En tidning för supermoto

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
En tidning för supermoto! Finns det, för man vill ju läsa om det man brinner för. I IB står ju inte mycket. Jag tycker det händer betydligt mera innom supermoto än vad dom skriver iaf. Vet någon ett bra medium för det?

Jag fattar inte förresten varför vi med motardlicens får IB. Det står så lite om motard i den att man blir förbannand varje gång man får den. Det kan lika gärna kvitta om det hade gjort min licens billigare. Jag betalade nu till svemo 2400 för min licens. Hälften av dom pengarna går väl kanske till att skriva reportage i IB om rally. :mad:

Jag hatar Rally :huvet

Eller har jag helt fel nu. Detta är ju endast min personliga åsikt och en fråga till er på SH om det finns någon tidning där man kan läsa mera om supermoto.

RaceMe skrev:
2328440 En tidning för supermoto! Finns det, för man vill ju läsa om det man brinner för. I IB står ju inte mycket. Jag tycker det händer betydligt mera innom supermoto än vad dom skriver iaf. Vet någon ett bra medium för det?

Jag fattar inte förresten varför vi med motardlicens får IB. Det står så lite om motard i den att man blir förbannand varje gång man får den. Det kan lika gärna kvitta om det hade gjort min licens billigare. Jag betalade nu till svemo 2400 för min licens. Hälften av dom pengarna går väl kanske till att skriva reportage i IB om rally. :mad:

Eller har jag helt fel nu. Detta är ju endast min personliga åsikt och en fråga till er på SH om det finns någon tidning där man kan läsa mera om supermoto.
finns nog ingen svensk tidning. men det finns på utrikiska.

http://www.press-stop.se/kiosken/

Där kan du anmäla ditt intresse för Supermoto Magazine så får du mail när det kommer nya nummer o givetvis kan man köpa där.

Är nog den enda högkvalitativa motard-blaskan som finns. Tyvärr kommer den inte ut särskilt ofta.

/Dave

RaceMe skrev:
2328440 En tidning för supermoto! Finns det, för man vill ju läsa om det man brinner för. I IB står ju inte mycket. Jag tycker det händer betydligt mera innom supermoto än vad dom skriver iaf. Vet någon ett bra medium för det?

man kan köpa Supermoto Magazine på voidas kiosk som ligger bakom åhlens. den är iofs på engelska, har bara köpt den en gång men den gick att läsa :)

OK Så det finns alltså ingen svensk tidning som skriver om supermoto. Vi är alltså för små än så länge. Då gör vi så här för att bli flera.

Alla som vill prova supermoto, kom till örebro i helgen, bli medlemmar i TeknisMC (om ni inte redan är medlemmar i svemo-klubb) och prova på supermoto (på min hoj eller egen). Jag finns där och förmedlar det lilla jag kan. Gratis är gott. Ni kommer att bli frälsta, jag lovar.

Ni som ska låna. PMa mig så bestämmer vi mera. Vissa krav har man ju på den som ska få låna ögonstenen. :tungan

Bomber magazine har ju några som brinner för SM. Så lite repotage blir det.

Någonting ni kanske själva kanske kan pusha på lite så är det inte omöjligt att det blir mer. Finns intresse så finns det nog lite plats också.

Det finns ju alltid Race att läsa, de står iof mest om SM & VM och då bara på två sidor vilket är på tok för lite...

Man får hoppas att det blir mer uppsving med tiden,men dom senaste tre åren har vart jklt mycke gott & läsa. :tummenupp

http://www.racemcsport.com/

Betalade in licensen för 2007 idag. (Enbart för att köra supermoto-tävlingen i Spanien) Och även detta år var en del av avgiften till en braständare som skriver artiklar om rally, gocart, enduro och cross. Jag är inte intresserad av dom sporterna, för då hade jag nämligen hållit på med även det. Önskar en bättring på det. Mera supermotoreportage.

Någon som vet hur mycket pengar Supermoto-licensen tillför IB med?

De har tjaffsat mycket om det i Racingforumet så du kan nog hitta informationen där om du söker, några hundra var det tror jag.

Själv tycker jag tidningen är bra och uppskattar att man får den. :tummenupp

Nyheter
Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...