en som har en mini moto som moped

Rent bullshit...

Förressten vad betyder: "ror ni på det inte jag ful är den mäd"
 
Jag ringde upp han och han sa att det ej är en kinamoto och att hans morsa och farsa är snutar.

Den är reggad och körbar på allmän väg.
"säger han"?? :confused:
 
furufjord skrev:
Jag ringde upp han och han sa att det ej är en kinamoto och att hans morsa och farsa är snutar.

Den är reggad och körbar på allmän väg.
"säger han"?? :confused:

om den nu är "reggad" o klar, för 45 km/h så måste den enligt lag ha en nummerskylt. bara att be om reg. nr då ju. (EU moppe)

för MOPEDER behöver ej skylt, men får ej gå fortare än 30 km/h

:fakta
 
Hur 17 har han lyckats typgodkänna den, men går det på en så går det väl på flera, den är ju försäkrad och godkänd som moppe.
 
GSXR1100R skrev:
Hur 17 har han lyckats typgodkänna den, men går det på en så går det väl på flera, den är ju försäkrad och godkänd som moppe.



ingen aning ska se om man kan det med min
 
furufjord skrev:
Jag ringde upp han och han sa att det ej är en kinamoto och att hans morsa och farsa är snutar.

Den är reggad och körbar på allmän väg.
"säger han"?? :confused:


har med min ly-cig 12 inreggad som klass2 moped och det funkar perfekt.. en liten hemlis med hur man ska lyckas regga in den men det finns ju alltid lite tjuvhåll i systemet hehe. kostar mig 400:- i halv året för att ha den trafikförsäkrad och det är det helt klart värt..
 
E väl bara till å banka in ramnummer från en riktig knallert..
Och hoppas att polisen inte är så värst insatt i ämnet :va
 
Det är inga problem att få en "trafikförsäkring" på en kina hoj!
Frågan är om dom(försäkringbolagen) kommer att betala ut någon ersättning den dagen det händer något!!!!

Har själv betalat en värdelös villaförsäkring till ingen nytta i 8 år.
(för att det var inte jag som stod för lagfarten på villan)
 
klippans skrev:
Det är inga problem att få en "trafikförsäkring" på en kina hoj!
Frågan är om dom(försäkringbolagen) kommer att betala ut någon ersättning den dagen det händer något!!!!

Har själv betalat en värdelös villaförsäkring till ingen nytta i 8 år.
(för att det var inte jag som stod för lagfarten på villan)
AJ AJ AJ!! Hadde du behov av att lösa ut något??
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top