En kväll i garaget

FZ1 skrev:
2055487 Vad har jag sagt om att arbeta på egen hand, ring någon äldre med erfarenhet nästa gång du skall ut i garaget, så kan vi ta ölen innan :fyllisar
Oj vad öl du ska få om du skruvar ihopp r6an till nyskick. =)

Hoztic skrev:
2055045 Gnäll inte! Jag skar upp tummen på en kastrull när jag skulle göra pastasås! Sen brände skiten fast, och jag hälde ut en halv kastrull kokande sås på foten när jag skulle få liv i det fastbrända :4skrika Alla goda ting är tre, eller hur va de nu? :va
Hur fasen lyckas man skära sig på en kastrull? Brukar man inte bränna sig på dom? :va :hihi

Haha! Känns skönt att man inte är den enda som legat på ett smutsigt och kallt garagegolv ett par kvällar i rad senaste veckan. :3freak Den japsare som knackat ihop FZR:ens originalinstruktionsbok borde få veta ett och annat... :fatta! Hur i h*#vete svårt ska det vara. En blind mellanstadieelev med en mobilkamera hade alla gånger gjort ett bättre jobb. Efter att ha laddat ner en tysk manual på nätet blev det både nytt luftfilter, nyladdat batteri, oljabyte och ny kylarvätska. Tse germans rock! :tummenupp Inte visst jag att skoltyskan skulle komma till användning i garaget. Ja ja sehr schöööön och lycka till mer skruvande för snart är våren här! :banana

Triggerhappy skrev:
2057307 Hur f-n kommer man ens på att den startar med kopplingen jordad...alltså hur f-n snurrar planeten när man tänker: hmm jag testar att jorda kopplingen å ser om den startar då :Bugar jag kan bara fantisera om den desperation som härjat....

*ASGARVAR SÅ TÅRARNA SPRUTAR*
Menar verkligen inget elakt ...tro mig...en dag skrattar du med :hihi

för några dagar sen hade jag blivit sur nu känns de mer som jag fått lite avstånd från problemet och faktiskt kan skratta

Jag har mätt alla el och då kom jag fram till att det var sättet att starta den (kanske därför race kittade kabelstammar inte innehåller .... koppling,neutral,stöd givare)

Rundningsmärke skrev:
2057315

Vad har du gjort? Klippt sönder hela elsystemet?

börjar också fundera vem som antastat min cykel men nej jag har inte klippt något

Säger inget mer än larm....

Hoztic skrev:
2057694 Har du försökt montera ett sånt här larm?
Funkar det inge vidare alltså?

de funkar skit fint men något gick fel typ

ordnade ju till alla kablar så jag kunde sätta tändningen i "ON" läge med fjärren och starta den genom att skicka - till en kabel men då jag hade tändningen i "ON" och skulle testa vanliga startknappen så har de lixom låst sig kan man säga.

Mr Helmut skrev:
2057701 de funkar skit fint men något gick fel typ

ordnade ju till alla kablar så jag kunde sätta tändningen i "ON" läge med fjärren och starta den genom att skicka - till en kabel men då jag hade tändningen i "ON" och skulle testa vanliga startknappen så har de lixom låst sig kan man säga.
Lurigt... Kan du starta hojen med fjärren alltså? Men inte med startknappen? :va

Hoztic skrev:
2057711 Lurigt... Kan du starta hojen med fjärren alltså? Men inte med startknappen? :va

larmet är numera bortkopplat

något med "starting circut cutoff relay" skulle jag tro, eventuelt givarna (stöd,koppling, neutral).

Kan dock gå förbi givarna och starta den på vanligt vis (nej givarna är hela)

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna