En ren gåsmassaker!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag kan inte sluta gråta av denna artickel. :gråta
Egentligen talar artikeln för sig själv, men det är så vedervärdigt att jag vill belysa det. Jag mår så illa när jag tänker på alla stackars gåssar som skjuts av bönderna ,hata BÖNDER!!!!
Först och främst skjuter de urskiljningslöst, alla vet att jakt bedriver man bara mot uppnosiga eller olydiga djur - i detta fall verkar det som att alla djur är potentiella villebråd! Jaktreglerna följs således inte, i jaktlagstiftningen står det uttryckligen att bara djur som förtjänar att skjutas skall dö.

Dessutom bedrivs jakten i STORA lag, även det är olagligt då det är lag på att all jakt måste bedrivas i pyttepyttesmå lag!

Sist men inte minst, utlänningar har deltagit i jakten och även det är djupt oetiskt ur jakthänseende, bara svenskar ska få skjuta dumma gåssar.

Bra att Hvass anmäler dem!!!!!! :mad:

Skyddsjakten på grågäss vid Hornborgasjön bedrivs urskillningslöst och bortom alla jaktregler, anklagar företrädare för Skövde fågelklubb.

– En ren gåsmassaker, säger Kentove Hvass, i fågelklubben till TV 4 Nyheterna Skaraborg.

Många bönder runt sjön, som fick sina grödor uppätna, välkomnade skyddsjakten när den blev tillåten förra året.

Jag har fått rapporter om att man samlas i stora lag och går ut och skjuter allt som rör sig, säger Hvass.

Det finns uppgifter om att utländska jägare kommer hit och skjuter gäss mot betalning.

Saken är polisanmäld. Enligt Hvass brister länsstyrelsen i Västra Götaland i sin tillsyn.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/gasmassaker-vid-hornborgasjon-1.1118618

Va är de för fel på att skjuta gåsar? Kunde gåsarna skjuta skulle dom nog skjuta oss ska du se ..

Gåsar saknar fluffig söt päls, så de får ingen empati från mig ;)

Man borde bli diskad om man skjuter jäss

Om TV-programmet Kryzz nånsin återuppstår vet jag vem jag ska nominera till programledare iaf.

I övrigt - Om det finns RENA gåsmassakrar måste det ju finnas SMUTSIGA också? Hur fan går de till? Funderade på om det innebar att bönderna var smutsiga, men alla som är nåt vet ju att hygien inte är bönders kärnämne precis... :D

Last edited:
Men att skjuta harar och att fiska är okej? :va

images

:krama

Man borde bli diskad om man skjuter jäss

HAHA :rofl

Om TV-programmet Kryzz nånsin återuppstår vet jag vem jag ska nominera till programledare iaf.

I övrigt - Om det finns RENA gåsmassakrar måste det ju finnas SMUTSIGA också? Hur fan går de till? Funderade på om det innebar att bönderna var smutsiga, men alla som är nåt vet ju att hygien inte är bönders kärnämne precis... :D

Den smutsiga jakten är när man skjuter flyktade gäss, typ invandrargäss av typen kanadagås. Hemskheter att rasism även existerar på jaktnivå

Last edited:
Jättebra Markus, nu fick jag äntligen gråta ut.
Stakars jessorna :gråta

Jag mördade två gåssar igår:banana i helgen skall jag försöka ta ett par till:yoparty

Kan man inte fånga dem i nät istället, sådär humant lixom... ?

Alvarligt talat, om det heter "en gås flera gäss" borde det ju heta "en mås flera mäss". Eller alternativt "en gås flera gåsar". Jag blir upprörd, och KRÄVER att regeringen gör något.

/Vän av ordning

Alvarligt talat, om det heter "en gås flera gäss" borde det ju heta "en mås flera mäss". Eller alternativt "en gås flera gåsar". Jag blir upprörd, och KRÄVER att regeringen gör något.

/Vän av ordning

Ja, på samma sätt som det heter:

En nöt
Flera nötter

En kanot
Flera kanötter...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer