En sedelärande historia

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Inatt efter krogen stäng så var jag på en HD-klubb som hade fest. Och idag runt kl 12 ringer en kompis S som var där och frågar om jag sett en röd cykel utanför grindarna när jag gick hem. Den tillhörde hans sambos son och var under natten lånad av S syster L och lämnad olåst för lås saknades och ingen snor ju nått från en MC-klubb... :näsblod

Jag svarade att jag inte studerat trampcyklar på vägen hem och vi pratar kort om lite annat och avslutar samtalet. Men 15 minuter senare kommer jag på att en kille M som gått paralellklass med mig cyklat om mig på en barncykel när jag promenerat hem.

Så jag ringer upp S igen och han kommer förbi och plockar upp mig och vi åker till den gatan där tjuven M bor och mot hans garageport står cykeln lutad.... S går fram och tittar närmare på hojen men är osäker på om det är rätt cykel så vi åker därifrån och S ringer och frågar mer exakt om beskrivningen av cyken. Och skjutsar hem mig som inte vill delta i någon lynchning.

Sedan när S åker hemåt så kommer tjuven M med cykeln på väg mot HD-klubben... När han sett den långhårige S besikta cykeln insåg han sitt misstag och var på väg tillbaka till MC-klubben med cykeln... Nu är S inte nån dirty biker utan en bonde som åker lite enduro emellanåt men det långa håret lurade nog M.

S stoppar M och påpekar att det var minsann en liten cykel han hade! M ursäktar sig med att han bara lånat den och var nu på väg att lämna tillbaka den! S påpekar att HA-killen som tröstat och följt syster L hem var väldigt arg och att M låg risigt till och S beordrade M att gå till MC-klubben och be om ursäkt för sitt tilltag!

Och vad som hände sen känner inte jag till.... Men risken är ju överhängande att M fick en knogmacka senare...

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!