Jag kommer nog få skörbjugg. Vad kan man äta mer än baconomelett, falukorv och pasta och krögarpytt? Det ska vara exakt lika enkelt och inte kräva att man har en massa blaj i kylen. Skulle vilja äta mer ris och potatis. Och jag hatar disk så inte en jävla massa kärl och skit.
Tusen tack på förhand alla pappor!
Jag äter ganska sällan hemma och är en sjuk matslacker.
som någon tidigare nämnt är kyckling och ris skitenkelt och gott, du ska få ett recept på min kyckling i currysås (i grova slängar)
köp 2 kycklingfiléer och tärna,
Värm upp smör,lök(vallfritt) och lite curry i en stekpanna,
Lägg i kycklingstärnarna och stek dom tills dom e klara,
koka upp lite vatten 0,5-1 dl med 1 kycklingbuljongstärning,
Häll i matlagningsgrädde 2-3 dl sen i med buljongen du kockat upp (found du chéf funkar också bra)
krydda med curry,peppar och salt efter smak,
krydda ordentligt med curry!
sen kokar du ris eller Cous cous och sen e de bara att lägga upp och äta
(om du vill ha lite grönsaker så kan du köpa en påse wooka och steka sen hälla i)
Du behöver en stekpanna och en kastrull till riset, och det blir mycket gott! istället för stekpanna kan du ta en gryta och göra 3 gånger så mycket så har du mat i några dagar, det funkar hur bra som helst att värma i mikron!
Sen vet ja inte om du prövat lite mer avancerad matlagning?
Någon dag kan du köpa en påse marinad och några fina stekar, steka i en stekpanna kort sen lägga i en form i ugnen,
tillsammans med detta kan du tärna potatis,morötter och andra rotfrukter, ta lite rosmarin eller örtagård kryddor och gott om olivolja sen in i ugnen tsm med köttet! Sen till tillbehör kan du ta 2 dl creme fraiche och en krossad klyfta vitlök sen i med peppar,
rött vin eller en stark är perfekta drickan till