En ny film från mej, till er alla!

CayLe skrev:
Det är sådär lagom svårt att få körningen underhållande.

Till er griniga mc-förare med hojabstinens; Gör en bättre film själva innan ni ger så skarp kritik :FU

Gillar inte bilfilmer ,dom underhåller inte mig iallafall...

Men i övrigt så är det alltid kul med lite hemmafilm,hade funkat bättre för mig om bilen hade varit en sunkig micra istället för en calibra...

Men visst mer film åt folket.. :tummenupp

P@trik skrev:
Gillar inte bilfilmer ,dom underhåller inte mig iallafall...

Men i övrigt så är det alltid kul med lite hemmafilm,hade funkat bättre för mig om bilen hade varit en sunkig micra istället för en calibra...

Men visst mer film åt folket.. :tummenupp

Okay, då tar jag min fina micra med blåst topplockspackning nästa gång :yoparty

perkihlen skrev:
förhoppningarna steg i början men sedan vart det inget :död trist.

Det brukar ju vara så, det är aldrig kul att se på idiotkörningar. Kolla bara på GIS samt GR-filmerna där ett evenutellt intro samt bonusmaterialet är det som är sevärt.

Någon som har ett tips på hur man kan liva upp körningen istället för att bara klaga på den?

Nu har jag lyckats ladda ner den.. :D

Kul med hemmagjorda filmer.. :tummenupp
Sen att innehållet inte faller alla i smaken........

Så? När kommer bonusmaterialet.. :tungan :7peta

Känner bara för att klaga ikväll:

Vet inte vad som sög mest, bilen eller filmen!

SpeedAbuser - så är det en Opel! Går liksom inte ihop!

Orka ha 10 klipp när skiten rullar ur garaget!

tips: ta en gammal bil ex: volvo 340. bygg ett stort hopp i nån grusgrop nånstans , full gas o se vad som händer :3freak :D

Remus skrev:

SpeedAbuser är min kamrat och han äter nog dej på sin förra 125'a ;)
De "10 klippen" är lixom själva grejen.

Remus skrev:

haha.. :hihi .. precis vad jag me tyckte...grymt sämst. :tummenupp

Materialet kanske i´nte är det grymmaste som gjorts....ganska tråkigt faktiskt, men! jag tyckte dom gjort ett bra jobb med redigeringen och musikval osvosv.....kanske lite väl mycket instrumentbräda från innebilderna men... :)
kanske blir bättre nån annangång....då kanske högerfoten är tyngre också... :tummenupp

Inte det bästa men ändå ok... Har själv hållt på med film så jag vet att det inte är det enklaste. Dock heldiggar jag musiken! Iaf sista låten :yoparty

The Doctor skrev:
Ganska coolt när ni rejsa med volvon iallafall. :) Ett j*vla pill att göra film.

Jag kan ju säga att vi blev rätt paffa när han körde ifrån oss helt plötsligt, vi skulle ju till att köra om precis :näsblod

MilleR skrev:
Materialet kanske i´nte är det grymmaste som gjorts....ganska tråkigt faktiskt, men! jag tyckte dom gjort ett bra jobb med redigeringen och musikval osvosv.....kanske lite väl mycket instrumentbräda från innebilderna men... :)
kanske blir bättre nån annangång....då kanske högerfoten är tyngre också... :tummenupp

Kameramannen hade dödsångest, det gick mkt snabbare än gränsen går för att bli av med lappen, därav intrumenteringen. :kocko
Det är stört omöjligt att fånga hastighet på film, det är gränsfall till fort när Herr. GR kör i sina filmer.

Körningen är jag väl medveten om att den sög, men hur hade det sett ut om man slutat när föraren är "asball" och gasar utanför sheriffen?

Någon som kan säga mer om introt än att det användes för många (?) kameravinklar? :va

mamartin skrev:
Kryp tillbax till stenen du kom ifrån.

EDIT: Föresten, har du gjort någon egen film, så man kan få se ett proffs i action? Du måste ju vara gud på det med tanke på ditt utlåtande? :finger

Last edited:
CayLe skrev:
Kameramannen hade dödsångest, det gick mkt snabbare än gränsen går för att bli av med lappen, därav intrumenteringen. :kocko
Det är stört omöjligt att fånga hastighet på film, det är gränsfall till fort när Herr. GR kör i sina filmer.

Körningen är jag väl medveten om att den sög, men hur hade det sett ut om man slutat när föraren är "asball" och gasar utanför sheriffen?

Någon som kan säga mer om introt än att det användes för många (?) kameravinklar? :va

Jag tänkte mera på "drive by" scenerna....men ok! det går säkert fort, tänkte bara på dom filmer jag själv och mina polare gjort....fast då är det iofs ljust ute och inte blött på vägen.......och så är det en 900ng "viggen" med i huvudrollen.... :) kan ha nåt med farten att göra.... :hihi nädå!
Men.....dom är inte hälften så bra redigerade och den musik som är med spelas ur bilens högtalare.... :tungan klippta med hjälp av Hi8 kamerans fruuuuktansvärda "klipp" knapp (on/off) hirrhirr

Menmen.....introt tycker jag var grymt, inte för mycket flackande i mina ögon
bygger upp en sorts spänning för vad som komma skall.

Peace/Danne

MilleR skrev:
Jag tänkte mera på "drive by" scenerna....men ok! det går säkert fort, tänkte bara på dom filmer jag själv och mina polare gjort....fast då är det iofs ljust ute och inte blött på vägen.......och så är det en 900ng "viggen" med i huvudrollen.... :) kan ha nåt med farten att göra.... :hihi nädå!
Men.....dom är inte hälften så bra redigerade och den musik som är med spelas ur bilens högtalare.... :tungan klippta med hjälp av Hi8 kamerans fruuuuktansvärda "klipp" knapp (on/off) hirrhirr

Menmen.....introt tycker jag var grymt, inte för mycket flackande i mina ögon

Peace/Danne

Äntligen! Tackar!
Driveby scenerna är ju sega för att han inte har så bråttom först, sen glömmer han nåt och har knappt om tid.

Jag hade egentligen velat filma mer, men det blev inte så då personen med garaget och bilen försvinner i någon vecka, så jag slängde ihop materialet vi hade fått ihop hitills.

Det kan även tilläggas att detta var den första "riktiga" filmen jag klippt ihop med massa vinklar och grejer.

-introt tycker jag var grymt, inte för mycket flackande i mina ögon

Jag kanske skulle lämnat det så och sluppit med alla dessa lowlifes som bara klagar.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back