En skånsk "Slingerbulten"?

Sträckan Röke-Bjärnum é inte dålig den heller. Helst i den riktningen. Hyffsat bred väg med mycket hopp och roliga kurvor och inga hål i vägbanan.

Bubbas skrev:
Sträckan Röke-Bjärnum é inte dålig den heller. Helst i den riktningen. Hyffsat bred väg med mycket hopp och roliga kurvor och inga hål i vägbanan.

Så, nu börjar det arta sig. Nu har vi ju 2 sträckor som kan aspirera på att bli "Skånes slingerbult" :banana

Maverick_ou812 skrev:
Sen har vi ju Dede som enkelt gazzar oss mellan Kagerod och Ljungbyhed.

Aaaa. Den är inte dum den :tummenupp
Hittade en liten sträcka förra året. Vet inte om någon annan lagt upp den innan. lägger en karta i alla fall. Var fin beläggning förra året och den svänger bra mycket och med en del höjdskillnder blir det extra skoj. Dock ganska smal men skoj :yoparty

Bifogat

• Ekholma S Rörum.jpg
    Ekholma S Rörum.jpg
    127.6 KB · Visningar: 789
Last edited:
Dede skrev:
Aaaa. Den är inte dum den :tummenupp
Hittade en liten sträcka förra året. Vet inte om någon annan lagt upp den innan. lägger en karta i alla fall. Var fin beläggning förra året och den svänger bra mycket och med en del höjdskillnder blir det extra skoj. Dock ganska smal men skoj :yoparty

Har också kört den, underbar (hittade den iof efter dina instruktioner). :tummenupp

Men lite väl smal är den dock ibland, har lite svårt när det inte är mycket mer än en bilbredd, är lite stressad av vetskapen att det blir lite väl trångt om något plötsligt dyker upp. :eek: :skrämd

pjohan skrev:
Har också kört den, underbar (hittade den iof efter dina instruktioner). :tummenupp

Men lite väl smal är den dock ibland, har lite svårt när det inte är mycket mer än en bilbredd, är lite stressad av vetskapen att det blir lite väl trångt om något plötsligt dyker upp. :eek: :skrämd

Nice guys :)

Skulle vi kanske kunna organisera några onsdagsgazz på de här vägarna?

Vad säger reislaiter numero uno, Mr K?

Ett förslag inför säsongen:
Inte två onsdagsgazz efter varandra på samma vägsträckor.
Nu har vi i alla fall 3 vägsträckor i denna tråden. Man kan ju alternera, vecka 1-sträcka 1, vecka 2-sträcka 2 osv osv. När vägsträckorna tagit slut så börjar vi om på sträcka 1, osv osv.

El Garto skrev:

Nu har vi i alla fall 3 vägsträckor i denna tråden. Man kan ju alternera, vecka 1-sträcka 1, vecka 2-sträcka 2 osv osv. När vägsträckorna tagit slut så börjar vi om på sträcka 1, osv osv.

sounds like a plan :tummenupp

Zenit skrev:
sounds like a plan :tummenupp
Hej.

Många fina vägar ligger i norra Skåne. Det går iofs snabbt att komma dit, även från Torpet. Sträckan Farstorp (Eagel eye cherry´s hemort) till Hanaskog ungefär. Smal och kurvig och nästan ingen trafik alls. Dessutom inga hål när jag körde där sist. Denna sträcka bjuder vidare på en eller två hårnålar. 1.a växeln.

På en Skånekarta finns nu alla vägsträckorna inritade som kommit fram i tråden. Hoppas att det kommer in flera så har vi ju en karta som vi kan välja och vraka ur när onsdagsgazzen startar. Hur som helst så fortsätter jag att rita in eftehand som ni fyller på.
Jag tar med kartan till första onsdagsgazzset så kan vi ju se hur vi gör.
Själv är jag usel på att köra efter karta men det kanske finns andra mer rutinerade "reislaiters" som kan ta kommandot, eller vad säger du Mr K?

El Garto skrev:
Trådlyft, jag vill rita in fler skojiga vägar på kartan :D

Kan du inte lägga upp den ngnstans så att man kan få drägla över kommande kurvor till säsongen, för jag utgår ífrån att formatet är 00001111000101010? Pliiizzzzzz :tummenupp Ev för att komplettera den lite.

wonderwizard skrev:
Här har du en grym karta där du själv kan leta fina vägar

http://www.skane.se/templates/Page.aspx?id=94375

Jag var ute efter det "samlade dokumentet" där alla goa vägar fanns inritade typ. Är väl bara att läsa i tråden o rita på. Det var dock en klart bra karta, trodde inte så fanns under Region Skånes tak :-) Kör själv med MS Autoroute där man lätt kan få fram avstånd också, mkt smidigt.

El Garto skrev:

Saken är att det som är kriterierna för en onsdagsrunda ofta inte passar de flesta bra vägarna.

* Bra utgångsplats (Bensinmack de flesta hittar till)
* Bra avlutningsplats (fikaställe + lekställe)
* Raijslaitrarna måste hitta hela sträckan
* Färdriktningen (Ha motsol halva sträckan är anus speciellt på vår och höst när solen går ner tidigare)

Vi kommer att alternera mellan Storp och Elöv som utgångsplats. Eftersom mer än 50% av folken på gazzen inte läser på forumet så meddelas byten veckan innan på gazzet. Vi har idag ca 7-8st olika rundor till 3-4 olika ställen och det är svårt att passa in nya rundor. Jag är jätteglad för nya rundor som är genomtänkta och planerade. PMa mig gärna dessa.

/Le King para de Onsdagsgazz :D

PGH skrev:
Jag var ute efter det "samlade dokumentet" där alla goa vägar fanns inritade typ. Är väl bara att läsa i tråden o rita på. Det var dock en klart bra karta, trodde inte så fanns under Region Skånes tak :-) Kör själv med MS Autoroute där man lätt kan få fram avstånd också, mkt smidigt.
det finns i RRs privata del av forumet

Mr K skrev:
Saken är att det som är kriterierna för en onsdagsrunda ofta inte passar de flesta bra vägarna.

* Bra utgångsplats (Bensinmack de flesta hittar till)
* Bra avlutningsplats (fikaställe + lekställe)
* Raijslaitrarna måste hitta hela sträckan
* Färdriktningen (Ha motsol halva sträckan är anus speciellt på vår och höst när solen går ner tidigare)

Vi kommer att alternera mellan Storp och Elöv som utgångsplats. Eftersom mer än 50% av folken på gazzen inte läser på forumet så meddelas byten veckan innan på gazzet. Vi har idag ca 7-8st olika rundor till 3-4 olika ställen och det är svårt att passa in nya rundor. Jag är jätteglad för nya rundor som är genomtänkta och planerade. PMa mig gärna dessa.

/Le King para de Onsdagsgazz :D

det finns i RRs privata del av forumet

Är jag blind :va Hittar inga kartor i Privata RR :(

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...