En tappad sug

Stewardess

Står på en fot...
Gick med
26 Dec 2007
Hoj
Ska sälja
Hej alla! Jag sålde min fina SR och köpte en FZ 750. Nog trodde jag att det skulle bli ett lyft, men orken rann ur och jag har bara kört till Q8 i Upplands-Väsby och hem.

Den här sommaren blev inte vad den borde ha blivit. Det beror inte på den nya hojen det beror nog mer på omständigheterna.

Jag vill komma igång igen.

Stew

Du behöver en opretantiös gruppkörning, typ en tjejkörning, kortege, fikarunda eller något annat där det inte nödvändigtvis är mc-körningen som är huvudsaken, utan trevlig samvaro.

Jag hoppas att du hittar tillbaka till det roliga.

Jag brukar åka på veteranklubbens fikarundor häromkring, lufsa på i laglig hastighet, stanna och fika, prata skit med allt och alla, och sen på väg hem när jag är ensammen brukar jag smiska några kurvor på kul bara.

Sugen på att köra hoj är vad du gör den till, planlöst åkande kan sabba det mesta av suget. Gå ihop med några här på SH och planera en rolig tripp, om man har ett mål så blir det fasikens så roligare.

Ja för fan, hoj är bara roligt att köra på banan, det är allt runtomkring som e kul på gatan, fika är nästan roligare än mc-resan till fiket :D

Donken upplands-väsby kl 1800 imorgon, träffa lite trevligt folk, umgås i värmen och du kanske fpr tillbaka suget :)

Jag har semester och har rätt tråkigt, du kanske vill hänga med på en opretantiös (hoj)semester på Åland? Än så länge är det jag och Dunderässet som är inbokade, vi ska försöka få med en tankväska också.
När passar det för dig?

Hur som helst, jag tror att roten till det onda finns att finna på andra platser i ditt liv än vilka fordon som är registrerade på dig i Vv:s register. Och det är nog där du ska lägga energi för att få suget tillbaka. Men som du själv antyder är du rätt medveten om det.

Donken upplands-väsby kl 1800 imorgon, träffa lite trevligt folk, umgås i värmen och du kanske fpr tillbaka suget :)

Imorgon som i onsdag eller torsdag?

Last edited:
Säger som de flesta andra, på vägarna är det roligare när man är några stycken.
Allt från fikarundor till minisemester till europa turer med några bekanta förgyller alltid hojåkat!

Tror det inte är nån onsdagskörning nu den 23:e då det är stuntkväll på Barkarby från kl.18.
Åk dit, titta och språkas vid och eller ta ett race kanske!? Bor du i Kalhäll är det ju runt hörnet.

Annars är det bara att "fiska" efter åkturssällskap i Stockholms forumet...

Gäsp...händer inte mycket på Arlanda 03.22...:)

En till ser jag.....

Ställa oss på led och sparka framförvarande i röven.

Nä skämt och sido en onsdagskörning kan vara medusinen !

En gruppkörning är the skit! köra själv är ju sådär kul.. testa en onsdag, är alltid hur nice som hellst med bra folk! :tummenupp

Äh skit samma! Jag har personligen aldrig fattat alla klyschor om hur "hojen är liiiivet!". Det är ett fordon med två hjul och en motor, man förflyttar sig med denna på ett ganska underhållande sätt. Som bil, fast lite roligare. Vad detta leder till är att personer som du känner en press att man måste vara helt euforisk av att köra motorcykel, att det måste vara meningen med livet, och om man inte känner så, så måste det vara något fel!

Ta det för vad det är, kör så mycket som du känner för.

Det kommer & går det där suget....

Så är det faktiskt, har själv inte haft tid eller någon större lust att köra sedan maj månad men känner att det sakta men säkert börjar kittla i hojnerven.

Inget att stressa över :tummenupp

Du måste börja slanga, knäskrapa, stoppies mm:)

Efter att ha varit körkortslös för ett par år sedan så var det faktiskt det som gjorde att jag fick suget tillbaka.
I mitt fall när jag fick lappen tillbaka så körde jag skitmesigt, blev t.o.m omkörd av SL-bussar o dyl :D

Började då att slanga lite och sen var suget tillbaka:gnissla

Nu är man som en jävla 5-åring i skallen och det är hur kul som helst!

Last edited:
Att hitta likasinnade och gärna sådana som är bättre än en själv fungerar för mig. Men som flertalet säger; åka i grupp is the shit.

Själv sålde jag min fina retta igår så nu har man bara en Renault -93:a kvar. Samåka någon?

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back