En mycket enkel men genial larmuppringare

Riktigt smart .
Dagens tips är dock att inte bege sig till uppställningsplatsen tomhänt om man så är Bruce Lee eller liknande .
Du kan mötas av flera busar alt en med vapen .
Bollträ alt Glock rekommenderas .
Står någon i mitt / ditt garage och bryter mc kan man verkligen snacka om First Blood !

God Jul
Martin

Mitt larm har fungerat bra men ännu har inga tjuvar försökt...
alltid fulladdat batteri , larmar alltid när jag testar.
inga problem med teckning i garaget
men har stött på ett problem med sms erbjudande, så fort jag får sms funkar inte larmet
så innan varje helg är jag nere i garaget kolla till mobilen ,vill ju ändå smeka hojarna en stund
får kanske 1 sms varannan månad
laddar på nya pengar 1 gång i halvåret och förnyar kortet på så vis
ibland ringer jag något samtal för det ska se ut som kortet används

bor ca 2min från garaget så ska väl vara fan om jag inte hinner stoppa tjuvarna
hojarna är ju såklart låsta med kedjor m.m på vintern
har en trådlös brytare till strömmen via kontroll så jag kan larma av utanför garaget.

säger bara lycka till tjuvarna ;)

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?236524-Billigt-mobillarm&highlight=

Nej då, jag tycker på allvar om såna klurigheter, lite retro att återvinna en gammal Nokia. Länge leve det gamla krestkortet. God Jul.

Ok - då delar du min uppfattning ang. egentillverkade saker, gjorda av uttjänt elektronik som fungerar. En liknande larmsändare kostar i handeln från 2500 kr till det oändliga/oförskämda.
Sedan finns här en annan aspekt, jag inte tänkt på tidigare - återvinning av elektronik skrot. Vi har blivit miljövänner & trädkramare på kuppen, det trodde jag aldrig om mig själv. Men när fan blir gammal blir han religiös - sägs det.
God Jul & gott nytt år på Dig.

Om du har ett Cobra larm 6829, tillstöter ett problem något en polare upptäckte när han skulle göra "min" mod. jordsignalen är för svag & fladdrig för att styra ett relät. Lösningen blev att koppla på en transistor som styr + strömen till relät & styrningen sker via larmets jord signal ( dvs. + strömen styr relät) & ta jorden till reläet direkt från batteriet. Men det här ligger utan för mitt kompetensområde så jag hänvisar till generalagenten:

Ingeniörsfirman M.Sjöberg AB
Råsundavägen 79
169 57 SOLNA - Stockholm
Tel: +46-8-51494930

Jag har ett abonnemang ifrån Telenor som jag har bundit mig på i 24 månader, fördelen är att det har ingen månadskostnad alls utan kostar bara när jag använder det!

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing