En smula kär..

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Provkörde jP's XR650 igår. Var så nyfiken på hur den var att köra eftersom jag hittils bara provsuttit Craffe's XR, Exitemes DR och Raggarns KTM640LC4. Den vibrerade gott mellan mina darrande ben när jag provade att köra runt, visserligen på ettan, man måste ju känna av hojen först..

Så, jag blev lite kär måste jag säga. Provkörde ju Mcbudets Husaberg 650 i vintras också. Vad har ni att säga om dom olika hojarna, vad är en bra hoj för mig som inte kört så länge?
Ännu finns inga pengar att köpa en kompis till 400.an därhemma, men drömma går ju alltid.

Be någon visa dig det där med att kicka. Får du till det hyfsat efter lite träning visar det ju på att en hoj med enbart kick inte är något problem. Andra kanske har lite svårare för att räta ut benen så de väljer enbart moppar med elstart.

Per skrev:
Be någon visa dig det där med att kicka. Får du till det hyfsat efter lite träning visar det ju på att en hoj med enbart kick inte är något problem. Andra kanske har lite svårare för att räta ut benen så de väljer enbart moppar med elstart.
Det kan nog vara rätt så listigt, då vet jag vad jag skall pyssla med i vintern iallafall :tummenupp
Kommer aldrig behöva sätta min fot i ett gym igen :rolleyes:

Bikerbitch skrev:
Det kan nog vara rätt så listigt, då vet jag vad jag skall pyssla med i vintern iallafall :tummenupp
Kommer aldrig behöva sätta min fot i ett gym igen :rolleyes:

Vad f** du skulle ju komma igång bikerb.... iväg med dig till gymmet nu :D

Bikerbitch skrev:
Provkörde jP's XR650 igår. Var så nyfiken på hur den var att köra eftersom jag hittils bara provsuttit Craffe's XR, Exitemes DR och Raggarns KTM640LC4. Den vibrerade gott mellan mina darrande ben när jag provade att köra runt, visserligen på ettan, man måste ju känna av hojen först..

Låter som en väldigt dyr vibrator, om det bara är det du är ute efter :D

Det kanske finns som tillbehör till FWSen?? :rolleyes:

//A

Det är väl mer vad du ska använda hojen till och hur mycket tid du har lust att ägna åt underhåll av älsklingen, än hur länge du har kört hoj, som avgör vilken av hojarna som är "bäst" för dig! (Iaf min åsikt... :rodnar )

Kicka är inget problem, om man får in tekniken (behövs inga benmuskler á la Belgian blue), men elstart är ju bekvämt.

Jag har bara "kört" Hedas 625:a och min Husaberg och om jag skulle välja så tog jag Husan 100 ggr av 100! :fakta (Men så har vi gått igenom en del ihop vid det här laget...)

Körde iofs en XT en gång, kanske kan jämföras med en DR? Vilken skräckupplevelse... :skrämd

XR:en är det ju många som är nöjda med, så det kanske är ett bra val, liksom 640:n?!?

Last edited:
Bikerbitch skrev:

Så, jag blev lite kär måste jag säga. Provkörde ju Mcbudets Husaberg 650 i vintras också. Vad har ni att säga om dom olika hojarna, vad är en bra hoj för mig som inte kört så länge?
Ännu finns inga pengar att köpa en kompis till 400.an därhemma, men drömma går ju alltid.

Prova att åka en motard 5mil i sträck innan du bestämmer dig.
Köp elstart! Så grymt mycket mer bekvämt, och dom 2-3kg extra på hojen spelar ingen roll för dig.

elstarten är inte alltid pålitlig på stånkorna, på många är det en hjälpstart bara.
Det hjälper mycket om man orkar kicka hojen själv, viket egentligen inte är så svårt om hojen är lättstartad.

Framförallt är det jävligt macho att kicka :D

Trycka på löjliga knappar kan man göra på jobbet :1pajas

(kanske inte är så viktigt med tanke på vem som startade
tråden :hej )

Jag tycker XR650 är en bra hoj, framförallt är det Honda kvalité ! :cool: :banana

00: orna kan man ju få för en vettig peng nu och nästa år så är dom ju kanske ännu lite billigare.....

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back