dessa ger dig en värdefull kunskap för resten av livet o samtidigt mycket nöje! :D

Rock on o lycka till :yoparty

Härligt o välkommen i gänget!
Kör försiktigt (med huvudet) o med förutseende, så vi får läsa om dina trevliga upplevelser o hojar istället för i minneslunden.

Inte för att måla fan på väggen, men jag vill råda dig att gå med i SMC, och gå deras broms o kurvkurser och/eller sporthojskurser. Dessa ger dig en värdefull kunskap för resten av livet o samtidigt mycket nöje! :D

Rock on o lycka till :yoparty

En bekant sa även det till mig. Så fort kortet är avklarat är den saken given:)
Längtan är enorm nu :D

Var på väg att ge upp när det inte gick alls som jag ville i tisdags när jag körde en lektion. Men suget efter hoj är så stort att jag inte kan ge upp:rolleyes: Känns bara som att det kommer kosta en hel del att ta kortet för mig :va

Jötapetter vad länge sedan man såg ett Guru meditation. Men på den tiden såg dom helt annorlunda ut (Amiga 500). Länken till din bild fungerade inte.

Man får gratta till kortet. Kör säkert !

Bifogat

• Skärmklipp.JPG
    Skärmklipp.JPG
    22.8 KB · Visningar: 39
Hej hej!
Håller själv på att ta mc kort, jag har kört fem lektioner men jag kommer att behöva flera.
Jag köpte mig en GS500 att övningsköra på. Den passar mig perfekt, men då e jag rätt så liten :), har en GSX750 på körskolan.

Lycka till med kortet och välkommen hit!

Tackar:) Kikar just nu på CBR 900. Så vi får se vad det slutar med:yoparty

Bifogat

• Daaniiel.jpg
    Daaniiel.jpg
    62.4 KB · Visningar: 43
Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...