En till bil vs hoj tråd..

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Har på fyllan och villan pratat med en kille som äger en audi s2a. Blir så att nästa "blackrace" som går i stan ska vi köra mot varandra. Jag med min r6a och han med sin våldvässade s2a (har hört runt 700hk) i motorn. Är jag helt changslös och ska skita i att köra eller kan man visa vart skåpet ska stå. Kan man göra några små men ack så värdefulla förändringar för att få ner 402m tiden något? Tacksam för tips!

Mvh // Xyron

Xyron skrev:
2338514 Har på fyllan och villan pratat med en kille som äger en audi s2a. Blir så att nästa "blackrace" som går i stan ska vi köra mot varandra. Jag med min r6a och han med sin våldvässade s2a (har hört runt 700hk) i motorn. Är jag helt changslös och ska skita i att köra eller kan man visa vart skåpet ska stå. Kan man göra några små men ack så värdefulla förändringar för att få ner 402m tiden något? Tacksam för tips!

Mvh // Xyron
Kan du spaka R6a, så är den minst lika snabb som R1an upp till 100. Sett tidningar där de mätt R6an upp till 100 på 2,6 sek. Audin kanske 3,7 sek med såpass pulver i maskin. Haft vässad S2a själv en gång i tiden, min hade RS2 turbo, grenrör å all skit, spridare, avgas å filter etc etc, dock mkt mindre effekt än din kompis, men utväxlingen är skum...åkte jämt med monster S2or upp till 120, sen stack dom på 3an å 4an. Får du bara en bra start så tar du hem repan... Men det är lätt att göra bort sig, för S2an kommer ta 20-30 meter direkt i starten med fyrhjulsdriften.

Du åker på stryk, så enkelt är det. Ok om du heter Rossi eller dylikt i efternamn, men annars är du troligtvis rökt, även om jag tvekar inför 700hk i Audin då det är ett fåtal som innehar det. Men omöjligt är det ju såklart inte, men träffar du på pastorn tex så har du inte en suck då spakningen också är avgörande.
När Fredrik från V-ås körde med sina "700hk" i sin cossie så var det grymma repor han körde, inte många gathojar som hade nåt att säga emot då på 402m.
Men ett race är ju alltid ett race, lika roligt varje gång oavsett utgången. Kör och var glad, inte varje dag man får gasa mot potenta bilar.

Min rekomendation är att hårdträna starter.
För får du till en bra start så vinner du.
Får du en dålig start så blir det till att försöka komma ikapp och det lär bli mycket svårare.

Prova ut grepp, vilket startvarv, hur du skall möta upp med kopplingen, osv..
Undrar ifall man skall vara lite fräck och kanske sänka hojen lite i fram ??

Har för mig jag fick förklarat av en som körde med en 600cc att han låg på 5000-6000 prm i starten och smög iväg med kopplingen. Istället för att dumpa kopplingen och få framhjulslyft (Alla ni som kör kvartsmilen kan ju rätta mig om jag har helt fel).

Och glöm nu inte att filma

Xyron skrev:
2338514 Har på fyllan och villan pratat med en kille som äger en audi s2a. Blir så att nästa "blackrace" som går i stan ska vi köra mot varandra. Jag med min r6a och han med sin våldvässade s2a (har hört runt 700hk) i motorn. Är jag helt changslös och ska skita i att köra eller kan man visa vart skåpet ska stå. Kan man göra några små men ack så värdefulla förändringar för att få ner 402m tiden något? Tacksam för tips!

Mvh // Xyron
Du åker på fetingstryk.
Om den så har 500hk eller 700hk, på gatan med en omoddad r6:a så åker du på spö så det stänker om det.

sEiKo skrev:
2338700 Du åker på fetingstryk.
Om den så har 500hk eller 700hk, på gatan med en omoddad r6:a så åker du på spö så det stänker om det.
Det tror jag iof knappast på.

sEiKo skrev:
Inte ifall han tar starten.

Låt oss säga att dom kör 402m för enkelhetens skull.
Och Audin gör en riktit bra tid på 13.0s
Så är fortfarande hojen snabbare med sina 10,8s.
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/yamaha/yamaha_r6 99.htm

Så iväg och träna starter...

Wiseguy skrev:
2338962 Inte ifall han tar starten.

Låt oss säga att dom kör 402m för enkelhetens skull.
Och Audin gör en riktit bra tid på 13.0s
Så är fortfarande hojen snabbare med sina 10,8s.
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/yamaha/yamaha_r6 99.htm

Så iväg och träna starter...
ursäkta min dummhet men lägger man ner så mkt pengar på en s2:a för att få 700 häst lär chassit inte va orginal så lite bättre än 13 går den väll på?

Xyron Glöm inte avregistera dig från sh så vi kan fortsätta hävda att bågar är snabbare. :hihi

Edit: enligt länken skulle r6:an ha 206 mph i slutfart. Jomen vist :rofl 331 kmh efter 402 meter? Klart imopnerande

Last edited:
zoddri skrev:
2338969 Blackrace körs förövrigt på 201m
http://www.blackrace.nu/br-regler.asp

De "blackrace" som körs en bit utanför stan körs på 402m. De har gran och allt sådant med.

Wiseguy skrev:
2338562 Min rekomendation är att hårdträna starter.
För får du till en bra start så vinner du.
Får du en dålig start så blir det till att försöka komma ikapp och det lär bli mycket svårare.

Prova ut grepp, vilket startvarv, hur du skall möta upp med kopplingen, osv..
Undrar ifall man skall vara lite fräck och kanske sänka hojen lite i fram ??

Har för mig jag fick förklarat av en som körde med en 600cc att han låg på 5000-6000 prm i starten och smög iväg med kopplingen. Istället för att dumpa kopplingen och få framhjulslyft (Alla ni som kör kvartsmilen kan ju rätta mig om jag har helt fel).

Och glöm nu inte att filma

Jo jag måste träna ganska mycket på starterna, och film kommer självklart.. Synd att man inte hade någon tank-cam eller något sådant.
Jag har även drevat ner den något, så det borde vara till min fördel. För toppfart lär man inte hinna ligga och pressa nå länge på 402m..

sEiKo skrev:

Jag har hört att den har allt från 450hk till 780hk så vad den egentligen får ut vet man inte säkert. Bättre att tro den har mer än mindre så slipper man bli förvåndad på det "negativa" sättet.

Last edited:
sEiKo skrev:

Har du varit hos Dahlbäck å diskuterat dalahästar eller?

Släpp sargen..

Xyron skrev:

Mvh // Xyron

Kan du spaka så borde du vinna.

Last edited:
Xyron skrev:
2339075 De "blackrace" som körs en bit utanför stan körs på 402m. De har gran och allt sådant med.

Jo jag måste träna ganska mycket på starterna, och film kommer självklart.. Synd att man inte hade någon tank-cam eller något sådant.
Jag har även drevat ner den något, så det borde vara till min fördel. För toppfart lär man inte hinna ligga och pressa nå länge på 402m..

Jag har hört att den har allt från 450hk till 780hk så vad den egentligen får ut vet man inte säkert. Bättre att tro den har mer än mindre så slipper man bli förvåndad på det "negativa" sättet.

HE HE det här låter ju som att det kan bli kul....
Säg bara till når det blir av, blev ju sugen på att prova mot lite bilar...
Våra hojar borde väll vara hyfsat likvärdiga...

Är det denna Audi kanske ?
http://www.garaget.org/?car=7948

prulle skrev:
2339074 ursäkta min dummhet men lägger man ner så mkt pengar på en s2:a för att få 700 häst lär chassit inte va orginal så lite bättre än 13 går den väll på?

11,99 då, känns den tiden bättre ? :)
I vilket fall som helst är det faktiskt ganska få 4-hjulsdrivna bilar som kör 10:or.
Visst dom har blivit fler senaste åren men det är fortfarande inte många.

Last edited:
Wiseguy skrev:
2339249 Är det denna Audi kanske ?
http://www.garaget.org/?car=7948

11,99 då, känns den tiden bättre ?
I vilket fall som helst är det faktiskt ganska få 4-hjulsdrivna bilar som kör 10:or.
Visst dom har blivit fler senaste åren men det är fortfarande inte många.

det där är ju Markus bil, ska väll inte vara omöjligt att ge den lite smisk :hihi

Gtech: 0-100 3.85 på klistrat, 4 sek på asfalt
60-fot 1.79
201m 7.969
402m 12.485 @ 183 km/h[/QUOTE]

Är absolut inte omöjlig att ta men som sagt STARTEN är halva racet!, en bra eller dålig start kan göra över 1 sekund.
folkvagnen kan säkert köra 10 repor med nästan samma 0-100 tid.
Känner du nån som har en G-Tech så låna den och kolla vad du klarar 0-100 på.

En mitten 11:a borde väl kunna presteras av bilen. En polare med urquattro körde typ 11.3 på spoilernytts en dag i depån på säve förra helgen. Den har typ såpass med pållar, jävligt få gobbar som spakar hojar grymt på strippen, men lycka till.
Syclonerobban körde jämnt eller drog hojar på gatan då hans lilla lastbil hade typ 4-500 pållar, nu har ju tyvärr inga hojar nån chans längre, www.syclone.org
:arsele

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...