En polare undrar?

Rs_125

Medlem
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Småland
Hoj
BMW S1000RR 2010
Han skall trimma sin Aprilia RS 125:a och funderar på att bara fixa så att inte Cdi:n går in och stryper ner varvtalet och plocka bort stoppet vid trotteln...

Skulle den gå bättre?

Jag tror den skulle gå jämnare i varvtalet och kanske lite snabbare?

Det där med avgasporten stryper den mest eller? Blockerar den avgaserna eller?

Vänliga hälsningar!!!

/två galna killar
 
hmm hur menar du ska ni bara köra med ostrypt cdi och trottel stoppet bort. har ni kopplat i avgasporten??

MVH Tomas
 
2hjul skrev:
hmm hur menar du ska ni bara köra med ostrypt cdi och trottel stoppet bort. har ni kopplat i avgasporten??

MVH Tomas

Nej han undrar ifall han ska köpa en rs hans polare i det här fallet är nog fröken höger.
 
prulle skrev:
Nej han undrar ifall han ska köpa en rs hans polare i det här fallet är nog fröken höger.

Stämmer detta? "bilden" eller är det sant? 0-100 = 26 sek för en Aprilia rs 125cc.
 

Bifogat

  • biketest 125or 001.jpg
    biketest 125or 001.jpg
    75.3 KB · Visningar: 142
Rs_125 skrev:
Stämmer detta? "bilden" eller är det sant? 0-100 = 26 sek för en Aprilia rs 125cc.

Dp sa ju i din föra tråd att dom testade en tysk strypt hoj svensk strypta som tex dom säljer är mycket smartare strypta.
 
Rs_125 skrev:
Stämmer detta? "bilden" eller är det sant? 0-100 = 26 sek för en Aprilia rs 125cc.
Ostrypt gör en rs125 0-100 på strax över 7 sekunder, 402m på ca 14,5sek
toppar väll en 160-170
 
Rs_125 skrev:
Han skall trimma sin Aprilia RS 125:a och funderar på att bara fixa så att inte Cdi:n går in och stryper ner varvtalet och plocka bort stoppet vid trotteln...

Skulle den gå bättre?

Jag tror den skulle gå jämnare i varvtalet och kanske lite snabbare?

Det där med avgasporten stryper den mest eller? Blockerar den avgaserna eller?

Vänliga hälsningar!!!

/två galna killar

strunta i dom som tycker sig vara så roliga men du behöver inte starta flera trådar. sök själv på google å du skall finna! nu sa ju någon att en ostrypt gjorde 0-100 på 7 sec å de stämmer säkert fint.

Ska du köra stypt så kan du ju typ strunta i vad den har för faq, för den kommer ju gå segt. Toppar kanske 110-120 som någon skrivit.

Gå å köp en, tröttnar du på effekten bara koppla ihop den där kabeln eller hur det är på den nya så gör den ju 170. Svårare än så är det ju inte.

Du får vara lite rebell å inte göra allt som mor å far säger , kanske gå bakom ryggen:D

Hur det funkar med allt som heter strypning om det nu är som på alla andra rs 125 så finns ju all faq om ostrypning i trådar här på sporthoj bla som sticky så det är ju bara att du börjar läsa......

äger du ingen rs 125 skriver man gärna "snart en rs 125" :fatta!
 
Last edited:
äger du ingen rs 125 skriver man gärna "snart en rs 125" :fatta![/QUOTE]

:brinnerup
 
Rs_125 skrev:
Vad är de för kabel man skall koplla ihop? Hur kan den gå bättre då?...

men vad är det som är svårt med att söka?
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1034078&postcount=2

finns mer också.....
http://www.sporthoj.com/forum/search.php
http://www.sporthoj.com/forum/search.php?searchid=3211449
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=63789

på min var bara kabeln mellan cdi och solonoid urdragen och ja den går bättre då man använder sig av solonoiden (avgasporten)
 
Tjenare, är ny här och som så många andra så skall även jag välja hoj nu :) skulle vara tacksam om någon kunde berätta vilket nummer av BIKE det testet var med i? Sorry för OT.
 
Grappy skrev:
Tjenare, är ny här och som så många andra så skall även jag välja hoj nu :) skulle vara tacksam om någon kunde berätta vilket nummer av BIKE det testet var med i? Sorry för OT.


Om du ska skriva OT så kan du ju skriva det i OT-tråden.
Btw, välkommen in i värmen i vinter mökret :)
ps. har ingenaning i vilket nr det stog... Jag läser "Allt om Mc" :hihi
 
Last edited:
Grappy skrev:
Tjenare, är ny här och som så många andra så skall även jag välja hoj nu :) skulle vara tacksam om någon kunde berätta vilket nummer av BIKE det testet var med i? Sorry för OT.

Skriv ett mail till niklas.carle@bike.se han är redaktör på bike.
 
Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

Back
Top