En spännande dag på jobbet

De är lite nojiga - tänk om SJ eller SL, UL m.fl. skulle vara lika petiga med kontroller innan man får åka med...

Exempel från verkligheten:
Ut från Sverige är det ok att ta med sig en pennkniv med blad på 3,5cm och tillhörande sax som knappt kan klippa två hårstrån i handbagaget (i fickan). Men däremot hem från t.ex. Heathrow var det tvärstopp :gnissla Hur jävla pantad får man bli, så man anser att det är farligare än en vanlig penna, livremmen eller mina bara händer? En present till äldsta grabben fick inte heller följa med och de var skitseriösa att man kunde bli åtalad för att ens ta med den till en flygplats - vad var det då? Jo en leksak i gul plast, men den kunde påminna till formen om en handgranat. Vem som helst, förutom de s.k. proffsen kan se att det är just en leksak, men nä... och ingen tid att harva sig tillbaka genom alla köer för att checka in bagaget - det hade tagit minst två timmar. :mad:

Jag har själv lite bombnoja när jag skall flyga. Säg att det är en 10000-dels chans (0,0001) att det finns en bomb ombord. Lite högt tycker jag, så jag har löst det på mitt eget sätt:

Jag tar med en bomb till, för chansen att det finns TVÅ oberoende bomber ombord på samma flygplan är ju försvinnande liten: 0,0001*0,0001=0,00000001.

Det känns tryggt.

TomK: dom kanske visste att du var MC-förare... en sån där livsfarlig typ! :hihi

Ja, just då hade jag väldigt högt blodtryck och var nog farligt nära att bli just farlig - men det är väl inte rätt tillfälle att börja tjafsa - långt hemifrån i en av världens mest paranoida städer och när flyget hem (ej ombokningsbart) går bara en timme senare. Det var bara att hålla minen och se nöjd ut... :näsblod

De är lite nojiga - tänk om SJ eller SL, UL m.fl. skulle vara lika petiga med kontroller innan man får åka med...

Exempel från verkligheten:
Ut från Sverige är det ok att ta med sig en pennkniv med blad på 3,5cm och tillhörande sax som knappt kan klippa två hårstrån i handbagaget (i fickan). Men däremot hem från t.ex. Heathrow var det tvärstopp :gnissla Hur jävla pantad får man bli, så man anser att det är farligare än en vanlig penna, livremmen eller mina bara händer? En present till äldsta grabben fick inte heller följa med och de var skitseriösa att man kunde bli åtalad för att ens ta med den till en flygplats - vad var det då? Jo en leksak i gul plast, men den kunde påminna till formen om en handgranat. Vem som helst, förutom de s.k. proffsen kan se att det är just en leksak, men nä... och ingen tid att harva sig tillbaka genom alla köer för att checka in bagaget - det hade tagit minst två timmar. :mad:

det är väl ingen nyhet att det mesta kan 'användas för terrordåd'?

checka in skiten först nästa gång. problem solved. everyone's happy och du kan hänga i baren.

jag har själv lite bombnoja när jag skall flyga. Säg att det är en 10000-dels chans (0,0001) att det finns en bomb ombord. Lite högt tycker jag, så jag har löst det på mitt eget sätt:

Jag tar med en bomb till, för chansen att det finns två oberoende bomber ombord på samma flygplan är ju försvinnande liten: 0,0001*0,0001=0,00000001.

Det känns tryggt.

:d :d

Jag har själv lite bombnoja när jag skall flyga. Säg att det är en 10000-dels chans (0,0001) att det finns en bomb ombord. Lite högt tycker jag, så jag har löst det på mitt eget sätt:

Jag tar med en bomb till, för chansen att det finns TVÅ oberoende bomber ombord på samma flygplan är ju försvinnande liten: 0,0001*0,0001=0,00000001.

Det känns tryggt.

Haha kronlogik!:tummenupp

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP