Kanske dags för en ny uppdatering:
Var igår och hälsade på Micke på lasarettet tillsammans med Rotorp och GixxerTiger. Rotorp kom till sjukan före oss så vi skulle träffas där. När vi är nästan framme så ringer mobilen och Rotorp berättar att dom ska ta med sig Micke i rullstol ned till ett av caféerna på entréplan och att vi ses där.
När vi kommer fram till caféet så sitter Rotorp, Micke och hans fru där. Den kommande halvtimman är sedan min absoluta höjdpunkt 2006: Micke är nu helt och fullt med oss, pratar och står i. Visst, han sitter i rullstol, och det är en trist tid med rehab etc kvar, men det är Micke som sitter där. Kroppsligt kommer han förmodligen att bli helt återställd, fast det känns faktiskt mindre viktigt just nu, det absolut största är att han är med. Samma kille, glimten i ögat är kvar, han skrattar och försöker se framåt även om han givetvis tycker att det är tungt bitvis. Vad man känner just nu är svårt att beskriva, men det är bara så underbart
Knepigt egentligen att man försöker skriva vad man känner så här i ett forum och från början var det väl egentligen kanske mest för att det var skönt att bara skriva av sig. Känner dock att det kanske kan vara intressant för alla som har följt tråden att få fler uppdateringar, det är så många trådar som dör ut "halvvägs", så jag tänkte väl att vi får fortsätta att plåga er med uppdateringar tills Micke är på benen igen
Det fina med en sån här tråd tycker jag är att det dessutom visar vilka fantastiskt fina människor det är som gömmer sig under hjälmarna och skinnställen, att det inte alls är som många tror, en samling laglösa idioter utan empati och som inte bryr sig om sina medmänniskor. Visst, hojåkning förenar på ett sätt som mycket annat inte gör, men medkänsla och ett stort hjärta har inget med hojen att göra och ni hade inte varit annorlunda som människor om bingo hade varit eran grej. Synd bara att inte fler av dom som inte kör hoj förstår hur fantastiska ni är
Så återigen, tack till alla som har följt/följer tråden för peppning och visad medkänsla! Det betyder mer än vad många kan förstå
Kör nu försiktigt under det som är kvar på säsongen så vi slipper läsa om fler nya olyckor i år!
Roger S