Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ok, jag har då ingen aning då jag inte haft nån nära vän som fått barn förut.Ymmot skrev:Har fått för mig att man inte ens får besöka BB såvida det inte uppstått komplikationer eller du är föräldrarnas föräldrar så det problemet kan du stryka från listan....
Ymmot skrev:Har fått för mig att man inte ens får besöka BB såvida det inte uppstått komplikationer eller du är föräldrarnas föräldrar så det problemet kan du stryka från listan....
Du verkar inte vara sådär ohejdat intresserad över att få träffa barnet så då kan du gott vänta på en inbjudan. Brukligt är att FADERN bjuder hem på garre o whisky/konjak. Du tar med dig en present. Köp nåt som väsnas, dom ska ändå inte sova på ett par år så det kan kvitta.honkiie skrev:Vad är seden som häller när en kompis får barn? Ska dom ha presenter? Är sprit inblandat? Ska man hälsa på dom på bb eller vänta tills ungen kommit hem? Måste man låtsas gilla att hålla i barnet? Kan man skojsamt reta kompisen om att hans liv nu är över och ringa och mobba honom varenda gång han inte kan vara med på nånting? Många frågor
Nienna skrev:Så var det inte när jag kläckte mina små. På besökstiden fick vem som helst komma. Men det kan ha ändrats, sen har de kanske olika regler i olika kommuner.
Biturbo skrev:Det är i mitt tycke lagomt naivt att tro att inte livet förändras radikalt när man får barn!?
Sen vill jag därmed inte säga att det är något negativt...
Bikerbitch skrev:Det är det många som verkar tro. En del säger att man ska passa på att göra allting innan man får barn. Vad är det man måste göra nu innan man får barn som man inte kan göra efter?
honkiie skrev:Vad är seden som häller när en kompis får barn? Ska dom ha presenter? Är sprit inblandat? Ska man hälsa på dom på bb eller vänta tills ungen kommit hem? Måste man låtsas gilla att hålla i barnet? Kan man skojsamt reta kompisen om att hans liv nu är över och ringa och mobba honom varenda gång han inte kan vara med på nånting? Många frågor
Lantis skrev:Tex beslutade jag och min fru att ta MC kort när barnen var 4 & 6 år. Känner många som gjort tvärt om och slutat så fort de fått barn. Är vi oansvariga eller dom trökiga ?
Vi tänker även ta dyk cert snart.
Ymmot skrev:Har fått för mig att man inte ens får besöka BB såvida det inte uppstått komplikationer eller du är föräldrarnas föräldrar så det problemet kan du stryka från listan....
Det stora problemet med att hålla i ungen är att jag inte skulle kunna hålla mig från att låtsas tappa ungen och det skulle kanske resultera i att jag tappade den på riktigtLayDeeOmega skrev:Gillar/Vill du inte hålla i barnet så är det väl bara att vänligt men bestämt avstå. Kan ju kännas lite scary att hålla någon annans nyfödda bebis om man inte själv har barn.
Vi tog oxå mc kort när barnen var små...dom åker t.o.m. bakpå iblandLantis skrev:Tex beslutade jag och min fru att ta MC kort när barnen var 4 & 6 år. Känner många som gjort tvärt om och slutat så fort de fått barn. Är vi oansvariga eller dom trökiga ?
Lantis skrev:Tex beslutade jag och min fru att ta MC kort när barnen var 4 & 6 år. Känner många som gjort tvärt om och slutat så fort de fått barn. Är vi oansvariga eller dom trökiga ?
IronMike skrev:Jag gav min kompis ett "kit": 5 plattor öl, öronproppar, porrtidningar, blöjjor, hudkräm å en dildo... la allt i en stor pappkartong, med frigolitbitar, så fick han leta upp en sak i taget inför hela släkten.
![]()
ingen liten lätt kartong om man stoppar ner 5 plattor ölIronMike skrev:Jag gav min kompis ett "kit": 5 plattor öl, öronproppar, porrtidningar, blöjjor, hudkräm å en dildo... la allt i en stor pappkartong, med frigolitbitar, så fick han leta upp en sak i taget inför hela släkten.
![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden