En ruskigt bra film på tv ikväll!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Klockan 21 (tror jag) på 6:an (tyvärr) så visar de ett av Johnnys bästa alster enligt mig.
BLOW!!!

Den behöver väl inte direkt någon närmre presentation men för er som inte har sett den, läs detta: http://www.imdb.com/title/tt0221027/

Det lustiga är att jag har haft för avsikt att kolla på denna igen inom den närmsta månaden då jag har den på DVD men nu måste jag kolla på den ikväll också :(
Eller så gör jag som så att jag slår på dvd'n klockan 21 och kollar på den så istället :va

kanon rulle, har den oxå på DVD men det är mer film känsla över att se på TV av nån anledning, reklam pauserna tillför det där lilla extra :)

tack för att du uppmärksammadet :)

Klockan 21 (tror jag) på 6:an (tyvärr) så visar de ett av Johnnys bästa alster enligt mig.
BLOW!!!

Den behöver väl inte direkt någon närmre presentation men för er som inte har sett den, läs detta: http://www.imdb.com/title/tt0221027/

Det lustiga är att jag har haft för avsikt att kolla på denna igen inom den närmsta månaden då jag har den på DVD men nu måste jag kolla på den ikväll också :(
Eller så gör jag som så att jag slår på dvd'n klockan 21 och kollar på den så istället :va

Hur bra på en skala?
Vad anser du är en mycket bra film så jag kan jämföra med något.

det är ingen hårdkokt action direkt, det är en drama som i vissa aspekter är baserade på verkliga händelser, det handlar om George Young och diverse pojkstreck

På en skala 1-10 tycker 30tusen imdbare att den ligger på 7.2, brukar funka rätt bra som en liten vink om filmen.

Det där är samma sak som att gemene man anser att Alfa Romeo är en allmänt dålig bil med mycket problem, rost och elfel.

Själv äger jag två stycken.

Leta upp dokumentären Cocaine Cowboys.. påminner VÄLDIGT mycket om Blow.

http://www.imdb.com/title/tt0380268/

CC är väl ändå en dokumentär? Iaf den jag har på hårddisken...

Jonathan, svårt att svara på. Jag brukar ha mycket bra smak när det gäller film men sen kan det ju skilja sig avsevärt mellan olika personer. Tex så skulle jag aldrig få för mig att stoppa in en svensk kriminalfilm i spelaren, inte någon annan svensk film heller för den delen om den inte verkar JÄVLIGT bra.
Skräckfilmer är min genre, här finns alla favoriter. Då får de gärna vara lite sämre än genomsnittlig film så länge det är skräck med.
Men säg så här; Du kommer ge filmen BLOW betyget 8 på en skala 1-10, det är jag övertygad om. Om inte så ska du få en nyckelring med texten "Alfa Romeo" på :D

PS: jag har ägt två alfor och jag vet att det är skitbilar men jag kommer säkerligen äga en igen då det är en bil med mycket kärlek i :gnissla

kanske man måste se den ikväll då.

synd att dom aldrig visar min favoritfilm "A Clockwork Orange"
http://www.imdb.com/title/tt0066921/

Den är kult men inte bra i samma bemärkelse som BLOW. Du får inte missa Blow helt enkelt.

Last edited:
kan säga att boxen alarm är tokställt! detta är en film jag verkligen inte vill missa:yoparty

Okej. Bra svarat, då ska jag försöka kika på den ikväll!

Dee_cati: Din avatar är verkligen forumets sämsta. :)

Det där tillförde en oerhörd kick till diskussionen angående filmen Blow, verkligen!
Bra jobbat där morlock! :tummenupp

Och f.ö så har du verkligen skitit i ett blått skåp, har du sett din egen avatar på sistone?

Last edited:
Dee_cati: Din avatar är verkligen forumets sämsta. :)

Haha, omöjligt då det ju för fan är MOI på bilden!
För att vara allvarlig så är jag fullt medveten om hur ful jag är (jag får alltid knulla ändå) och denna bilden var så extrem så jag var tvungen att använda den som avatar. Jag måste påpeka dock att jag inte är FULLT så ful när jag inte har ca 3 promille innanför västen :rolleyes:

Leta upp dokumentären Cocaine Cowboys.. påminner VÄLDIGT mycket om Blow.

Eller kanske tvärt om? Då blow bygger lite på Cocaine Cowboys....
Cocaine Cowboys är dessutom en dokumentärfilm.

Heey!

TV6 har ju gjort en jäkla bra introduktion till filmen BLOW.
Vad heter låten som är med? Den är så jäkla go!

Vet ni vad den heter???

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...