En liten reflektion över trafikläget.

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Efter att ha spenderat några dagar i Rom så är det bara att konstatera att trafiken hemma i Stockholm är lugn och sansad i jämförelse.

Att se alla dessa vespor (ja en och annan mc också) kryssa fram som missiler mellan bilarna lämnade mig med insikten att även de mest luttrade mc-pendlarna här hemma förmodligen skulle ha sett ut som rundningsmärken med motorstopp.

Och inte nog med att trafiken var tät, snabbt som satan gick det också, alla körde exakt så snabbt det bara gick, full patte heeela tiden.

Mycket roande att iakta även om man aktade sig noga för att gå mot rött.

Var i rom? var där i augusti och tyckte inte det alls var mycket trafik.var liksom jämnt med trafik överallt och verkar flyta på bra. Betydligt mindre än Stockholm.

Jag gjorde samma iakttagelse i Milano, önskar att folk kunde trampa på så här hemma så kanske man inte behövt komma hem så sent varenda fakking dag.

...och var kom alla jefla bilar ifrån? (här hemma) Nu när de för en gångs skull tar i lite med tunnlar o allt vad det är, aldrig sett så mycket köer tidigare. Såklart, öppnar de flaskhalsen på ett ställe så blir det fullt på ett annat men vilka hål är det som inte är färdiga ännu?

Varit där (och kört bil) två gånger..........och jag har ETT tips !

Byt inte fil utan att noga kollat i sidospeglar/backspeglar INNAN filbytet.

Förutom trafiken fullständigt älskar jag Rom (och Barcelona)

IMG_20150722_003330.jpg

Lägger till ett par bilder från sommarsemestern i år.

...och var kom alla jefla bilar ifrån? (här hemma) Nu när de för en gångs skull tar i lite med tunnlar o allt vad det är, aldrig sett så mycket köer tidigare. Såklart, öppnar de flaskhalsen på ett ställe så blir det fullt på ett annat men vilka hål är det som inte är färdiga ännu?

Snackade med en amerikan om det där (LA) och det är tydligen självreglerande. Bygger man så trafiken flyter bättre byter folk färdsätt/färdväg tills det blir lika trasigt som innan.

Som jag ser det finns det bara en lösning: kollektivtrafik som är sjukt snabb och prisvärd så att bilåkning framstår som poänglöst.

Eller den bakvända lösningen som Miljöpartiet verkar förespråka: gör vägtransporter ointressanta genom att straffa ut dem med trängselskatter, sjuka P-avgifter och idiotiska väglösningar så väljer majoriteten kollektivtrafik hur långsam och undermålig den än är.

Kul är också att tjejer gasar lika friskt som alla andra:tuttar
Inget mesande där inte.
Jag sticker ut hakan och påstår att svenska hojåkande damer
skulle köra en vecka i Barcelona
Nu blir jag rullad i Biltemaolja och fjäder:rodnar

Kul är också att tjejer gasar lika friskt som alla andra:tuttar
Inget mesande där inte.
Jag sticker ut hakan och påstår att svenska hojåkande damer
skulle köra en vecka i Barcelona
Nu blir jag rullad i Biltemaolja och fjäder:rodnar

De får mjuka upp med Barcelona, där är det inte så mycket kaos

Uppkörningen får ske i Rom klockan 17:00 på en fredag.................Lycka till :tuttar

De får mjuka upp med Barcelona, där är det inte så mycket kaos

Uppkörningen får ske i Rom klockan 17:00 på en fredag.................Lycka till :tuttar

Testat Catania? Tips: Stanna inte bara för att det är en stoppskylt eller ett rödljus, kommer inga bilar eller om ingen gångtrafikant är i vägen för dig - kör bara. Annars sitter du snart på en motorhuv istället för din hoj.
Dock är ALLA jävligt uppmärksamma där, så även om omkörningarna är i klass med licensgrupper på bandagar här hemma med centimeter till godo, så känns det faktiskt jävligt säkert ändå.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025