En större Sporthoj'sträff mitt i vintern (intressekoll och idé)

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Hej Folket.

Nu tänkte jag göra en liten intressekoll angående en middagsträff eller liknande. Jag strukturerar upp det i följande: Idé (Olika idéer föreslås här.) Pris: Vad kan ni tänka er att betala för detta nöje? Plats: Var ska det hållas? Underhållnings: Vilken underhållning ska det bjudas på? (Jag kan ta på mig ansvaret att inhandla alkohol t.ex.)

Idé

När det är ungefär halva tiden genom vintern och hojsuget är som störst kan det vara skoj att träffa andra mc-bröder som också lider. En lokal, med hyffsat låg hyra där vi träffas för att äta och dricka. Låter det som en vettig, rolig och intressant sak?

Pris

Roligheter och nöjen är inte alltid gratis. Vad kan ni tänka er att betala för några timmars nöjen? Kostnader som jag räknar in här är lokalhyra, alkohol, mat etc. Kommer inte ta något betalt för att arrangera detta event.

Ett förslag kan vara 250-500 kronor. Det räcker till några öl, några glas vin och förhoppningsvis lokalhyra om vi blir runt 20-50 personer.

Plats

Någonstans i Skåne? Vad sägs om Malmö eller Lund, ligger centralt till och finns bra pendlingsmöjligheter för de flesta.

Underhållning

Vad tycker ni att vi ska göra? Man kan bowla, spela biljard, sitta och äta och dricka och sjunga fina låtar.

Vet att det har hänt bl.a. i Stockholm, men jag tänkte nu ta tag i det hela för att arrangera en ny träff i Skåne området. Alla är hjärtligt välkomna, kom gärna med idéer och förslag på vad vi kan göra och var man kan hålla hus.

Ber om ursäkt för eventuella stavfel och liknande, har endast snackat engelska de senaste 8 månaderna.

Skriv ert SH-Id om ni är intresserade och vad ni kan tänkas betala för ett sådant evenemang.

Mvh

Kanske skulle ändra rubrik tii sporthojsträff i Skåne ! Malmö Lund känns inte så centralt för övriga Sverige

Okej, så än så länge är det 4-5 stycken från Skåne området som gillar initiativet. Blir vi uppemot 10-15 stycken kan man ju fundera på att arrangera ett möte och lite planer på vad som skulle kunna vara aktuellt, jag tänkte på en datum i Januari eller där omkring. Skriver det nu så folk kan få lite framförhållning.

Ett tips är ju att sy ihop det med MC-mässan. Många klubbar gör ju så (t ex Svenska Ducatiklubben) då det är en tillställning som de flesta av oss besöker.
Brukar det inte vara en SH-träff i anslutning till mässan? Själv är jag lite för mycket enstöring för att veta :D.

Okej, kan vara värt att kolla upp. Hade definitivt varit skoj att träffa människorna bakom profilbilderna så att säga :)

Bra initiativ som sagt. Men jag håller nog med de som föreslår att man arrangerar något i samband med t ex mc-mässan eller något annat mc relaterat arrangemang (som tyvärr infaller under vår och sommar). Utanför den tidsperioden tror jag det är svårt att dra ihop något. I alla fall om man eftersträvar att få folk från olika delar av vårt avlägsna land.

Hur jag än vrider och vänder på det så får jag inte Malmö och Lund till centralt. Hässleholm t.ex vore mer centralt ;)
Jag är på i vilket fall som!
Äh, allt norr om Osby är skog med vidhängande fäbodar:tungan

Puhh, då klarar jag mig precis :tungan

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...