En liten hösthistoria

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
Aprilia Tuono V4 Factory -15 & KTM SD 1290 GT -17
10+, grått o fuktigt. Sepultura fyller garaget. Drar på mig utrustningen, ljuset blir blått genom glasögonen.
Rullar ut hojen och andas in den mjuka luften, kickar, svär, kickar! BRAMMM!
Varmkör transporten till min specialsträcka, in på grusvägen! duff-duff-duff övergår till automateld.
Böljar fram genom skogen, börjar bli varm i kläderna, står ömsom sitter.
Äntligen framme vid specialsträckans riktiga början, 300m grus uppför, JÄRNET!
Kan man mäta effekt genom att se hur lång gruset sprutar och är isåfall är djupet på spåret proportionellt mot momentet?
Första kurvan, nu har allt annat försvunnit, nu är det bara vägen o bristen på väg som gäller. Grus, gräs o makadam.
Dimman hänger ned i skogen och sjunker i taggar ned mot marken, allt flyter styret lever sitt eget liv vickar långsamt, inte hålla emot!
Pulsen ökar, växla upp, ned, döda inte järnklumpen, bromsa sväng, gasa, sladda. Sträckan slut! Vänder, kör lungt tillbaka, andas tungt, duff-duff.
Hemåt det bär, Iced Earth, öl, högtryckstvätt och varmt garage. Hösten har sina förtjänster ändå.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top