Oddjob
Bannad
Först körkort, sen kommer Mathias ocksåwonderwizard skrev:Ni lite längre söderut får väl helt enkelt komma upp i vår/sommar & köra med oss på en TT![]()

(jag alltså

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Först körkort, sen kommer Mathias ocksåwonderwizard skrev:Ni lite längre söderut får väl helt enkelt komma upp i vår/sommar & köra med oss på en TT![]()
Bubbas skrev:Sträckan Röke-Bjärnum é inte dålig den heller. Helst i den riktningen. Hyffsat bred väg med mycket hopp och roliga kurvor och inga hål i vägbanan.
Maverick_ou812 skrev:Sen har vi ju Dede som enkelt gazzar oss mellan Kagerod och Ljungbyhed.
Dede skrev:Aaaa. Den är inte dum den![]()
Hittade en liten sträcka förra året. Vet inte om någon annan lagt upp den innan. lägger en karta i alla fall. Var fin beläggning förra året och den svänger bra mycket och med en del höjdskillnder blir det extra skoj. Dock ganska smal men skoj![]()
pjohan skrev:Har också kört den, underbar (hittade den iof efter dina instruktioner).![]()
Men lite väl smal är den dock ibland, har lite svårt när det inte är mycket mer än en bilbredd, är lite stressad av vetskapen att det blir lite väl trångt om något plötsligt dyker upp.![]()
![]()
El Garto skrev:Nice guys![]()
Skulle vi kanske kunna organisera några onsdagsgazz på de här vägarna?
Vad säger reislaiter numero uno, Mr K?
Ett förslag inför säsongen:
Inte två onsdagsgazz efter varandra på samma vägsträckor.
Nu har vi i alla fall 3 vägsträckor i denna tråden. Man kan ju alternera, vecka 1-sträcka 1, vecka 2-sträcka 2 osv osv. När vägsträckorna tagit slut så börjar vi om på sträcka 1, osv osv.
Hej.Zenit skrev:sounds like a plan![]()
El Garto skrev:Trådlyft, jag vill rita in fler skojiga vägar på kartan![]()
wonderwizard skrev:Här har du en grym karta där du själv kan leta fina vägar
http://www.skane.se/templates/Page.aspx?id=94375
Saken är att det som är kriterierna för en onsdagsrunda ofta inte passar de flesta bra vägarna.El Garto skrev:Nice guys![]()
Skulle vi kanske kunna organisera några onsdagsgazz på de här vägarna?
Vad säger reislaiter numero uno, Mr K?
Ett förslag inför säsongen:
Inte två onsdagsgazz efter varandra på samma vägsträckor.
Nu har vi i alla fall 3 vägsträckor i denna tråden. Man kan ju alternera, vecka 1-sträcka 1, vecka 2-sträcka 2 osv osv. När vägsträckorna tagit slut så börjar vi om på sträcka 1, osv osv.
det finns i RRs privata del av forumetPGH skrev:Jag var ute efter det "samlade dokumentet" där alla goa vägar fanns inritade typ. Är väl bara att läsa i tråden o rita på. Det var dock en klart bra karta, trodde inte så fanns under Region Skånes takKör själv med MS Autoroute där man lätt kan få fram avstånd också, mkt smidigt.
Mr K skrev:Saken är att det som är kriterierna för en onsdagsrunda ofta inte passar de flesta bra vägarna.
* Bra utgångsplats (Bensinmack de flesta hittar till)
* Bra avlutningsplats (fikaställe + lekställe)
* Raijslaitrarna måste hitta hela sträckan
* Färdriktningen (Ha motsol halva sträckan är anus speciellt på vår och höst när solen går ner tidigare)
Vi kommer att alternera mellan Storp och Elöv som utgångsplats. Eftersom mer än 50% av folken på gazzen inte läser på forumet så meddelas byten veckan innan på gazzet. Vi har idag ca 7-8st olika rundor till 3-4 olika ställen och det är svårt att passa in nya rundor. Jag är jätteglad för nya rundor som är genomtänkta och planerade. PMa mig gärna dessa.
/Le King para de Onsdagsgazz
det finns i RRs privata del av forumet
den var inte så bra som den andra upplyfra trådenEl Garto skrev:Är jag blindHittar inga kartor i Privata RR
![]()
perzzon skrev:Jag kommer inte in där![]()
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |