En mörk dag i Norrköping

Sadam skrev:
2401296 Hur går det för micke har han börjat på rehabavd? En liten fråga vad gör dialysmaskin?

Jotack, det går långsamt och sakta framåt. Han är mer och mer vaken iaf och pratar om än väldigt sluddrigt och osammanhängande bitvis.

Dialysmaskinen hjälper njurarna att rena blodet från div junk och ohälsosamma saker. Det är ju lite smått som de trycker in i kroppen vad gäller medicin mm mm och njurarna har haft svårt att ta hand om allt.
Tydligen enl läkarna så mår man fruktansvärt illa när man får en dialysbehandling och det kan knappast vara en höjdare när man redan innan mår pissdåligt av smärtor, sår, medicin mm mm.

Nu skall han få komma till en Rehabavdelning i Linköping och där få rätt vård samt träning för att få tillbaka kroppens funktioner. Håller tummarna för honom och ger honom mental styrka.

Läste om en ny MC-olycka idag och man blir såå jäkla deppig och ledsen. Det är som att detta kommer att förfölja en hur länge som helst.

Stå på dig Micke, We want u back.

Sitter här på jobbet och har precis läst igenom tråden.blir tårögd när jag läser alla inlägg.... Jag har svårt att förklara i ord vad jag känner just nu.. glädje för att Micke är på bättringsväg? glädje för Micke skulle bara veta vilka vänner han har,, tänker på dig Rotorp och strömma,,ni verkar vara fantastiska vänner... Men jag känner också mig oansvarig,, jag menar jag är tillsammas med en underbar tjej som har två underbara barn,,Förr har jag varit singel eller tillsammans med någon tjej men nu har jag ett ansvar mot barnen..Jag älskar verkligen att ta ut hojjen på en tur men jag har också varit nära att krascha ett par gånger... huua vad jag svammlar just nu..bäst att lägga ner skrivandet,,

Jag hoppas verkligen att allt går bra för micke nu,, uppdatera gärna tråden men hur allt går.... Och ni kan ju nämna för Micke att det är väldigt många som tänker på han,, inte bara i sverige... // Michael

Michael Holland skrev:
2401651 Sitter här på jobbet och har precis läst igenom tråden.blir tårögd när jag läser alla inlägg.... Jag har svårt att förklara i ord vad jag känner just nu.. glädje för att Micke är på bättringsväg? glädje för Micke skulle bara veta vilka vänner han har,, tänker på dig Rotorp och strömma,,ni verkar vara fantastiska vänner... Men jag känner också mig oansvarig,, jag menar jag är tillsammas med en underbar tjej som har två underbara barn,,Förr har jag varit singel eller tillsammans med någon tjej men nu har jag ett ansvar mot barnen..Jag älskar verkligen att ta ut hojjen på en tur men jag har också varit nära att krascha ett par gånger... huua vad jag svammlar just nu..bäst att lägga ner skrivandet,,

Jag hoppas verkligen att allt går bra för micke nu,, uppdatera gärna tråden men hur allt går.... Och ni kan ju nämna för Micke att det är väldigt många som tänker på han,, inte bara i sverige... // Michael

Hejsan Holland.

Dina ordvärmer verkligen i hjärtat.
Det är mkt glädjande att se och höra så många okända människor som verkligen vill bry sig.

Jag tycker inte att du svamlar ett endaste dugg utan visar stor empati och vad är inte det värt? Den går inte att sätta en prislapp på iaf.

Kommer mera info om Micke och så när jag får veta något.

BTW så fyller faktist Micke år imorgon Torsdag,, HIPP HIPP för honom.:födelseda
Tänder ett ljus och ber extra för dig och din rehab som en liten "present"

Rotorp skrev:
2403673 Hejsan Holland.

Dina ordvärmer verkligen i hjärtat.
Det är mkt glädjande att se och höra så många okända människor som verkligen vill bry sig.

Jag tycker inte att du svamlar ett endaste dugg utan visar stor empati och vad är inte det värt? Den går inte att sätta en prislapp på iaf.

Kommer mera info om Micke och så när jag får veta något.

BTW så fyller faktist Micke år imorgon Torsdag,, HIPP HIPP för honom.:födelseda
Tänder ett ljus och ber extra för dig och din rehab som en liten "present"

du har PM

Fan hoppas det går bra, trist trist att läsa sånt här!!

Hejsan alla igen.

Nu har det poppar upp ännu mer info om läget.

Har varit uppe på sjukan idag och besökt vår vän.
Han är trött och omtöcknad fortfarande och så lär det vara ett bra tag till. Han hade massa besök igår av släkt och nära så idag är han mer trött än brukligt.
Han fick en gocartlektion i presentkort som peptalk. Han gillar verkligen gokart minsann.

Han pratar som fan nu och babblar om det mesta, förvisso får han leta efter orden och tappar tråden hela tiden men va fan. Det får vi ta.
Käket är skit tycker han och han vill inte vara där men vad gör man? får fsöka att få honom och inse att han är på bästa stället iaf. På Måndag så komemr han till en rehabavd i Link och förhoppningsvis så får de lite mer fart pån där.
Knäböj, armar ja det är massor att jobba med.

Imorgon skall vi upp några stycken och lyfta upp han i en rullstol och ut i det fria för att grilla lite gott... Kul som fasen. Hoppas att han uppskattar det med.

Ja detta var en kort uppdatering.
Ni som är ute och åker, Be smart, drive safe and stay legal.

Jag blir rörd så ögonen blir glansiga när jag läser allas inlägg, mycket fina inlägg. Som alla andra hoppas jag verkligen att allt kommer att gå bra till slut, med rehab och inte minst med den psykiska påfrästningen. Håller tummarna!!!

Grabbar vilka otroligt fina vänner ni är till Micke. Utan ert egagemang support hjälp eller bara att ni finns där hjälper han att komma tillbaka. Tycker att tråden verkligen visar vad vänner betyder.

Tummen upp för er !!!!

Kanske dags för en ny uppdatering:

Var igår och hälsade på Micke på lasarettet tillsammans med Rotorp och GixxerTiger. Rotorp kom till sjukan före oss så vi skulle träffas där. När vi är nästan framme så ringer mobilen och Rotorp berättar att dom ska ta med sig Micke i rullstol ned till ett av caféerna på entréplan och att vi ses där.

När vi kommer fram till caféet så sitter Rotorp, Micke och hans fru där. Den kommande halvtimman är sedan min absoluta höjdpunkt 2006: Micke är nu helt och fullt med oss, pratar och står i. Visst, han sitter i rullstol, och det är en trist tid med rehab etc kvar, men det är Micke som sitter där. Kroppsligt kommer han förmodligen att bli helt återställd, fast det känns faktiskt mindre viktigt just nu, det absolut största är att han är med. Samma kille, glimten i ögat är kvar, han skrattar och försöker se framåt även om han givetvis tycker att det är tungt bitvis. Vad man känner just nu är svårt att beskriva, men det är bara så underbart :)

Knepigt egentligen att man försöker skriva vad man känner så här i ett forum och från början var det väl egentligen kanske mest för att det var skönt att bara skriva av sig. Känner dock att det kanske kan vara intressant för alla som har följt tråden att få fler uppdateringar, det är så många trådar som dör ut "halvvägs", så jag tänkte väl att vi får fortsätta att plåga er med uppdateringar tills Micke är på benen igen :rolleyes:

Det fina med en sån här tråd tycker jag är att det dessutom visar vilka fantastiskt fina människor det är som gömmer sig under hjälmarna och skinnställen, att det inte alls är som många tror, en samling laglösa idioter utan empati och som inte bryr sig om sina medmänniskor. Visst, hojåkning förenar på ett sätt som mycket annat inte gör, men medkänsla och ett stort hjärta har inget med hojen att göra och ni hade inte varit annorlunda som människor om bingo hade varit eran grej. Synd bara att inte fler av dom som inte kör hoj förstår hur fantastiska ni är :tummenupp

Så återigen, tack till alla som har följt/följer tråden för peppning och visad medkänsla! Det betyder mer än vad många kan förstå :pannkyss

Kör nu försiktigt under det som är kvar på säsongen så vi slipper läsa om fler nya olyckor i år!

Roger S

Last edited:
fan va gött o se.

tummen upp för ni som lever i hans värld och få stå ut med allt.

Keep it up.

Ja man kan inte annat än att hålla med Strömma här.

Fasen va gott att dra lite skämt, dricka kaffe och prata framtid...

Ja just det.. FRAMTID....
Det har varit min högsta önskan jättelänge att få sitta där på sängkanten och säga, Tjena Micke. Fan va kul att jag får träffa dig ännu och se dina ögon lysa och höra din glada stämma.
Han är mkt medveten om hur nära Fonus han var och att se killen välkomna livet igen.. Fan nu trillar tårarna igen som så många gånger förut i denna tråden men nu är det GLÄDJETÅRAR.

Jag hoppas att han får sin efterlängtade helgpermis nu och få komma hem till familjen sin iaf ett par timmar.
Vi har snickrat en altan åt honom så han kan sitta i rullstolen ute och glassa. Hoppas verkligen att han kommer att uppskatta den.
Det tror jag iaf.
/Rotorp.

Vilka underbara vänner den där "Micke" verkar ha!

Är själv inne på min andra krasch och plöjer just nu igenom sporthojs alla olyckstrådar. Fortsätt med uppdateringar, det är grym boost för en själv att läsa om andras framsteg när man håller på med egen rehab.

//Steken

Jepp som Strömma sa, en höjd punkt -06 att träffa Micke! Det finns så mycket glädje att smälta och njuta av! Det är ju fantastiskt att se gänget snacka och skratta igen!! så smutt som Rotorp säger :D Nu kan man ju andas ut lite och fundera på framtiden och vad vi ska göra med den.

Var hos läkaren i dag 3 mån efter olyckan.
höftkulan är på väg att smuldras sönder så det blir en ny operation där de sätter in protes.
Fan va trött jag är på detta nu.
fan satan helvetsskit %&/@£$€"¤€$5#"3¤#¤%&¤/#¤#&&¤#& + moms

så nu har jag gnällt lite.

kan vi inte starta en egen gnälltråd för oss som ligger till sängs och knaprar morfin?

Kungen skrev:
2458756 Var hos läkaren i dag 3 mån efter olyckan.
höftkulan är på väg att smuldras sönder så det blir en ny operation där de sätter in protes.
Fan va trött jag är på detta nu.
fan satan helvetsskit %&/@£$€"¤€$5#"3¤#¤%&¤/#¤#&&¤#& + moms

så nu har jag gnällt lite.

kan vi inte starta en egen gnälltråd för oss som ligger till sängs och knaprar morfin?

Jättebra idé!

Känner igen mycket i denna tråd från mina minnen, även om det inte gick lika fort för mig att komma igång. Tyvärr fick aldrig jag nån direkt kick av att vakna till eftersom allt gick sååå långsamt. Hoppas du kämpar på i rehaben Micke! Hälsa honom från mig ni som träffar honom och hälsa honom att han kör stenhårt! Vilken avdelning kommer han till? Ortopeden kanske? Jag vet att Britt-Marie (sjukgymnast) inte är klok men hon fixade till böjen på mitt knä så jag kan åka mc igen! Hälsa honom LYCKA TILL!:tummenupp

Fan va FÖRBANNAD man blir..... En del som får sitt kort verkar ju skickat efter de på postorder...

Samma sak har hänt mig inne i på stans gator då bilar bara svänger ut. va fan tror de allt som går på två hjul är moppar eller????

Hoppas den skiten som åkte i bilen blir av med kortet en lång tid framöver..

Såg nu att du börjar repa dig... Hoppas du fortsätter i den banan...

///Micke

Mr_Mike skrev:
2458835 ...

Hoppas den skiten som åkte i bilen blir av med kortet en lång tid framöver..

///Micke

Orkar egentligen inte kommentera detta igen. Avhandlat ämne inne i tråden iofs.

Hur hon får sitt juridiskt är ovidkommande just nu. Däremot har hon fsökt att få kontakt med Micke men iom att han har varit drogad/medvetslös så har det inte funkat. Det tycker jag är jäkligt strongt gjort av en så ung människa. Det ska hon ha en eloge för i mina ögon. Inte alla som skulle orka med det eller ens vilja. Plus i kanten.

Hon mår fruktansvärt dåligt efter vad jag har hört och jag tror nog att hon skiter fullständigt i det rättsliga just nu utan har nog fått betala dyrt för sitt misstag ändå. Trots allt så är det ingen som "kör ut" på flit o vilje.
Att sitta som tredje person och döma här tycker jag är fel. Åsikt kan man ha men bespara denna tråden från sådana inlägg utan skänk Micke en tanke istället.

/Rotorp.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!