en RIKTIG MC-tjej. Ingen snack om saken

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Här har ni en RIKTIG MC-tjej/dam/morsa.

Snacka om coolt. Den ungen lär ju va tuffast på dagis, helt klart. :Bugar

(Fick bilden av en blivande medlem i klubben.)

Bifogat

• tuff_spatta1.jpg
    tuff_spatta1.jpg
    47.5 KB · Visningar: 776
Tycker inte dagisbarn har något på en MC att göra... men jag kan ju vara hjärntvättad av min fru. :)

rerell skrev:
Tycker inte dagisbarn har något på en MC att göra... men jag kan ju vara hjärntvättad av min fru. :)

Såg ju ut att vara rätt bra stöd för ungen där bak om jag inte ser helt fel. Nån form av ställning som går ut på sidan om ungen osv.

Jag har åkt lite med mina barn bakpå, men jag tycker inte att dom e tillräckligt stora än.
Känns inte säkert
Men finns det ngn slags ställning som "håller" dom på plats så :tummenupp

Va e d som säger att det e en tjej då?

Jag hade inte satt ett barn bakom mig.
Sen e d fruktansvärt jobbigt med skinnställ o hjälm o allt sånt skit.

KÖP BIL OM DU HAR FAMILJ!!!
edit: köp en ny då

DanTheMan71 skrev:
När jag åkte i somras med tjejens knodd,så spännde jag en rem runt oss,,,inga problem alls
Problemet med den lösningen, eller ställningar över huvud taget, är väl att de kan gå jävligt snett om man går omkull eller blir påkörd. Blir man luftburen med en femåring fastspänd på ryggen så går de väl som de går om man landar fel.

De KAN ju gå bra också så klart.
Ja konstaterar bara ett worst case scenario.

Kenta skrev:
Problemet med den lösningen, eller ställningar över huvud taget, är väl att de kan gå jävligt snett om man går omkull eller blir påkörd. Blir man luftburen med en femåring fastspänd på ryggen så går de väl som de går om man landar fel.

De KAN ju gå bra också så klart.
Ja konstaterar bara ett worst case scenario.

Exakt! :fakta

Jag vill inte ha ungen som ryggskydd!

Barn -> bil

Jag tror Jag har sett henne, med hennes killen även han på en svart monster men då hade ungen klart bristfällig utrustning på sig.

Mavve skrev:
Va e d som säger att det e en tjej då?

Kanske faktumet att det är hon som skickade bilden på sig själv + hennes knodd till mig.. Vet inte, men jag tyckte det var en bra indikation på att det är en tjej-.. :tungan :)

Jag har åkt mc sedan jag var spädbarn. Farsan brukade lägga mig på tanken och köra en sväng när jag inte kunde sova, funkade alltid.
Åkte på långa resor, somnade lite då och då när det blev långa körpass, ingen fara.
Det var först när jag blev så stor att jag var ivägen för honom som jag började åka bak, då hade jag lärt mig allt om mc körning och trafikplanerig.

Bra skola.

Varför måste man ha bil bara för att man har ungar?
Polaren har intercom så att han kan snacka med dottern så att han märker om ungen somnar ( tror att det stod så om ungen som ramlade av i somras , nåt vittne sa att ungen såg ut att sova och sen trilla av).... Polaren hade en liten låg ställning bakom dottern och ett skärp/band som är gjort för att barn ska hålla i , det har handtag på sidorna och pappa/mamma knäpper skärpet runt sig själv så att ungen har nåt att hålla i....... Jag har själv haft min son med flera gånger och man kör ju på ett annat sätt än om man skulle vara själv ,ofarlig ? nej ,men vad är safe , jag kör jättelugnt och håller avstånd blinkar , chansar ej i trafiken, inga kraftiga accelerationer m.m ( är ute och glider med andra ord och det känns bra att cruisa lugnt med sporthoj , grabben gillar det och är skitglad och då är jag nöjd), men jag skulle inte spänna fast mig med min grabb , jag har en ryggplatta, och ungen på bilden ser i mitt tycke alldeles för liten ut, barn är inget hinder i livet Mavve , man får ut en jävla massa av att kunna göra saker tillsammans med barnen, hojåkning är b.l.a en av dom sakerna , fast jag kan ju erkänna att dom sitter mer i bilen än på hojen , men som sagt då och då så sitter han bakom..

D-one skrev:
Jag har åkt lite med mina barn bakpå, men jag tycker inte att dom e tillräckligt stora än.
Känns inte säkert
Men finns det ngn slags ställning som "håller" dom på plats så :tummenupp
Jag sov på tanken när jag var liten =)

Ungen sitter i en stol juh och om hon e fastspänd i den så tycker jag inte det är nån större fara med att ha barn som åker med.

Touringbutiken säljer barnstol för mc och det ser ut som en sån, men sitta fastspänd vet jag inte om jag skulle gilla, anledningarna är fler än fördelarna.

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back