En kvalitetsrulle från Kinnekulle!

Sphyrna

Färgmatchad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
En hoj med en liter, två hjul och ett R och en etta
Penguin åkte omkring ett pass i fredags med min kamera på Annelies cykel och lyckades aldrig komma om mig :rolleyes: ... eller nåt.
Det var kanske inte min bästa prestation under dagen, men här är ett hopklipp på ca 30MB där jag försökt få med även andra åkare.
Och som BONUSMATERIAL återfinns en liten episod med... vad ska vi säga... spår av lite speciell kurvteknik under bron.

The movie



Vad andra har sagt:

:tomten :tomten :tomten :tomten
Expressen

:kocko :kocko :kocko :kocko :kocko
Bike

:confused:
Hänt i veckan
 
KINA KULLENYTT
:D :D :D :D

...ser att "kenny" (eskil) med telefonica stället
är här och härjar oxå, typiskt linslus... :tungan Ang kreuger
så är man ju van och se honom åka av och på bana lite här och
där men han måste lära sig och hålla upp handen när han gör egna
"depå-avbrott" :) På gotland åkte han av "Lite" 2 ggr samma varv jag
låg bakom, men snabb är han.....
:hihi
 
Skön film, blev inte ett dugg åksugen heller :fyllisar

Hårt att hänga på literhojarna på rakan såg det ut som :tungan

Gillade "mormors lilla kråka temat".
 
955i skrev:
Hårt att hänga på literhojarna på rakan såg det ut som :tungan

Yes, jag behöver mer stomp i cykeln. :4skrika
Det gick att plocka literhojar på rakan ibland med högre fart i kurvan ut på rakan, men när det där filmades var mitt bakdäck duktigt trött och jag vågade inte pressa i kurvorna :3freak
 
varför blir musik å motorljud alldeles ryckigt för när jag försöker kolla?
Går ju fan inte å ha ljudet på:(
 
Last edited:
TinaTjejen skrev:
varför blir musik å motorljud alldeles ryckigt för när jag försöker kolla?

För att du e tjej... :tungan









Eller för att jag inte har 100-koll på hur jag bör encoda filen. Fast för mig funkar det bra.....
 
Två saker slår mig.
1. Räckena sitter faktiskt riktigt obehagligt nära banan.
2. Kryper man inte ner bakom kåpan på rakan blir man omkörd av de flesta...
 
Penguin skrev:
Man behöver inte krypa ihop för att komma ner under Sphyrnas otroligt stora touringkåpglas. :mattias
1. Det är inget j*vla touringglas. Det är doublebubble och därmed otroooligt race. :fatta!

2. Trots att jag inte kryper ihop bakom det enorma touringglaset kör jag minsan om dig! Ha!

3. Jag kryper visst ihop, men är fantastiskt bredaxlad så det syns inte.

4. Bara för att Penguin retat upp mig p.g.a. ditt inlägg är det nära att det är 3 saker som slår dig Gustav.

5. Och så är däcket slitet! (Jag tänker krampaktigt klamra mig fast vid den, ganska lama, ursäkten. Så det så!)
 
Sphyrna skrev:
1. Det är inget j*vla touringglas. Det är doublebubble och därmed otroooligt race. :fatta!

2. Trots att jag inte kryper ihop bakom det enorma touringglaset kör jag minsan om dig! Ha!

3. Jag kryper visst ihop, men är fantastiskt bredaxlad så det syns inte.

4. Bara för att Penguin retat upp mig p.g.a. ditt inlägg är det nära att det är 3 saker som slår dig Gustav.

5. Och så är däcket slitet! (Jag tänker krampaktigt klamra mig fast vid den, ganska lama, ursäkten. Så det så!)


Punkt 5 är ju solklar !!!!!!! Man ser ju i inledningen av filmen
den första kurvan hur du har uppenbart svårt att överhuvudtaget
bemästra besten med det bakhjulet :) *Spelar förstående* :tungan
 
Nogger skrev:
Punkt 5 är ju solklar !!!!!!! Man ser ju i inledningen av filmen
den första kurvan hur du har uppenbart svårt att överhuvudtaget
bemästra besten med det bakhjulet :) *Spelar förstående* :tungan
Ja det är den! Vadå *Spelar förstående*!? Du är ju ironisk! :fatta!

Du skulle inte heller ha det så lätt med det kåpglaset - så det så! :4skrika
 
Sphyrna skrev:
1. Det är inget j*vla touringglas. Det är doublebubble och därmed otroooligt race. :fatta!

2. Trots att jag inte kryper ihop bakom det enorma touringglaset kör jag minsan om dig! Ha!

3. Jag kryper visst ihop, men är fantastiskt bredaxlad så det syns inte.


Hur ska du ha det nu då? Är ditt enorma touringglas otroligt rejs och kryper du ihop eller inte? Dina punkter ovan är något motsägelsefulla!

:hihi
 
Sphyrna skrev:
Ja det är den! Vadå *Spelar förstående*!? Du är ju ironisk! :fatta!

Du skulle inte heller ha det så lätt med det kåpglaset - så det så! :4skrika

:rofl :hihi Vaknade nu inatt och satte mig upp med ett ryck
för jag drömde om ett liknande kåpglas och att min hoj stanna
helt och hållet, för med ett sånt kåpglas så ska man va duktig om
hojen går framåt..... :) *Fått klarhet/kommit till insikt* För att inte
tala om däcken.... Nämde jag dom :D
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top