En mästare har gått ur tiden

Ja, jag noterade också att Birger Pettersson lämnade in, 84 år gammal i förra veckan.

hmmm... MLO som han var medlem i kollade jag upp lite o hittade deras hemsida... Fanns lite fräna bilder men de verkar inte ha alla indianer i kanoten, så att säga...:rolleyes:

UrbanTiger skrev:
2390866

Undrar ur man begraver en sånn som honom ?
Kremering i kraftvärmeverket eller med huvet ner och fötterna upp i på sopstationen :va

Jag röstar för alt. 3 men inte förrän man glömt honom i häktesfiket i Västerås där kyrkvaktisen sitter. :D

imaster skrev:
2389826 Nu tar vi det lilla lugna, har du fakta så uttala dig..! Visst var han satanist men att han offrade och hade sig är väl och ta i? Eller du kanske har förstahandsinfor mation?

Han var grymt smart, hade högre IQ än genomsnittet och valde själv den sits han hamnade i, levde och dog efter sin övertygelse - kanske inte anses som smart i världens ögon men han gjorde precis som han själv ville.

Som sagt, kom med fakta innan du uttalar dig. Har du hans iq-test framför dig? Att han är musikaliskt begåvad är inget tecken på högre iq än genomsnittet. Grymt smart my ass, det betvivlar jag starkt.

Dee_cati skrev:
2393997 Som sagt, kom med fakta innan du uttalar dig. Har du hans iq-test framför dig? Att han är musikaliskt begåvad är inget tecken på högre iq än genomsnittet. Grymt smart my ass, det betvivlar jag starkt.

Jag är hemskt ledsen att du inte fått prata med honom, killen var en stor tänkare och riktigt smart. Hade du fått chansen att prata med honom hade även du sett det.
Nu kan jag verkligen inte säga att jag delar hans åsikter, jag delar inte Hitlers åsikter heller men jag kan fortfarande säga att den killen var intelligent. Eller?

imaster skrev:
2389826
Han var grymt smart, hade högre IQ än genomsnittet och valde själv den sits han hamnade i, levde och dog efter sin övertygelse - kanske inte anses som smart i världens ögon men han gjorde precis som han själv ville.

Ja det var ju inte särskilt smart av honom att mörda en kille och åka i fängelse( eller det var kanske det han valde och ville?)

imaster skrev:
2394033 Jag är hemskt ledsen att du inte fått prata med honom, killen var en stor tänkare och riktigt smart. Hade du fått chansen att prata med honom hade även du sett det.
Nu kan jag verkligen inte säga att jag delar hans åsikter, jag delar inte Hitlers åsikter heller men jag kan fortfarande säga att den killen var intelligent. Eller?

Exemplet med Hitler är rätt roligt. När man studerar denna person så häpnar man över hur trångsynta och rent ut tvärkorkade uttalanden han gjorde. Ändå menar man att han hade ett IQ i trakterna av 140.

Han hade högt IQ men var ändå dum i huvudet kanske är en passande beskrivning. :D Nu vet jag iofs inte om Jon N ansågs som intelligent, folk tror ofta att svamlande knäppskallar "egentligen" är intelligenta.

imaster skrev:
2394033 Jag delar inte Hitlers åsikter heller men jag kan fortfarande säga att den killen var intelligent. Eller?

Är det Hitler du syftar på?

en morddömd kristen-extremist-misantrop och dessutom nånsorts nazist som tog livet av sig.. sörjer väl inte nämnvärt :rolleyes: även om dissection är helt ok.

finns ju många andra döda musiker som rankar bra mycket högre.

imaster skrev:
2389826 ...

Anser du att det är positivt? Folk som våldtar och fäster fiskelinor i huvudhöjd över vägar gör ju också som dom vill...

Vilken förlust. Jag måste genast sätta mig och hata lite för att hedra honom.

:mad: Hatar allt och alla intensivt:mad:

Sådär, nu kan vi glömma honom och fokusera på något vettigare.

:rolleyes:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...