en otursdag...

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
hej!

Idag har inte varit min dag när det gäller hojåkande...
Jag går ut i garaget för att dra fram hojen, startar den och tänker ge mig ut en sväng med farsan (övningskör fortfarande). När jag startar den så märker jag att det kommer massa rök ur sidan på systemet, och till min förfäran ser jag att det är ett stor hål där :huvet ingen aning hur det gick till....

Vi kör ialla fall iväg och vädret blir allt bättre, och med det även mitt humör.
Efter ett tag stannar vi till för att kolla lufttrycket i däcken... När jag ska stanna till´och vända lyckas jag på något sätt trassla in foten i mellan fotpinnen och växelspaken och välter med hojen :död som tur var hamnar jag under (det gick väldigt långsamt) men mina nymålade kåpor får ändå lite sköna märken... :(

Jaja tänkte jag, det kunde varit värre, och det blev det också.
När vi står och fyller på luft i däcken går en tant förbi och drar av misstag armbågen med reäl kraft i min backspegel. Märker ingenting då men när jag kommer hem ser jag att kåpan vid backspegeln är sprucken totalt ända in till kåpglaset :4skrika

Ingen vidare dag alltså, fattar inte att jag inte kunde hålla mig inomhus idag :3freak

/mattemannen

Fråga: hur lagar man ett stort hål i ett avgassystem?

Svetsa dit en platta över hålet, ett effektivt men inte så diskret sätt att laga det på.

kaZmur du ser ut som killen i den där filmen.. som jag inte kommer på namnet med - återkommer!

Nja... om du har läst tråden Hjärnsläpp så vet du hur jag har det, därför får du inget medlidande :D

Glömde förresten skivbromslåset i för tredje gången idag så nu är min framskärm totalknäckt på ena sidan :(

matte_mannen skrev:
Fråga: hur lagar man ett stort hål i ett avgassystem?

J*kla massa tuggummi? :D

Skämt åsido. Vissa dagar ska man helt enkelt inte gå upp ur sängen :) Skönt att inget allvarligt hände med dej iaf!

kaZmur skrev:
Nja... om du har läst tråden Hjärnsläpp så vet du hur jag har det, därför får du inget medlidande :D

Glömde förresten skivbromslåset i för tredje gången idag så nu är min framskärm totalknäckt på ena sidan :(

HUR FAN SKA DET GÅ NÄR DU SEN BOR SJÄLV???????? :skrämd

Din lägenhet kommer ju brinna ner under en vecka. Spisen kommer sprängas, micron likaså, kylen kommer stå öppen, vattnet kommer rinna o du e bara ute o spräcker dina framskärmar....

Lås in dig människa :lol

BlueNote skrev:
Fifan va lack jag skulle bli på kärringhelvetet!

:fakta ja jag blev inte så glad, det värsta var att hon antagligen märkte det men stack iväg i sin fula suv innan jag han märka nått :mad:

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!