En skånsk "Slingerbulten"?

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Finns det någon vägsträcka här i Skåne som kan liknas vid Slingerbulten?

Eller finns det något som åtminstone kan aspirera på att vara något i närheten?

Tacksam för tips. Det kliar i gashanden.

El Garto skrev:

klart det finns, det finns en hel del.

själv tycker jag om en sträcka som går från ljungbyhed till perstorp. slingrar sig, samtidigt som det finns lite höjdskillnader här & där.

mycket rolig väg, som vi oftast tar med på våra TT (TisdagsTur™) med R.O.H
Den kanske inte är så jättelång, men sammanfattat med hela TT, så blir det rolig körning :banana

El Garto skrev:

jag har hittat en riktigt härlig utan för trelle dock inte så lång (vet inte hur lång bulten är) men ändå rolig som sören längtar till sommaren att dra där..ska se om jag kan hitta de i google earth och posta bild..dock liten väg mötte en traktor på en intill liggande fick precis plats bevid.
inga träd eller dylig vid sidan helt öppet o bra :)

Edit: hitta inte just den bitten men i det inringade området har jag surrat runt de senaste dagarna roliga 70vägar (tycker jag, inte sett allt för mycke :tungan ) och så kort pause mellan "byarna" (består oftast av 1-2 "gårdar" + 2-8 små hus.)

Bifogat

• område.JPG
    område.JPG
    31.7 KB · Visningar: 238
Last edited:
att fronta en traktor är inte en pretty sight, de kan jag personligen lova dig :död

bulten är en rätt hyfsat stor väg med 1 körbana i var riktning, utan tvekan finns det någon här nere =)

Vi får väl la ut o leta bland alla skånska vägar?? Perfekt hojåkar-anledning!! :tummenupp

Zenit skrev:
jag har hittat en riktigt härlig utan för trelle dock inte så lång (vet inte hur lång bulten är) men ändå rolig som sören längtar till sommaren att dra där..ska se om jag kan hitta de i google earth och posta bild..dock liten väg mötte en traktor på en intill liggande fick precis plats bevid.
inga träd eller dylig vid sidan helt öppet o bra :)

Bulten är nog ganska lång med tanke på att det tar +5 min att köra den med en genomsnittshastighet på +150 km/h.

JA, lägg ut en bild på var din "Slingerbult" finns :banana

Vem vet, kanske det här kan bli en tråd där vi kan dela med oss av och hitta roliga vägar.

wonderwizard skrev:

själv tycker jag om en sträcka som går från ljungbyhed till perstorp. slingrar sig, samtidigt som det finns lite höjdskillnader här & där.

Den kanske inte är så jättelång, men sammanfattat med hela TT, så blir det rolig körning :banana

Kan du lägga upp en karta med vägstreckan markerad?

El Garto skrev:
Bulten är nog ganska lång med tanke på att det tar +5 min att köra den med en genomsnittshastighet på +150 km/h.

JA, lägg ut en bild på var din "Slingerbult" finns :banana

Vem vet, kanske det här kan bli en tråd där vi kan dela med oss av och hitta roliga vägar.

Häckeberga Ring är mer spännande! :näsblod

Nej men allvarligt, finns ju grymt mycket bra vägar som är lite bredare upp mot söderåsen och även inåt landet..

e nog inge roligt att fronta med en traktor nej men som sagt e där ingen skoh eller nåt så man ser den långt innan (stanna faktiskt innan jag mötte den han körde längskanten o jag stod på kanten med foten ca 0,5-1m imellan oss då) i "byarna" e de ju skymt men där drar man ju inte på ändå..

wonderwizard skrev:

Syn att ni är en liten bit bort. Får ta och prova en TT ngn gång :tummenupp

El Garto skrev:
Kan du lägga upp en karta med vägstreckan markerad?
Det finns en trad av GSXR1100R har i RR delen med kartor och tips. Kommer inte ihag namnet pa den. Sjalv har jag en hel del favvovagar i min dator. Kan posta nagra av dem har nar jag kommer hem. Nan vagstracka a'la Slingerbulten tror jag inte man har men ww har en point gallande TT strackan. Den ar grym!!! Vi har ju kort nagra onsdagsgazz upp mot det hallet. Robz och jimmyretta ar pa himmaplan dar. For tillfallet ar min favvo stracka Fuengirola - Ronda.... :tungan

CeltaniC skrev:
Syn att ni är en liten bit bort. Får ta och prova en TT ngn gång :tummenupp
Bara till att hanga pa, jag kor upp da och da!

JKay skrev:
Vi får väl la ut o leta bland alla skånska vägar?? Perfekt hojåkar-anledning!! :tummenupp
Perfekt ursakt till medlemskap i MCK Vilse... :D

[QUOTE=...Slingerbulten tror jag inte man har men ww har en point gallande TT strackan. Den ar grym!!! Vi har ju kort nagra onsdagsgazz upp mot det hallet. Robz och jimmyretta ar pa himmaplan dar....[/QUOT

Kan det vara streckan Ljungbyhed-Perstorp som nämns högre upp i tråden?

El Garto skrev:
Maverick_ou812 skrev:
...Slingerbulten tror jag inte man har men ww har en point gallande TT strackan. Den ar grym!!! Vi har ju kort nagra onsdagsgazz upp mot det hallet. Robz och jimmyretta ar pa himmaplan dar....

Kan det vara streckan Ljungbyhed-Perstorp som nämns högre upp i tråden?
Prexis. :tummenupp Sen har vi ju Dede som enkelt gazzar oss mellan Kagerod och Ljungbyhed.
Forsok att hitta GSXR1100R:s trad sa kan du se vad jag menar.

detta låter ju gött ska va på flygläger vecka 27 i sommar i just ljungbyhed..ska självklart ha med mcn så :banana

wonderwizard skrev:
Ni lite längre söderut får väl helt enkelt komma upp i vår/sommar & köra med oss på en TT :tummenupp

Tackar för inbjudan broder. Jag dyker upp första tisdagen det är "riktigt" hoj-väder och tillräckligt varmt (ca 10 grader).

wonderwizard skrev:
Ni lite längre söderut får väl helt enkelt komma upp i vår/sommar & köra med oss på en TT :tummenupp

Låter alldeles lysande! :tummenupp
Jag ska försöka komma!

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!