Video En liten wheelie ????

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Såg ut som du körde genom hela registret och då ligger du inte tillräckligt högt upp. När det börjar kännas som att man slår över, då är man rätt :)


Sen vänjer man sig!
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Hoppas han vet var bromsen sitter då för annars blir det kanske mer action i nästa film.

Själv använder jag inte bakbromsen utan kör bara motorbroms, tycker det fungerar lika bra.
Om jag inte hinner korrigera med den en dag slår jag nog över hur som helst även om jag skulle haft en fot på bromsen:)
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Själv använder jag inte bakbromsen utan kör bara motorbroms, tycker det fungerar lika bra.
Om jag inte hinner korrigera med den en dag slår jag nog över hur som helst även om jag skulle haft en fot på bromsen:)

Så gjorde jag en gång i tiden och har slagit över många gånger. Men aldrig sedan jag tränade in att använda bromsen, det sätter sig i ryggmärgen lika snabbt som det det där med att du släpper gasen.

Så du behöver inte hinna tänka, kroppen sköter det på reflex.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Jag håller fortfarande på att öva på att kunna köra nära ett vajerräcke med två hjul i marken. Blir livrädd varje gång. Kanske borde prova att wheela istället.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Så gjorde jag en gång i tiden och har slagit över många gånger. Men aldrig sedan jag tränade in att använda bromsen, det sätter sig i ryggmärgen lika snabbt som det det där med att du släpper gasen.

Så du behöver inte hinna tänka, kroppen sköter det på reflex.

Har provat många gånger med foten men tycker aldrig jag fått det att kännas bra. Känns bara som att det blir ett moment till. Vid riktig stuntkörnimg är det viktigare antar jag.
Själv har jag inte lyckas slå över ännu (helt otroligt) men det kommer väl! Väntar på att växeln ska hoppa ur när man är över balanspunkten:).
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Har provat många gånger med foten men tycker aldrig jag fått det att kännas bra. Känns bara som att det blir ett moment till. Vid riktig stuntkörnimg är det viktigare antar jag.
Själv har jag inte lyckas slå över ännu (helt otroligt) men det kommer väl! Väntar på att växeln ska hoppa ur när man är över balanspunkten:).

Jag har aldrig stuntkört.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Inte för att vara den som är den men jag skulle nog fan aldrig våga hjula en omkörning vid vajerräcke. För många saker som kan gå åt helvete då. :död

Tjusig hjulning annars.
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Slog runt när jag körde med min dr600 .Första jag gjorde var att kolla att ingen såg det :D
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top