En ren gåsmassaker!

När jag var litenskitibyxpajk så födde vi upp gäss.
Underhållande djur.
När man hämtar in gässen från stubbåkersbete (gäss är otroligt bra på att plocka skadedjur och gödsla) så kollade man var ledargåsen var (alltid en ledargås oavsett hur stor flock), gick fram och tryckte en piasavakvast i plytet på den.
Då blev den arg.
Piasavakvasten mot bröstet, så trycker gåsen mot kvasten.
På så sätt leder man hela flocken in i ladan.
Ganska imponerande när man leder hundratals ilskna gäss så.
Men om man tappar greppet så att ledargåsen kommer åt att attackera (de har sågtandad näbb) så anfaller hela flocken.
Jag har provat.

Vill man dräpa dem fort och lätt, så sätter man kvastskaftet mitt på halsen och snärtar till mot hakan.
Nacken knäcks omedelbart.

När jag var litenskitibyxpajk så födde vi upp gäss.
Underhållande djur.
När man hämtar in gässen från stubbåkersbete (gäss är otroligt bra på att plocka skadedjur och gödsla) så kollade man var ledargåsen var (alltid en ledargås oavsett hur stor flock), gick fram och tryckte en piasavakvast i plytet på den.
Då blev den arg.
Piasavakvasten mot bröstet, så trycker gåsen mot kvasten.
På så sätt leder man hela flocken in i ladan.
Ganska imponerande när man leder hundratals ilskna gäss så.
Men om man tappar greppet så att ledargåsen kommer åt att attackera (de har sågtandad näbb) så anfaller hela flocken.
Jag har provat.

Vill man dräpa dem fort och lätt, så sätter man kvastskaftet mitt på halsen och snärtar till mot hakan.
Nacken knäcks omedelbart.

Mäktigt när de är ute och bombar, alltid snygg rote med ledargåssen först, gärna ToR Spanien/Italien. Inte som gruppkörning med SH-jeng direkt: hit och dit, alla först in i böj, vurpa och rökstopp :cirkusscott

Last edited:
Mäktigt när de är ute och bombar, alltid snygg rote med ledargåssen först, gärna ToR Spanien/Italien. Inte som gruppkörning med SH-jeng direkt: hit och dit, alla först in i böj, vurpa och rökstopp :cirkusscott

Om en (vild) gås blir sjuk, så stannar resten tills den tillfrisknat eller dött.
Sympatiskt.
Vet ni fresten varför en "gåsplog" alltid är längre på en sida?

Det är fler fåglar på den långa sidan.

Vaffan har du vart i 2½ år för att dyka upp i gåssa-tråden? :confused:

@jk:
Säd-gåssen är sjukt gay ,I know!!!!111 :fakta

Vad säger du om lite Öfverklasshuliganism för att visa dom multikulturella i Fittja hur en slipsten ska dras.

Gåsbaseboll på Waldemarsudden med eleverna från Manillaskolan som hejarklack.

Sen avnjuter vi en lunch i Rosendals Trägård där vi sippar på en välkyld karraf rosévin.

Vad säger du om lite Öfverklasshuliganism för att visa dom multikulturella i Fittja hur en slipsten ska dras.

Gåsbaseboll på Waldemarsudden med eleverna från Manillaskolan som hejarklack.

Sen avnjuter vi en lunch i Rosendals Trägård där vi sippar på en välkyld karraf rosévin.

Jag säger: bra idé med risk för att Manilaskolans elever känner sig kränkta och utnyttjade om de får vara med på något roligt. Glöm inte att vi är i Sverige nu där roliga saker inte är till för funktionshindrade. :mattias

Rose-wine e fett!!!!111

Jag har ett nytt nick till dig Markus.
Gås Rajder :hihi

:mad:

Last edited:
Vänta tills du får mördarsnigglar i trägorden, många jess och anchor kekar murdarsniglar

snigelmums_800889b.jpg

Precix ,Har just Murdaranchor 8 st faktiskt , dom har party /massaker på alla snigglar...

O andra sidan har vi Murdarsvin oxå 3st iaf å de kekar oxå snigglar å allt annat oxå

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park