En nöt som INGEN kan knäcka!

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
85 - FZ 750
Eftersom jag har en relativt udda bike(jag behöver inga :7peta kommentarer om den tack) så har jag en nöt för någon att knäcka!!!

Jag har en Aprilia Motó 6.5 och skulle vilja ha annat avgassystem på den jäkorn så man får litta gott ljud! Vill höra stånkan smattra över hela skåne!!!! :hihi

Någon som vet överhuvudtaget ngt som funkar till min hoj? :confused:

Är det någon som är en jävel på att böja krökar så att man kan specialbygga krökar till ett rimligt pris? :va

Hör av er!

/F

är det en 4taktare så är det väl bara att sätta på ett annat slutrör, från vad som helst(som passar förstås) och som är öppnare än orginalt. Så får du höra mer ljud sen.

Du måste inet ha ett helsystem för att det ska låta mer.

jorå

Lisjö Krom utanför Västerås. De kan kröka vad fan som helst till en kringla.
Tel. 0220-320 75

Josafan skrev:
Eftersom jag har en relativt udda bike(jag behöver inga :7peta kommentarer om den tack) så har jag en nöt för någon att knäcka!!!

Jag har en Aprilia Motó 6.5 och skulle vilja ha annat avgassystem på den jäkorn så man får litta gott ljud! Vill höra stånkan smattra över hela skåne!!!! :hihi

Någon som vet överhuvudtaget ngt som funkar till min hoj? :confused:

Är det någon som är en jävel på att böja krökar så att man kan specialbygga krökar till ett rimligt pris? :va

Hör av er!

/F

Hehe,nu skall ni få se på bild här så att ni fattar hur det ser ut!

För vanligt är det fan inte hehe, två rör som går ner till en fet jävla dämpare och två små slutrör....gillar dock utseendet på det, passar biken, men taskigt ljud som FAN. :arsele

Check out!

Bifogat

• Moto65(3).jpg
    Moto65(3).jpg
    89.3 KB · Visningar: 400
yonsson skrev:
Fan va cool den var! Har aldrig sett en sån innan. import eller?

Tackar tackar! :Bugar

Njaa, ursprungligen är den importerad som flyttgods från italien tror jag. Men jag köpte den av en snubbe i Jkpg begagnad. Nä den är inte så vanlig, finns nog ett par stycken i Sverige, har dock bara hört av en i Sverige över nätet.

Det är kul att ha ovanligt, men jobbigt om man vill modda lite!

Vill du veta mer så sök på Aprilia Motó 6.5, den är designad av Philippe Starck!!!

Ser att du har en Ducce Monster, en av mina absoluta favorithojjar!!! Funderar på när jag blir rik och har garage så skall det stå en 900 sidan om aprilian....hehe, i like that twinsound!!! :tummenupp

Last edited:
Den är ju GRYM!
Helt i sitt eget stuk skulle jag vilja säga.
Elegant med avgasrören sådär.

ps. (OT) Jag har precis bytt till mina Ducati Performance kolfiberljuddämpare och ljudet är makalöst! Ska ut o ååååka :P

Den här snubben i Tyskland krökte egna rör och skaffade "dämpare" från en KTM. :tummenupp
Joerg3.jpg

lunamod skrev:
Den här snubben i Tyskland krökte egna rör och skaffade "dämpare" från en KTM. :tummenupp
Joerg3.jpg

Jepp, tackar, dom har jag också hittat via ett forum på en tysk sida. Men jag vet inte om jag gillar lösningen....om du tittar vidare på bilderna så kan man se avsaknaden av den feta dämparen under motorn. Det ser naket och konstigt ut, dämparen är en del av formspråket på cykeln.

Det jag funderar på, kan man hitta ett beg. system(nog fan helt omöjligt) och öppna o tömma innehållet. Vill nämligen behålla mitt original.

En annan sak jag funderat på är om man kan gjuta av den "stora dämparen" i kolfiber och sen bocka rör framför och bakom??? Men vet inte hur varmt kolfiber klarar av att bli, det är ju rätt nära förbränningen? :brinnerup

Tackar för fler tips!!!! :Bugar

WoW

Josafan skrev:
Hehe,nu skall ni få se på bild här så att ni fattar hur det ser ut!

För vanligt är det fan inte hehe, två rör som går ner till en fet jävla dämpare och två små slutrör....gillar dock utseendet på det, passar biken, men taskigt ljud som FAN. :arsele

Check out!

Galet va den va snygg!!!!! :kär

Kan du inte hitta någonting beg i Italien? Måste väll finnas rättså många sådana hojar där? Om du inte själv kan italienska så kanske du känner någon som kan och som kan hjälpa dig att söka på inhemska sidor. Sedan så är det väll bara att öppna ljuddämparen, slänga det som finns i och svetsa ihop igen :D

Och förresten hur är hojen att köra? Är det som en funduro eller är det mer åt monster hållet? Tycker iaf att den är rätt cool :tummenupp

alf_ulf skrev:
Galet va den va snygg!!!!! :kär

bebbe skrev:
Kan du inte hitta någonting beg i Italien? Måste väll finnas rättså många sådana hojar där? Om du inte själv kan italienska så kanske du känner någon som kan och som kan hjälpa dig att söka på inhemska sidor. Sedan så är det väll bara att öppna ljuddämparen, slänga det som finns i och svetsa ihop igen :D

Och förresten hur är hojen att köra? Är det som en funduro eller är det mer åt monster hållet? Tycker iaf att den är rätt cool :tummenupp

Yes, keep it coming, jag vill bada i schyssta kommentarer :rofl

Jo, man skulle ju kolla lite italien men tror inte att det finns så mkt, känner ca 5 st italienare som bor i Milano, Turin, Nepal bland annat. Dumt att jag inte tänkt på det tidigare, men man är ju lite lat, jobbigt att frakta därifrån hehee...men jag borde maila dom! :tummenupp

Hmm, har inte kört någon funduro...men det skulle nog vara väldigt likt. En polare har en monster och den har jag prövat, monstern har mkt mer sportställning än min. På min sitter du rakt upp och kör liksom...fast det innebär inte att man inte kan köra sportigt! Samma maskin som BMW:s 650 fast min har 5 ventiler... Jävligt gott tugg i botten hehe... :hihi

Tackar för alla trevliga kommentarer :Bugar , notera att min är dock vit istället för orange som på bilden... Har inte hunnit ta någon bild på min egen än!

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats