En konstig grej hände mig på hojen idag...

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Har inte hört om någon annan som varit med om detta..

På väg hem från sthlm, där jag jobbar, på Uppsalavägen i rätt hög hastighet( men inte högre än 110km/h:rolleyes: ) så tvärdör hojen!

Märker att den inte svarar, så jag kollar om jag råkat kommit åt dödarknappen, vilket jag inte har, ser sen att hela instrumenteringen är släckt!

"Vad fan har hänt med tändningsjäveln..." tänker man och ser tusenlapparna fara förbi lagom till semestern. :huvet

Kollar sedan på NYCKELN och tror så klart inte att det kan vara den, men döm om min förvåning när den stod på "off" !! vred om nyckeln, fortfarande i rätt hög fart, och hojen tände så det var bara att åka vidare...!

Jag har absolut inte kommit åt nyckeln utan den måste ha vibrerat ur läge eller nått!

Har någon av er någonsin hört eller själva varit med om detta??

W E I R D!!:3freak

Last edited:
Hmm märkligt, antagligen så var det din skyddsängel som tyckte att nu ska Björn ta det liite lugnare, fatta vinken ;)

Det är bara du som lyckas med sånt där =)
Helt sjukt! Det var kanske ett spöke:skrämd eller en skyddsängel som ville att jag skulle sakta ner, annars kanske jag kört om en polis längre fram, hehe

Hmm märkligt, antagligen så var det din skyddsängel som tyckte att nu ska Björn ta det liite lugnare, fatta vinken ;)
Du hann först! Ja fan scary shit! Den ska väl inte kunna hoppa ur läge bara så där...

Last edited:
Jag tror hojen va sur för att den fick vända på rörken.........

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla