En snubbe kör på ett rådjur el.motsv. Aj..

Been there, done that. Gör ont och drar ner värdet på din mc. Gör det inte!

aj aj vilken otur fy fan stackars snubbe

Är det nån som har erfarenhet av såna där krascher? Jag undrar nämligen om man voltar så där av att smälla in i rådjuret, eller mer pga att man troligen tokbromsar...

ZoulFly skrev:
Är det nån som har erfarenhet av såna där krascher? Jag undrar nämligen om man voltar så där av att smälla in i rådjuret, eller mer pga att man troligen tokbromsar...

Mattias skrev: Been there, done that. Gör ont och drar ner värdet på din mc. Gör det inte!

Fråga honom... :)

aj aj aj,, det där e nog inte å rekomendera, finns billigare sätt att döda de små liven..

ZoulFly skrev:

Flera bekanta som smällt in i rådjur som varit större än det där. Själv har jag bara varit nära :3freak Har man tur klipper man bara rakt igenom och kan i bästa fall hålla sig på hjulen, men med nerlägg eller om djuret fastnar fel under framhjulet, så kan man stå på öronen riktigt duktigt. Finns även risk att man klipper tummarna och/eller slår av lårbenen (mest risk för sådant vid krasch mot större djur). Grävlingar är hårda som sten - där tar det tvärstopp. Rådjur kan man klara, men älgar är 4-500 kg köttvägg som man helst undviker. Vildsvin blir allt vanligare och en fullvuxen galt vill man inte ha framför nosen på hojen (tänk grottbjörn!!).

Otäckt filmklipp och det visar att man i just fel ögonblick inte har en chans att ens hinna börja bromsa. Endera ska man köra så fort att man tillbringar så kort tid som möjligt på de farliga ställena eller så långsamt att man alltid hinner stanna (typ 20 knyck)...

ZoulFly skrev:

I mitt fall krökte sig gaffelbenen så att hjulet gjorde en visit hos kylare och grenrör. Jag tänkte "Oj! SÅ våldsamt trodde jag inte att det skulle vara", för det tog verkligen tvärstopp. Det blev ett fyra meter långt, krokigt, svart streck i asfalten, förmodligen orsakat av att hjulet inte snurrade så bra när det var inkilat mellan grenrören från treans och fyrans cylindrar. Vänster tumme fick sig en knäck, den blev liksom kvar runt styret. Höger axel/överarm är sig inte heller riktigt lik, för den landade jag på. (Den, och huvudet. Huvudet är dock varken bättre eller sämre än förut.)

Edit: Jag höll FULLT på trean. Det gick inte alls lagligt.

En kompis körde på ett rådjur i roslagstrakten med sin BMW K100 för 3 år sen.
Vid kollisionen klövs djuret itu och kompisen blev indränkt i maginnehåll och tarmar, han vurpade inte ens utan stannade vid väggrenen...
Hojjen klarade sig ganska bra förutom lätt krökta gaffelben.

Det är rätt läskigt o se sånnt här. Har vatt alltför närma
själv en gång.

men som tur var såg det ut som snubben på filmen
klarade sig rätt bra ändå med tanke på hur det kunde
ha gått.

Har oxå smällt med ett rådjur en gång, dock så hade jag så mycket tur att rådjuret "bara" han ut med huvudet framför hojen.
DOck så slog det liksom runt o klämde mitt ben mot ramen vilket öven gjorde att hojen wobbla som aldrig förr, men lyckades hålla mig på hjulen, och det är jag oerhört glad över.
Nu blev det "bara" klämskador från knäet o till tåna!

Akta dom, de gör ont!!!

//Niklas

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP