En som "slukar" allt?

• Thread starter Thread starter IGNJATOVIC
  • Start date Start date

IGNJATOVIC

Guest
Nedan följer en länk till en person som är villig att köpa nästan vilken motorcykel som helst och han kommer Direkt, ikväll och betalar kontant.

Jag tycker att det låter lite konstigt - varför ha så bråttom? Är det ngn som har erfarenhet vid såna här affärer?

Frågade honom om det är ett företag han har. Svaret blev "hm, ja - det är ett företag" - sedan bröts samtalet - kan ha varit min mobil som krånglat eller hans batteri som dött.

http://www.blocket.se/vi/15217365.htm?ca=17_k

Ja troligen får du ett skambud på hojen av en som viftar med kontanter framför ansiktet. sådanna personer brukar ofta vara ganska slipade när det gäller att övertala folk.

Nog tänds en varningslampa nånstans i mitt bakhuvud...

"Märke, modell spelar ingen roll, även defekt och dåligt skick köpes."

Kanske betyder "Vi nitar dig o tar din hoj vad det än är om du är dum nog att ringa oss" :tuttar

Eller så kanske det är helt ok, svårgissat hehe

Nog tänds en varningslampa nånstans i mitt bakhuvud...

"Märke, modell spelar ingen roll, även defekt och dåligt skick köpes."

Kanske betyder "Vi nitar dig o tar din hoj vad det än är om du är dum nog att ringa oss" :tuttar

Eller så kanske det är helt ok, svårgissat hehe

Fast hans uppgifter är angivna på eniro - hm...

Bilden säger väl allt. :hihi

Eller också räknar han med att folk ska ringa honom, samtidigt visa sitt nummer och eventuellt röja sin adress.. ..så kommer han och hans kära vänner med en liten lådbil på kvällskvisten och hämtar den alldeles gratis..

vad är det som är så konstigt med annonsen? Det är bara en köp teknik som han använder sig utav, så han får så många samtal som helst, och till slut får han napp där han kan köpa en mc billigt och sälja den vidare dyrare.

Och han är säkert mekaniker som kan fixa lätta defekt fel som flesta tror kommer kosta för mycket och säljer den därför billigt.

Inget konstigt med det, har sett flera sådana annonser bl.a. för bilar.

Sådana här annonser har ju funnits i alla år av bilhandlare och mekaniker som köper billigt ,reparerar och säljer dyrare. Inget som helst konstigt. Oftast får du kontant rätt i handen på en gång om du vill göra affär med dom. Självklart får du ett bud långt under marknadspris, eftersom dom vill tjäna lite på affären.

Det är klart att han köper din hoj idag!! Men knappast till marknadspris, han bjuder långt långt under, några nappar och hans vinst är som en en liten påse så fort han sålt vidare.

Jag anser inte att det han gör är på nått sätt omoraliskt eller farligt eller dumt. Detta förutsatt att han är en fixare som säljer vidare. Är han kriminell kan ju legaliteten ifrågasättas.

Vilket oerhörd iaktagelseförmåga... :rolleyes:
Sporthoj.com är inte att leka med..flera har nu sett likheterna mellan en känd film och bilden på annonsen. :D

Alla är kanske inte nå´ra jävla nätrunkare som du är och kan varenda länk som innehåller Ghostrider. Att skylta med att du kan varenda klipp av din "gud" säger mer om dig än oss andra. Jag för min del hade inte en susning om att det skulle kunna vara GR.

Det finns ju 100tals med sådana annonser för bilar. Inget konstigt med dem utan, som nämnts tidigare, så finns det en massa kontanter och de bjuder långt under marknadvärde.

De som är i stort behov av pengar nappar ju således och de kan tjäna sig en hacka.

Så länge man ska sälja något så ska man ju vara bra korkad för att "bli lurad" av någon.

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC