En MC-relaterad krock avslutade torsdagskvällen.

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia rs 125 06 GP White ! :D
Vila i frid :( Kan inte ens tänka mig hur det känns för hans föräldrar och vänner.. Det blir till att dubbelkolla allting från och med nu..
 

joccee

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2007
Ort
Eslöv
Hoj
Honda Nsr
Stoooffe varför skulle det bli såhär!:gråta

Du lämnade oss aldeles för tidigt vännen, blev en chock när vi fick reda på det, alla åkte hem till Tobbe å bara saknade dig å tänkte på dig. Det har blivigt för mkt den sista tiden, först jag som blev avprejad av vägen av en vilsen bilist klarade mig mirakulöst enligt kirurgerna och så nu du:gråta
Detta e en tuff tid för oss alla nu, mista sin bästa vän, klasskompis å hojpolare e inget man vill. Det var ju så mkt planerat med dig under somaren nu är allt detta borta, å din artonårsfest på tisdag som du såg framemot så mkt, blir nu en minnestund för dig med nära å kära. Hela fredagen i skolan var en pers gå in i klassrummet å se ett foto på dig vid din plats, sen minnesstund i aulan, därefter ut till Skivarp för att tända ljus å lägga blommer, träffade även din Syster, Mamma å Pappa där, dem saknar dig så. På kvällen hem till dig å på ditt rum får man tillbaka alla minnen och förstod vad det var som du älskade mest av allt just Motorcyklar, det var mctidningar överallt.

Många minnen finns kvar av dig! Vi ha satt i hopa en del fotade sådanna här!
www.Tobbbbbe.pixbox.se

Säger en sak till alla mckörare där ute, tänk en gång extra samt lita aldrig på någon i trafiken kolla alltid extra och sänk farten vid förädiska platser.

Stoooffe du kommer alltid att vara i mitt hjärta kommer aldrig att glömma dig som den bästa kompisen som någonsin funnits! Vila I Frid Vännen!
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Annledningen till den ursäkten bland bilister är att dom förutsätter då att dom kommer hinna över ,för dom går ju så sakta i deras värld.

En reflektion från mej som nyinflyttad här i Skåneland är att dom allra flesta bilister här nere tror sig alltid hinna över. Finns det minsta lucka så ska man ut..använda blinkers gör man helst inte och om så är fallet så gör man det i sista sekunden. Man planerar inte sin körning utan får bara för sig att HÄR ska jag svänga eller parkera.
Jag har kört nästan överallt och har många mil bakom mej men som bilist men jag har aldrig vart med om maken till noll trafikmoral och brist på empati i trafiken som härnere.


En del bilister är helt otroliga.
För några år sedan kommer man i helt laglig hastighet 70 knyck (70 sträcka).
Kör mot ett T-kors på huvudled ser en lite misstänksam bil ståendes helt ensam och som jag trodde väntade på att jag skulle passera , men nej då dra åt helvete när jag ser att han börjar köra ut mitt framför mig där jag kommer 25 meter innan hans påfart.
Kastar mig på bromsarna och tvärnitar allt vad det går , försöker att svänga undan samtidigt men träffar hans vänstra bakstänkskärm och flyger över bilen.
Skitförbannad med lite blåmärken och en lagom skrapad hoj , reser upp biken o puttar den åt sidan för att underlätta för bakomvarande trafik samtidigt som jag skriker åt bilföraren att köra åt sidan.

I just det ögonblicket önskade man att man körde en STOR lastbil istället för hojen.

Over and out , RIP åt den förolyckade killen på Yamahan.
 

bjorasen

Ride the winds of change
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Utanför Lund typ..
Hoj
GSX-R 750
Har nu tagit mig igenom hela tråden och sitter nu här med en tår i ögat. Det känns helt overkligt! :(

Pratade inte med Stoooffe någon gång men har säker kört med honom på någon av alla rundor här nere. Han verkade vara en riktigt go kille och det finns inte ord för hur sorgligt det är att han inte finns bland oss längre.

Vila i frid var du än är!!
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Stoooffe varför skulle det bli såhär!:gråta

Du lämnade oss aldeles för tidigt vännen, blev en chock när vi fick reda på det, alla åkte hem till Tobbe å bara saknade dig å tänkte på dig. Det har blivigt för mkt den sista tiden, först jag som blev avprejad av vägen av en vilsen bilist klarade mig mirakulöst enligt kirurgerna och så nu du:gråta
Detta e en tuff tid för oss alla nu, mista sin bästa vän, klasskompis å hojpolare e inget man vill. Det var ju så mkt planerat med dig under somaren nu är allt detta borta, å din artonårsfest på tisdag som du såg framemot så mkt, blir nu en minnestund för dig med nära å kära. Hela fredagen i skolan var en pers gå in i klassrummet å se ett foto på dig vid din plats, sen minnesstund i aulan, därefter ut till Skivarp för att tända ljus å lägga blommer, träffade även din Syster, Mamma å Pappa där, dem saknar dig så. På kvällen hem till dig å på ditt rum får man tillbaka alla minnen och förstod vad det var som du älskade mest av allt just Motorcyklar, det var mctidningar överallt.

Många minnen finns kvar av dig! Vi ha satt i hopa en del fotade sådanna här!
www.Tobbbbbe.pixbox.se

Säger en sak till alla mckörare där ute, tänk en gång extra samt lita aldrig på någon i trafiken kolla alltid extra och sänk farten vid förädiska platser.

Stoooffe du kommer alltid att vara i mitt hjärta kommer aldrig att glömma dig som den bästa kompisen som någonsin funnits! Vila I Frid Vännen!


vad fina bilder...! :)
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top