En ny gamling

pebi

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
Baby Ninja 09
Hej på er,
Nu är jag helt ny här och ganska ny ute ute i trafiken (på två hjul, på fyra har jag ju kört runt sen långt innan internet fanns i vart hem)
Jag skaffade mig A kort mest av praktiskta orsaker, jag tröttnade på bilköer, varför ska jag sitta i bilkö, när en mc kan köra i bussfilen? Och vad hindrar mig från att köra en sån? Nä, just det, ingenting.
Så sagt och gjort.
Blev klar för ett tag sedan, i början av sommaren.
Och hade väl tänk ha ngn form av scooter, ska ju vara bra att pendla, men insåg att för nästan inga pengar alls mer kunde jag ju få en "riktig" hoj
Så jag skaffade en pytteliten, illgrön Ninja 250.
Kanske inte direkt en sporthoj, utan kanske en "gti-hoj". För om porsche och ferrari är sportbilar, är ju Fireblades, R1, R6 mm så klart sporthojar.
Men min lilla är ju bara liten, ganska kvick och hur rolig som helst. Utan några direkta superprestanda.
Så i bilvärlden är det väl en gti?

Men men, så ser ni en gamling (nåja, men någonstanns halvägs mellan 30 och 40) som glider fram på en illgrön liten sak i en bussfil med ett stort fånigt leende (det syns väl kanske inte bakom en hjälm, men i mitt fall är nog leendet så stort att det kanske syns...), så kan det vara jag.

/Per

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back