en ledig onsdag på isen...

Mcbudet skrev:
hur går moppen då ???
berätta nu!

Ja, vad ska man säga... Några millimeters vrid på rullen och aset drar iväg värre än en avlöning. Låg strax över tomgång och ändå var växellådan snabbt slut :D Lite inkörning nu och så ska toppen och ventilspel (0.10mm) kollas upp igen för att se hur saker sätter sig tillrätta. Ska bli fint att att känna på den med asfaltsdäck när den är inkörd...
 
Faan va roligt att du verkar nöjd!! Du har väl inte åkt supercomp på typ ett halvår.....nä längre, sedan Maj eller nått va?

Coolt grabben :tummenupp
 
Grattis att du äntligen fått ihop "skräpet" igen :tummenupp :)
 
Supermoto skrev:
Grattis att du äntligen fått ihop "skräpet" igen :tummenupp :)

Ja, grattis. Bara att börja planera för första Ålandresan då :tummenupp
För vi är nog en hel del som längtar och hoppas... :Bugar

/Stefan - som ber om fint påskväder varja kväll han går och lägger sig.
 
420 skrev:
Ja, grattis. Bara att börja planera för första Ålandresan då :tummenupp
För vi är nog en hel del som längtar och hoppas... :Bugar

/Stefan - som ber om fint påskväder varja kväll han går och lägger sig.
JAAAAAAAAA, bra idé :tummenupp

Tompa för bövelen!!!!! Börja kolla det redan nu. Fast inte påsk va? Är inte det tidigt....
 
Supermoto skrev:
JAAAAAAAAA, bra idé :tummenupp

Tompa för bövelen!!!!! Börja kolla det redan nu. Fast inte påsk va? Är inte det tidigt....
Jaaa Åland!! men påsk tycker jag är tidigt.. Det är ju 9-12 april i år, kan ju vara lite för kallt då.

Kul att hojen går som en sate nu när du har pulat med den ett tag.
 
420 skrev:
Ja, grattis. Bara att börja planera för första Ålandresan då :tummenupp
För vi är nog en hel del som längtar och hoppas... :Bugar

/Stefan - som ber om fint påskväder varja kväll han går och lägger sig.


Grattis Tom!

Ser ju väldigt lovande ut. :yoparty
Vart har du köpt alla delarna och vem har gjort jobbet åt dig?
Eller har du skruvat själv?

Annars håller jag med 420! :tummenupp

Grabbarna som är oroliga för att fejset ska matcha hojens gulblå färger kan ju stanna hemma i sängen. :D

Påsk är tidigt i år så bara asfalten är torr och fri så.... :fyllisar
 
Last edited:
Evil M skrev:
Jaaa Åland!! men påsk tycker jag är tidigt.. Det är ju 9-12 april i år, kan ju vara lite för kallt då.

Kul att hojen går som en sate nu när du har pulat med den ett tag.

Vi kan väl åka över fler gånger i år, t.ex. nästa sväng i maj eller nåt?
 
Brodde skrev:
Vart har du köpt alla delarna och vem har gjort jobbet åt dig?
Eller har du skruvat själv?

Annars håller jag med 420! :tummenupp

Grabbarna som är oroliga för att fejset ska matcha hojens gulblå färger kan ju stanna hemma i sängen. :D

Påsk är tidigt i år så bara asfalten är torr och fri så.... :fyllisar

Delarna kommer från en Österrikisk liten firma, samt jobbet som är gjort med de delar som satt på hojen tidigare. Så de gjorde det mesta av trimmandet och sedan sattes allt ihop och lager byttes ut av Ragge. En kille i stan med kopplingar till Lellesteamet, balanserade om och minskade glappet i vevpartiet.

Efter två dagar på isen, så är det nu dags för ventiljustering och kolla igenom allt.

Jag siktar på att få in ett par vändor till Åland under våren - jag har några luckor i helgerna som kan passa. Påsken kan fungera - men det kan lika gärna lika 2dm snö och vara skitkallt. Ska ringa Nucke nu i dagarna och dra igång processen med bokning m.m.
 
TomK skrev:
Hur man tillbringar en onsdagseftermiddag :)

http://irt.slu.se/tomk/sm/pics/2004-02-18/

Första turen med 658:an... Brutal jävla motor! :D

Såg väldigt kul ut. Tror du inte har rört din motor utan bara använt den senaste typen av behandling som b.la används inom GP racing.

P2110016.JPG
 
WestW skrev:
Såg väldigt kul ut. Tror du inte har rört din motor utan bara använt den senaste typen av behandling som b.la används inom GP racing.

DDT är nog bra, men duger säkert bara åt 640-motorn... :D Jag kör med sprit istället.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top