En tankeställare..

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Det där fixade jag inte att se....ruggigt...
Hade tänkt att ta hojen ut efter jobbet men nu får det nog bli en öl på altanen
 

Lurvas

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Sonekulla
Hoj
Kawasaki Er6-n Track Edt
Gäller verkligen att tänka sig för.. Det kan gå illa väldigt fort.. :(
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Den där tankeställaren försvinner all världens väg så fort folk sätter sig på hojen..

Känner mig mest avtrubbad när jag ser såna där klipp.. (skyller på videovåldet)

Det är svårt att ta åt sig tills man är där själv (som drabbad eller vittne). En olycka drabbar alltid bara någon annan.

Hade tänkt att ta hojen ut efter jobbet men nu får det nog bli en öl på altanen

Det är Fredag och sol.. en öl på altanen eller uteservering med cheyer är väl alltid ett bättre alternativ än att svettas i skinnstället?
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Den där tankeställaren försvinner all världens väg så fort folk sätter sig på hojen..

Känner mig mest avtrubbad när jag ser såna där klipp.. (skyller på videovåldet)

Det är svårt att ta åt sig tills man är där själv (som drabbad eller vittne). En olycka drabbar alltid bara någon annan.



Det är Fredag och sol.. en öl på altanen eller uteservering med cheyer är väl alltid ett bättre alternativ än att svettas i skinnstället?

..............................................................

:tummenupp
 

Gixxer_88

Ny medlem
Gick med
16 Nov 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
Hojlös
Hade förtryckt gammla minnen från spanien tills jag såg videon. 2 tyska barn leker med en boll vid vägen och bollen rullar ut dom efter,det kommer en bil och klipper ett barn i sidan så ett helt köttstycke slets loss på sidan..
 

DempanDanius

Ny medlem
Gick med
22 May 2010
Ort
HBG
Hoj
SuperDuke -09
Fick verkligen en knivskarp känsla i magen efter att ha sett det här, sjukt så fort allting kan gå åt pipan.. Håller med ovanstående talare, en kall beer får stå på listan ikväll.
 

R5+1

Guest
Det där med mamman och barnet på övergångsstället höll jag på att få bevittna här i SLÖDDER-tälje häromåret. Jag körde genom centrum och stannade vid övergångsstället så dessa två skulle få gå över vägen. Precis när de passerar min bil kommer en jävel bakom och blåser om till höger om mig så det sjunger om det!

Det är alltså enfiligt och det finns plats bredvid bara för att det är en busshållsplats där. Tack och lov höll mamman ett bra tag om sitt barns hand och tack och lov hade hon mycket bra reaktionsförmåga. För hade hon inte ryckt tillbaka ungen som hon gjorde hade idioten i bilen ändat barnets liv där och då!

Jag är mycket tacksam att jag slapp erfarenheten av att vara vittne på första parkett. :Bugar
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Tog en sväng nyss, hade den där filmen på näthinnan och tyckte nästan det blev obehagligt att köra hoj.
 

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Vad heter låten och vem sjunger den. Jag får gåshud även om jag nu sett
den i nyttig men tragisk film.
 

DempanDanius

Ny medlem
Gick med
22 May 2010
Ort
HBG
Hoj
SuperDuke -09
Vad heter låten och vem sjunger den. Jag får gåshud även om jag nu sett
den i nyttig men tragisk film.

Evanesence (stavfel?) har jag för mig att dom heter, låt har jag dock ingen aning om.


Edit: Evanescence - my immortal

Jag var rätt nära i stavning ändån!
 

Woltarn

Wanted
Gick med
6 Oct 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
Kawasaki
Efter att ha sett den här filmen blev jag gråtfärdig.Att se hur ett litet misstag i trafiken kan vara så förödande.Att man kan förstöra så många människors liv genom att inte vara uppmärksam.

Ingen vill vara vittne eller inblandad i en sån här olycka,ingen vill få det samtalet om att en nära vän eller familjemedlem har gått bort i trafiken eller över huvud taget.Men alla olyckor går inte att förhindra.Men det alla kan göra är att tänka på varandra och tänka en gång extra när ni är ute och kör bil eller mc.

Vi kan förhindra många olyckor genom att tänka en gång till,så gör det och ni kan rädda liv:tummenupp
 

Johannes L

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Ort
OSBY
Hoj
Kawasaki Z800 -16, Aprilia SXV 5.5 - SÅLD, Aprilia RS125 Projekt, Yamaha YZ426F Projekt
Det som jag tar mest illa vid av, är nog där en kille blir klämd mellan en bil och sin tjejs ben mot stenmuren. Fy fan va hemskt att sitta fast med sin döda pojkvän emot kroppen.
 

DempanDanius

Ny medlem
Gick med
22 May 2010
Ort
HBG
Hoj
SuperDuke -09
Jag får ryssningar av den med mannen som kör in i den röda bilen som står stilla, det första idioten gör är att checka sin bil för eventuella skador, sen går han fram och kollar hur det är med föraren, men till sin stora förvåning så har han haft ihjäl en dold traffikant.. hemskt..
 

Ducce 748

SDK#4860
Gick med
13 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 748, hornet 600
Nej fy f-n!! De blir näst intill å avregga hojen å bara köra bana... får köpa nå som går saktare på vägen.. f-n va "avtänd" man blev å åka ut i trafiken..

En öl på altanen va're i kväll ja..... SKÅL!
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top