En "komisk" grej som hände på bågen.

PIX

Stolt Skåning
Gick med
3 Jul 2004
Hoj
R6 -03 BANHOJ
Körde från Kävlinge mot Helsingborg igår, finns ett par härliga vägar när man kör mot V.Karaby osv. Precis när man kommer fram till motorvägen så är där en upphöjd rondell som jag tvunget tog ett ärovarv innan jag körde höger i den, ligger ner så mycket jag vågar när jag upptäcker att det står en polismc på påfarten -jaja han står väl där i vilar tänkte jag.
Kör ut på motorvägen och av någon konstig anledning kör jag lagligt(brukar ligga ca 20 över annars), när jag helt plötsligt blir omkörd av mcsnuten som vinkar glatt och ger mej tummen upp!!!! :tummenupp
Lite chokad vinkar jag tillbax och han fortsätter köra tills han slår på dom blåa o stoppar en Audi tror jag det var.
Fortsätter köra till Burger på backen(milstolpen hette det för vet ej vad de kallas nu), ska bli gått med burgare.
Har precis satt mej ner när det stiger in två mcpoliser, dom beställer och får sin mat och går rakt mot mej, den ena frågar om det är min motorcykel som står utanför, -ja det är det, säger jag och tänkte va fan e de nu jag gjort för fel, då frågar polisen mej om det är ledigt vid bordet där jag sitter -javisst e det de. Dom sätter sej ner och vi sitter o pratar mc ca en haltimme innan dom måste vidare.

Min inställning mot polisen ändrades radikalt iom detta!!!!
Superschystta va dom och jag hoppas att om jag nån gång åker dit så ska det vara av just såna poliser.

kan man åka dit av Superschystta poliser???

Du låter nästan chockad. Poliser är människor precis som vi men som kanske har en arbetsuppgift som krockar med ditt intresse. De flesta poliser är hyggliga människor även om det finns rötägg.

dom kanske har en annan inställning om du gör något olagligt? :näsblod

nu har du ju trots allt bara vart en "vanlig" motorcyklist. ingen galning som kör 250 blås på bakan. :rolleyes:

men jag håller med fler trevliga poliser skulle inte skada :)

Kul att höra något annat på det här forumet än att alla poliser är facistsvin. :-)

Precis som du påpekar finns det många trevliga poliser. Är man shysst mot dem är de oftast shyssta tillbaka. :)

Det jag blev mest chockad över var ju att dom frågar om dom kan sitta med mej, fastän det var folktomt där. :tummenupp

De var väl för att dom såg min otroligt snygga båge??!?!!?! :D :rofl

Har läst så mycket "skit" om poliserna nu så jag tyckte det var dax för en positiv reflektion av de samma!!

som vi

dom är väl överlyckliga nu när vädret är bra o ingen gör något olagligt då kan dom bara glida rund och behöver dom gasa lite för att dom bara inte kan hålla sig så slår dom bara på blåljusen o stoppar en Audi tex kollar lappen, nähä allt verkar vara isin ordning tack o adjö.brum brum. :D
dom har väl ett int av att köra hoj tar jag för givet.

PIX skrev:
Körde från Kävlinge mot Helsingborg igår, finns ett par härliga vägar när man kör mot V.Karaby osv. Precis när man kommer fram till motorvägen så är där en upphöjd rondell som jag tvunget tog ett ärovarv innan jag körde höger i den, ligger ner så mycket jag vågar när jag upptäcker att det står en polismc på påfarten -jaja han står väl där i vilar tänkte jag.
Kör ut på motorvägen och av någon konstig anledning kör jag lagligt(brukar ligga ca 20 över annars), när jag helt plötsligt blir omkörd av mcsnuten som vinkar glatt och ger mej tummen upp!!!! :tummenupp
Lite chokad vinkar jag tillbax och han fortsätter köra tills han slår på dom blåa o stoppar en Audi tror jag det var.
Fortsätter köra till Burger på backen(milstolpen hette det för vet ej vad de kallas nu), ska bli gått med burgare.
Har precis satt mej ner när det stiger in två mcpoliser, dom beställer och får sin mat och går rakt mot mej, den ena frågar om det är min motorcykel som står utanför, -ja det är det, säger jag och tänkte va fan e de nu jag gjort för fel, då frågar polisen mej om det är ledigt vid bordet där jag sitter -javisst e det de. Dom sätter sej ner och vi sitter o pratar mc ca en haltimme innan dom måste vidare.

Min inställning mot polisen ändrades radikalt iom detta!!!!
Superschystta va dom och jag hoppas att om jag nån gång åker dit så ska det vara av just såna poliser.

Härligt att höra! Mer såna poliser!

/Anders

härligt att höra :)
jag har faktiskt också bra erfarenhet av länsman.. blev stoppad av självaste trafikpolischefen i linköping när jag tillfälligtvis toppade morsans turbo-saab.. sket nästan på mig när jag blev stoppad men polismännen var kanontrevliga å klandrade mig inte det minsta..
" jag skriver ner hastigheten till 189km/tim, det gynnar
dig :) " sade han.
jaha, tack då konstapeln...
har iof sig erfarenhet av rötägg med...
men de är ju faktiskt människor och är man trevlig själv är chansen stor att de också är det..

Last edited:
Ja visst e dom oftast trevliga om man e schysst själv. I vintras drog jag en rödbula på huddingevägen med budhojen och hade oturen att en civilbil åkte bakom och filma. Lite hemliga va dom och höll ett långt avstånd tills jag efter två korsningar stannade vid sthlmsmässan. Då glider dom upp och hälsar vänligt samt visar legg. :gnissla Fan, fan, fan!!, tänkte jag men fick gilla läget och lämna ifrån mig kortet. Dom sa att det va ju synd att du råkade köra mot rött just när vi låg bakom. Sen blev det till att buda på moppe :rodnar typ hela januari. Men som sagt; trevliga va dom!

jolla skrev:
kan man åka dit av Superschystta poliser???

jupp! de måste ju trots allt göra sitt jobb... sen hur allvarligt de ser på saker o ting... när jag blev stoppad så tyckte han att "Man ska väl inte köra på bakhjulet medans man kör in en motorcykel?".
Han kunde lika väl ha dragit kortet... men men, jag har lappen kvar och glad är jag för det

//håkan

De gångerna man blivit stoppad har det bara varit schyssta poliser.
Som ni redan har sagt, är man själv trevlig så får man samma bemötande tillbaka.

Blev stoppad för ngn vecka sedan, hade premiärturen till besiktningen.
Det hela slutade med att alla poliserna samlades runt mig och snackade.
Jag var visst den förste de hade stoppat sedan jul.. :)

/Sportbikebabe

Sportbikebabe skrev:
De gångerna man blivit stoppad har det bara varit schyssta poliser.
Som ni redan har sagt, är man själv trevlig så får man samma bemötande tillbaka.

Blev stoppad för ngn vecka sedan, hade premiärturen till besiktningen.
Det hela slutade med att alla poliserna samlades runt mig och snackade.
Jag var visst den förste de hade stoppat sedan jul.. :)

/Sportbikebabe

o det hade inget med faktumet att du e en :tuttar ?

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8