en mc historia jag hitta på nätet

Honda ns125r2

2-takt luktar gött !!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NS125 R2
läs detta det är långt men ganska så lärorikt !!

Jag vill inför min resa berätta att jag vunnit 5 miljoner kronor på lotto.
På grund av detta ville jag unna mig en resa med min kompis Andre som turligt nog har en fader som äger ett multinationellt företag och därför är "ganska " rik.
Men trots att jag hade vunnit 5 mille så tog jag "med mig" endast 1 miljon.
Vi tänkte börja vår resa med en tripp till Danmark. Som transportmedel köpte jag mig en Suzuki RGV 125cc års modell 93(ville börja med något lättare=mindre snabb).För denna skönhet fick jag punga ut 15000SEK, vilket var ganska dyrt men pengar var inget problem.

Det smidiga var också att jag slapp tanka, det var bara att ge sig iväg när det passade.Vi bestämde att vi skulle träffas vid Göteborgs station runt 10 tiden. Ähum, ,jag var som vanligt en aning sen och kom en halvtimme sent. Men det gjorde inget för vi hade bokat tid på Sea Cat som avgick kl 12.20,alltså ingen direkt panik. Under tiden vi väntade så gick vi och tog en hamburgare i Femman huset och satt och pratade om vad vi skulle göra på vår kommande färd. Efter en stunds snack tyckte Andre att det var dags att ställa sig i kön vid färjan.Vi körde in och ställde oss och väntade. Naturligtvis hade vi turen att komma bakom en stor diesel lastbil(host host).
Vi ställde motorcyklarna på andra raden, bakom lastbilen.Sedan satte jag av mot restaurangdäck, man blir väldigt hungrig av stt vänta. Lyckligtvis listade Andre ut att jag var på restaurangdäck(hur vet jag inte). Men sen gick jag i tron att Andre var med mig, men när jag vände mig om var han borta. Äh, tänkte jag han hittar mig ju sen när vi ska av. Efter det gick jag och köpte lite godis vid Tax Free, och tro det eller ej men där kom Andre raka vägen från restaurangen och svängde in mot godisavdelningen på Tax Free och där stod jag med ett paket vingummi och en påse Turkisk Peppar.

-Jag visste att du var här, sade han.

Hur då?

Jaa du. Sedan gick vi och tog en hamburgare som vi delade på. Jag tyckte att vi behövde vara välgödda för vår långa färd. Resten av båtturen satt vi och slöade och åt godis. KL 14.15 anlände vi till Fredrikshavn.
Vi gick ner och satte oss på våra motor cyklar och väntade . När luckan öppnades så såg vi att det var en stor lastbil även bakom oss.Vi satte genast av mot Århus.
På vägen mot Århus var det faktiskt trevligt att åka. Det var fin natur och härligt väder. Det bästa var att det inte var någon trafik så det var bara raka vägen till Århus. Vi anlände ca kl 1600 och var då ganska så hungriga. Vi letade upp närmsta korvkiosk och köpte varsin korv m bröd.
Sedan tippsade kioskägaren oss om ett fint museum inne i centrum, tyvärr förstod jag inte riktigt vad det hette men Andre hittade det till slut.
Det var säkert en massa kända verk men jag personligen tyckte att det var rena piiip.
Efter detta fiasko letade vi upp vår karta i Andrés ryggsäck och hittade vårt nästa mål, en stad som ligger vid den tyska gränsen nästan så långt ner i Danmark man kan komma, nämligen Gråsten.
Solen hade gått ner när vi tyst kom smygande in i staden på våra mc:s. Vi var ju tvungna att hitta ett hotell eller vandrarhem innan det blev för sent så vi tog det första bästa(tyvärr). Vandrarhemmet var nämligen inte allt för fint.
Klockan var ca 23.00 när jag äntligen somnade.

DAG 2

Vi vaknade ungefär vid 9 tiden och gick ner och åt frukost. Då passade Andre på att fråga efter närmsta bensin mack. Med stora svårigheter lyckades till slut hyresvärden förstå vad vi menade och vi åkte sakta dit för att inte bensinen skulle ta slut. Vi tankade fullt och satte av mot den tyska gränsen (yes, we are on our way). När vi efter en kort resa kom till tullen var det första vi fick se två tullvakter med sina pistoler riktade rakt mot oss. ÖÖhh va?? sa jag och Andre sade just det. Dom vinkade in oss och slängde av oss från motorcyklarna och delade på oss och förde in oss i var sitt förhörs rum.

Där satt vi tills dom hade sökt igenom våra motorcyklar in i minsta detalj utan att hitta vad dom sökte efter,vilket varken jag eller Andre visste vad det var. Men när dom var klara med mc:na var det vår tur. Då först förstod jag vad det var dom ville ha. Drugs, sade den ene. What, sade jag. I dont have any drugs on me.
Oh yes have you sade han(som sagt inte särskilt bra på engelska).
Till slut lyckades jag övertala dom om att jag inte hade något knark med mig. Andre däremot hade inte lika stor tur som jag. Han åkte på helkroppsvisitering. Hans gång efter det talar nog för sig själv(flabb).
När vakterna sedan skulle sätta ihop mc:na gick det inte så bra så vi fick hjälpa dom sätta ihop dom igen.
Vakternas ursäkt var att dom hade fått ett tips om några motorcyklister som skulle försöka smuggla in knark i Tyskland. Efter denna "lilla" incident satte vi oss på våra mc:s och gav oss in i Tyskland. Vårt första mål i Tyskland var staden Flensburg som ligger i norra Tyskland. När vi kom fram till Flensburg så var vår första tanke, mat (i allafall jag). Vi letade upp första bästa kiosk och köpte var sin korv m bröd. Vi hade hört talas om att Flensburg hade mycket fina badstränder så vi bestämde att ta oss ett dopp. Vattnet var väldigt kallt så man kunde inte riskera några längre simturer.

Efter doppet ville Andre åka raka vägen till Amsterdam, men det ville inte jag. Så jag föreslog att vi skulle skiljas åt och träffas på ett hotell i Amsterdam om några dagar. Det var helt okey med honom så vi åkte åt var sitt håll, han mot Amsterdam och jag mot Hamburg. Det tog 2 timmar på motorvägen från Flensburg till Hamburg. Som jag ser det är Hamburg mest av allt en industristad men även om så är fallet så fanns det en del sevärdheter som var värda att se. Hamburg har nämligen en hel del historia bakom sin långa existens. Så när jag kom in till ett av Hamburgs många centrum så var det mängder av gamla byggnader som måste ha varit minst 200år gamla. Det var faktiskt häftigt att åka med en motorcykel som uppfanns nästan 200år senare bland dessa hus och veta att här har man tagit sig fram med häst och vagn eller gått. Man kände sig nästan som om man levde på 1700a-talet. Efter denna fräcka upplevelse stannade jag och frågade ett ungt par om det fanns något fint hotell i närheten, dom gav mig en beskrivning till ett hotell som hette Grand Hotell Hamburg. Där tillbringade jag min andra natt på resande fot . Det som störde mig mest med min vistelse på detta hotell var att jag fick ett ostädat rum. Men det var inte så dumt ändå för värdshusvärden bad sååå mycket om ursäkt och jag fick rummet helt gratis och fick dessutom en härlig soppa till kvällsmat och morgonen därpå.

DAG 3

Frukost på sängen. Med den servicen drog jag ett streck över gårdagens lilla missöde och åt frukosten med god min. Efter 5 korvmackor,1 tallrik fil,2 bananer och 1 apelsin var jag ganska mätt. Efter den brakfrukosten gick jag ut för att se om det fanns något värt att titta på i denna stora och gamla stad. Jag frågade en man i lobbyn om han kunde föreslå något intressant att titta på men han föreslog att jag skulle köpa en broshyr istället för att gå och fråga folk på stan. Det tyckte jag lät vettigt så jag köpte en broshyr och gav mig ut för att vidga mina vyer. Det första jag såg när jag slog upp broshyren var en stor betongpelare som skulle symbolisera alla som var från Hamburg och som hade dött i andra världskriget. Den var jag ju tvungen att se, så jag satte av mot den adressen som stod i broshyren. När jag kom fram såg jag den stora pelaren resa sig 6m hög. Precis i närheten låg ett annat känt bygge, nämligen Rathaus Mark. Min nästa hållplats var Hamburgs viktigaste affärsgata, Mönckebergsstrasse. Där fanns bland annat ett rådshus som var färdigtställt år1886. Det var faktiskt ganska häftigt att stå vid ett så gammal men ändå så välbevarad byggnad. Efter detta tyckte jag att jag hade sett det som var värt att se och tankade mc:n och drog iväg mot Amsterdam eller rättare sagt mot Bremen som var det första stoppet på vägen mot Amsterdam. Efter en timmes färd på motorcykeln var jag framme vid Bremen. Där stannade jag och åt en riktigt härlig middag som innehöll bl.a. Antricote med klyftpotatis och gräddsås. Resten vågar jag inte ens nämna med risk för att den som läser detta ska bli hungrig. Efter denna måltid tankade jag åter igen för något var fel med mc:n så den hade druckit nästan halva tanken från Hamburg till Bremen.

Men i vilket fall som helst så åkte jag vidare mot en stad som heter Emden som ligger mycket nära den holländska gränsen. Men när jag var en liten bit utanför staden Oldenburg så började mc:n att krångla så jag fick stanna. Och just som jag skulle lossa motorkåpan så började det att ösregna. Jag kan lova att meka med en motorcykel i ösregn inte är någon upplevelse värd att minnas. Men efter en timmes fixande så fick jag igång den och letade fram en närliggande "stad" som jag kunde åka till för att slippa det ihärdiga regnet. Jag kom till en liten by som var byggd i gammal tysk stil med ladugårdsliknande hus och pubar. Jag tog skydd på en matmarknad i stadens centrum. Där satt jag i en timme tills regnet avtog. Sedan fortsatte jag min resa mot den "lilla" staden Emden vid holländska gränsen. När jag kom fram till Emden så var jag ganska sliten och koncentrerade mig mest på att hitta ett ställe att övernatta på. Jag hittade ett litet vandrarhem som såg fräscht nog ut att tillbringa natten i. Där sov jag sedan till nästa dag då jag planerat att komma fram till Amsterdam och leta upp André.

Fortsättning på berättelsen!!

DAG 4

Jag vaknde till lukten av rostat bröd och gick ned till undervåningen. Där stod kaffe och bröd framdukat. Jag tog mig en kopp kaffe och två rostade mackor och satte mig för att försöka läsa tidningen. Sedan bytte jag om och gav mig iväg mot den holländska gränsen som bara låg någon mil eller två ifrån där jag var. Jag kom fram till floden Ems och där var jag tvungen att ta färjan till andra sidan. Färjan stannade i Delfzijl. Detta var en stad som jag aldrig hade hört talas om. Men tyvärr han jag inte se särskilt mycket av staden för jag hade bråttom med att hinna till Amsterdam i tid. Efter att ha suttit på motorcykeln i 1,5 timme så behövde jag ta en rast. Rasten ägde rum i en stad som heter Meppel som ligger i norra delen av Nederländerna. Där satte jag mig och tog en wienerschnitzel med pommesfrites och satt och jäste i en timme till kl 12.30. Sen åkte jag vidare mot Amsterdam. Efter fem mil började motorcykeln att krångla igen, men denna gången var det inget allvarligt det var bara kylvattnet som hade läckt ut, men hade jag inte märkt det i tid hade varit betydligt värre. Det var bara att täta läckan med hjälp av en ziptie. Efter detta åkte jag och tankade i Harderwijk. Harderwijk ligger ca 5 mil ifrån Amsterdam. Och efter 30 minuters färd var jag i Amsterdam. Jag åkte raka vägen mot det hotell som vi skulle träffas. Där sade man att han hade åkt in för en överdos extasy tidigt som samma morgon. Jag blev en aning fundersam, inte trodde jag han sysslade med såna saker. Jag ringde sjukhuset och dom sade att han skulle klara sig med en ganska ordentlig huvudvärk. Efter samtalet med sjukhuset så åkte jag tillbaka till hotellet och beställde ett eget rum. När jag hade slagit mig till ro beställde jag upp en rejäl middag och åt tills jag storknade. Sen satte jag mig och tittade kabel-tv. När klockan sedan närmade sig 11 på kvällen så somnade jag och sov tills mycket sent in på nästa dag.

DAG 5

Jag vaknade med en känsla av att jag ville köpa något, men vad visste jag inte. Men när jag kom ut efter frukosten och skulle starta motorcykeln viste jag precis vad det var jag skulle köpa, en motorcykel. Jag började med att söka upp en mc handlare och han gav mig ett bud på motsvarande 17000 SEK. Naturligtvis sålde jag den direkt. Och just som han var ifärd med att plocka fram pengarna så såg jag den, en Honda CBR 900 RR Fireblade. Jag kände genast suget och sade till Bourke som försäljaren hette att jag ville köpa hondan nu, kontant. Han tittade på mig och gav till ett skratt. Men skrattet fastnade i halsen på honom när jag tog fram mitt Mastercard som var laddat med 1 miljon kronor. One miljon SEK var allt jag sade och med ens var han framme med försäkringsformuläret och bad mig bara skriva på så fixade han resten. Schysst tyckte jag och skrev på. På vägen mot hotellet kände jag att jag ville testa vad den gick för så jag åkte tills jag äntligen hittade en lång raksträcka strax utanför Amsterdam. 270kmh fick jag upp den i. Det var väl lite över mina förväntningar med tanke på att den "bara" ska göra 260 egentligen. Hur som helst så åkte jag tillbaka och tog mig en bit mat innan jag skulle ge mig ut och se mig om lite.

Jag åkte till ett museum som heter Rembranttius som hade en massa kända verk av just Rembrant. I början tyckte jag det var ganska intressant att lyssna på när guiden berättade om Rembrats livshistoria men efter en timmes tjöt räckte det för mig och jag åkte hem och sov på hotellet.

När jag sedan vaknade var klockan 18.00. Oj, jag skulle ju kolla hur Andre hade det. Jag satte av mot sjukhuset. När jag kom dit hade han just vaknat. Han såg aningen groggy ut men annars som vanligt. Men han blev aningen chockad när doktorn och jag försökte förklara att han varit borta i nästan 2 dygn. Men han var väldigt envis med att få komma ifrån sjukhuset så fort som möjligt. Doktorn ville dock ha kvar honom tills nästa dag så han fick sova över på sjukhuset den natten. När jag kom till hotellet och skulle gå och lägga mig kände jag att jag var aningen hungrig så det fick bli att gå till hotellrestaurangen och ta sig en kvällsmacka. 150 spänn kostade mackan! Ah men vad vadå, man har väl råd. Men sen var det dags för mig att nana så jag gick upp till mitt rum och somnade så snart jag släckt ljuset,zzzzzzzzzzz.

DAG 6

Jag vaknade ganska sent av att städerskan bankade på dörren. När jag gick ner för att äta frukost så var jag lite sent ute för frukostbordet var borttaget. Ah, jag fick äta min frukost ute istället. Det var den första gången jag ätit köttbullar med mos till frukost. Sen åkte jag för att hämta Andre på sjukhuset. När jag kom till sjukhuset stod Andre på sjukhusparkeringen och stirrade på mig när jag kom glidande på min nya motorcykel. Han blev en aning avundsjuk och ville genast ha en ny mc.

Men jag fick skjutsa honom till hotellet så han skulle hämta sin mc så vi kunde resa vidare till Belgien som var vårt nästa mål. När han skulle starta sin nsr, så startade inte. Till slut fick vi ordning på den men Andre ville nu ha en annan mc och åkte till samme mc handlare som jag varit hos för att sälja sin och köpa en ny mc. När han kom tillbaka hade han köpt en sprillans ny cbr 1100 xx Blackbird. Vi styrde kosan mot Belgien i rasande fart(170kmh). Vi tog vägen till Rotterdam,från Rotterdam tog vi oss över gränsen och fortsatte mot Antwerpen. I Antwerpen stannade vi och vilade oss en stund och tog oss en matbit. Antwerpen föreföll mig ganska ointressant och Andre tycktes inte heller inte vara intresserad av att se något särskillt så vi fortsatte mot Bryssel. I Bryssel tittade vi bl.a. på Belgiens Nationalbibliotek. Där fanns det att läsa. Men jag tyckte inte det var någon ide att låna något efterssom vi ändå skulle ge oss av mot Frankrike. När vi åkte omkring och letade hotell så såg vi byggnaden Atomium. Häftigt bygge. Till slut var vi tvungna att fråga en förbipasserande om vägen till ett hotell som låg i närheten. Av en ren händelse råkade det hotell vi blivit hänvisade till vara ett lyxhotell,poolrestaurang och bar m.m. Tacka gud för det. Mitt rum var mycket stort,men när jag sade till picollon att det var väldigt vilket stort rum jag hade fått, då sade han, thats because its the hotell svit, Sir. Jaha! Detta var det lyxigaste rum jag någonsin bott i i hela mitt liv. Det fanns allt, bar,jacuzzi, gratis room service, godis m.m.Och efter att ha kört slut alla betjänter så somnade jag mätt och belåten.

DAG 7

Vaknade efter en god natts sömn och beställde upp mat på rummet.Jag åt ganska fort upp maten jag hade betällt och tog mig friheten att gå och väcka André. Vi gav oss genast av mot Frankrike med många protester från André, han ville nämligen till

Battledrome i London. Vi släppte på ganska bra ner mot gränsen. Tullvakterna var mycket misstänksamma och glodde med stora ögon när vi åkte förbi. När vi väl var inne i Frankrike visste vi inte vart vi skulle. André föreslog Paris men jag ville hellre åka och provsmaka vin på en vingård nere i Bordeux. Det gick han lyckligtvis med på, men han föreslog att vi skulle ta vägen förbi Paris och sedan ner till Bordeux. Vi satte av mot Paris i rasande fart. Vi kom fram till Paris vid ett tiden. Vi passerade både triumfbågen och Eiffeltornet.Eiffeltornet…. dit åker vi –sade jag. Ooooo,det var "pip" vad högt det var. Goda bullar hade dom också(vi tog oss en fika uppe på toppen). Efter fikan var vi tvungna att gå ner för alla trappor(André skapde smärre panik)hissen var nämligen kaputt. Sen skulle vi ut och testa Paris nattliv!!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Sen gick vi tillbaka till hotellet!

fortsättning nr:2

Dag 8

En vecka har gått sedan vi lämnade Sverige. Det firade vi med en hutt på mitt rum innan vi gick ner till för att äta frukost frukost. Vi fick en stor frukost serverad på rummet. Men nu hade vi ett annat problem. All lyx i överflöd hade ju kostat en hel del, och våra resurser börjar sakta men säkert sina. All bensin, mat och hotell hade kostat oss hela 230,000:-. Medan souvenirer och kläder hade byggt på våra förbrukningar med ytterligare 25,000sek. Plus att vi pungade ut 274,000 totalt för våra motorcyklar. Det blev totalt 529,00 vilket är mer än en fjärdedel av våran reskassa. André föreslog att vi skulle försöka att spara lite pengar och leva lite mindre lyxigt och kanske på så sätt ha med sig en slant hem. Jag protesterade först men kom senare underfund med att det kanske inte var en så dum ide´, trots allt. Vi åt våran frukost och drog på oss våra motorcykelkläder. Vi skulle nu ner till Cognac. Vi tog motor vägen ner mot Cognac och Bordeaux. Vi stannade och åt på vägen och diskuterade det franska lantlivet. Vi pratade om hur det såg ut och hur trevligt det skulle vara att bo här. Vi åt upp våra korvar och fortsatte vår resa ner mot Cognac. När vi kom fram hittade vi ett billigt "hotell" att bo på. Mina och Andrés resurser började sina och det fanns ingen bank i byn där vi bodde så att vi kunde växla pengar.

Det var en vacker by vi bodde i. En liten stillsam stad. Vi besökte en utav gårdarna i närheten där dom tillverkade Cognac. Vi blev mottagna av en man som hette Pieére, Han visade runt oss och bjöd oss på 25 årig Cognac som han hade sparat. Jag förundrades utav den noggranhet som fransmänen hade när det gällde viner och allehanda alkoholhaltiga drycker. Vi samtalade med Pieére och hans fru i flera timmar och vi drack Cognac. Vi gick hemåt för att vila när vi stötte på en man som precis var var ifart med att sticka i väg med sin skärmflyg. Han hade en skärm med en propeller där bak. Han hälsade oss på engelska och packade som vi var så sa vi "Tja grabben!".

- Ni är svenskar! sa han förvånat på svenska.

- Jodå, det är "HICK" vi. Säger André lite sluddrigt

- Jag heter Johan, Johan Karlsson, jag är skärm flygare.

- Asså!! Utbrister jag förvånat.

- Jasså!! Ni har minsant vart hos pieére, förstår jag!!

- Mitt namn är A .. Minns "Hick" faktiskt inte! Säger André.

-Fidle var "Hick" namnet! Sa jag och sträckte fram vänster handen.

- Trevligt och råkas, men ska du skaka hand så använd gärna högern nästa gång. Sa Johan och skrattade.

- Det var som tusan! Sade jag, och tittade på vänster handen och sa:

- Jag tänker aldrig på sånt "Hick".

- Jag har en idé! Sa johan och tittade på sin skärm och sa: Kom hit senare i kväll, när ni nyktrat till lite.

-Vi´cken ti?? Sa jag och tittade på min klocka i ett tappert försök att se vad tiden är men misslyckas totalt.

-Jag ser dubbelt och kan inte skilja på visarna.

- Kl 18:00??

-Vist "Hick" st, Jag anstränger mig och skriker:

-VISST! Jag vänder mig om och börjar gå.

-Nice to möt yåu, sade André!!

- Ses senare i kväll!, sa Johan innan André vände sig om och gick.

Ett par timmar senare, så har vi tagit oss ned till slätten där vi mötte Johan. Där står johan med tre liknande proppeller styrda skärmar och väntar på oss. - Där är ni!! Utbrister han. När André förstod vad vi skulle göra så fick han kalla kårar. Ska vi flyga i dom där?? säger han. Jag skriker i förtjusning när jag förstår vad vi ska göra. - Jo men visst! Säger Johan och förklarar att det är hur lätt som helst. Efter en timme sitter vi där i våra fallskärms dräkter och i glid skärmar. - Johan hade gått igenom rutinerna med oss flera gånger och André drar i start vajern och motorn börjar att surra med ett irriterande ljud. Jag och Johan gör samma sak. Vi börjar att springa och vi lättade från marken. Vi glider omkring över det franska landskapet med en otrolig vy! Vi passerade ett fint vattenfall och vi såg flera fina gårdar. Vi kan ha legat på en 50m höjd. När det började att mörkna landade vi vid Pieére´s gård. Vilken(stark) upplevelse! Vi fick lift in till "Hotellet" av Johan. Vi vinkade av Johan och gick upp till vårt rum. Vi gick och lade oss och jag i alla fall tyckte att detta var en ovanligt lyckad dag.

Dag 9

När vi vaknade så fick vi frukost och hjälp att packa boxarna för att kunna ge oss av. Vi skulle nu till Bordeaux. När vi kommit fram letade André reda på ett ställe att bo, i centrala byn ( mellan två lador ). När vi skulle ut till en vingård hittade vi drömraksträckan, flera kilometer ny asfalt. Vi skulle nu göra "The final test" med våra mc:s. Vi maxade våra cyklar i säkerligen 3-4 km. Och försent så såg vi en lastbil lastade med vin, backa ut från en avtagsväg som vi inte hade lagt märke till. Vi såg den väl på ett ungefär 50-60m. Jag bromsade så att skivorna glödde, men André fortsatte med samma fart och flög över flaket i smällen (aj!), Jag träffade precis på kanten och gled under lastbilen. Och här är vi nu, på ett sjukhus i Frankrike i bandage upp till öronen.

Slut!

:crash :crash :crash :crash :crash :crash

Jag tyckte det var både lärorikt och kul att läsa. Om man inte förstår sensmoralen är det verkligen ingen idé att läsa historien. Men inte föränn man läst historien vet man om man förstog den eller inte... :rolleyes:

:tummenupp

Kände inte att jag lärde mig något alls. :confused:
Förklara gärna sensmoralen för mig som är lite trög?

Skulle isåfall vara "Tro inte på allt du läser på nätet".. Syftar då på att den påstods vara lärorik och intressant..

Lärdom 1: 523.000:- är en fjärdedels miljon! :confused:
Lärdom 2: Det kostar 230.000:- att bo på vandrarhem och något enstaka hotell i en vecka, i europa! :confused:

Forkman skrev:
Hyffsat bra, kunde varit ett bättre slut bara :tummenupp
Hyfsat bra?
Renskriva det en så där 3-4 ggr så kanske det går att
uppskatta historien, men inte som den är nu.

Tycker det låter som om en trettonåring har fantiserat
ihop en berättelse om att resa i europa på motorcykel.

herre jesus vad otrooligt lång o vilket abrupt slut sen...... suck :zpy

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...