En R1-99 med en 23 årig ägare, är det någon som rekomenderar någon försäkringsbolag?

10000 fick jag betala på trygghansa før min gsxr750 -99
Det var hel/hel.
Det ær vad jag får betala før min r1 -01 i trafik.
Suck..

Kan väl bero lite på att R1:or ligger ganska högt i statistiken vad gäller krascher och stölder också...

http://www.insplanet.com/

ring dom och be dom göra grovjobbet.

nämn alla uppgifter du har om objektet du vill försäkra.
vänta halvtimma och sen ringer dom upp dig och säger alla olika priser dom fått från alla försäkringsbolag.

kollar alla mina försäkringar genom dom.

<--- har allt försäkrat på olika bolag.

billigast e bäst

apbot skrev:
http://www.insplanet.com/

ring dom och be dom göra grovjobbet.

nämn alla uppgifter du har om objektet du vill försäkra.
vänta halvtimma och sen ringer dom upp dig och säger alla olika priser dom fått från alla försäkringsbolag.

kollar alla mina försäkringar genom dom.

<--- har allt försäkrat på olika bolag.

billigast e bäst

När jag skaffade försäkring till bilen så kollade jag upp alla bolagen själv sen så bad jag insplanet kolla upp, de fick då upp sämre priser än när jag kollade själv. Jag sa det till han jag pratade med o då la han upp för de priset jag fått direkt från försäkringsbolaget... :tomten

Murra skrev:
När jag skaffade försäkring till bilen så kollade jag upp alla bolagen själv sen så bad jag insplanet kolla upp, de fick då upp sämre priser än när jag kollade själv. Jag sa det till han jag pratade med o då la han upp för de priset jag fått direkt från försäkringsbolaget... :tomten

Tycker alla dessa företag som kollar upp billigaste bolag suger hästballe. Jag har provat flera gånger men alltid fått bättre priser när jag ringt runt själv.
Slutsats, Själv är bäste dräng ;)

Johnsen skrev:
10000 fick jag betala på trygghansa før min gsxr750 -99
Det var hel/hel.
Det ær vad jag får betala før min r1 -01 i trafik.
Suck..

jo r1 -00--> kostar skjortan och femtio, dock är 98-99 billiga att hel försäkra :)

Kollade min gamla R1-99 va den skulle kosta mej idag= 6166:- Hel/helår inte så farligt :)
394911_55_full.jpg

Last edited:
alisheik skrev:
Letar efter ett billgt försäkringsbolag, någon som kan tipsa mig???

Halvförsäkring täcker även skador på skinnställ och utrustning om du vurpar kan vara värt några tusingar om olyckan är där.. en utrustning ligger ju ändå på typ 20`

Gurra Gixxer skrev:
Halvförsäkring täcker även skador på skinnställ och utrustning om du vurpar kan vara värt några tusingar om olyckan är där.. en utrustning ligger ju ändå på typ 20`

ersättning för skyddsutrustning ingår i personskadeförsäkringen som finns i trafikförsäkringen (Lagstadgat)
så man behöver inte ha halvförsäkrat för att få ersättning för utrustningen.

Exup skrev:
Kollade min gamla R1-99 va den skulle kosta mej idag= 6166:- Hel/helår inte så farligt :)

Bara att tacka o ta imot ,jag betalar 960:- i månaden halvförsäkring på min mille dags o byta bolag kanske?

Lam-Kaka skrev:
Bara att tacka o ta imot ,jag betalar 960:- i månaden halvförsäkring på min mille dags o byta bolag kanske?
Japp bara byt,att 00an skulle va så jätte mkt dyrare är inte riktigt sant i mitt fall då jag betalar 7081:- Hel/helår På T-H

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra