en kille som vurpar big time!

Status
Ej öppen för fler svar.
Honke skrev:
Du skrattade åt att det var synd om honom?

skratta inte åt killen som krocka och inte killen till killen som du skicka åt mig.[/QUOTE]

Okej... men du kan inte se vad som var roligt med att tornet rasade alltså?
Förstår du att andra tycker att det är kul?

RF_Racing skrev:
skratta inte åt killen som krocka och inte killen till killen som du skicka åt mig.

Okej... men du kan inte se vad som var roligt med att tornet rasade alltså?
Förstår du att andra tycker att det är kul?[/QUOTE]

det kan jag tänka mig! men han krocka ju inte eller hur, han kan göra det igen,ingen kom till skada. Men killen som krocka kunde ha gåt mycket värre för.

Nitrogen skrev:
Jag är inte arg, jag tycker däremot att det är skrämmande med korkade människor.

Om min bil går sönder så går den att laga, i värsta fall får jag köpa en ny.
Om jag kör omkull och blir liggandes i respirator resten av livet så kan jag inte köpa mig frisk.
Om min bil går sönder så kan jag säkerligen skratta åt det 10 år senare.
Om jag kör omkull och blir sittandes i permobil resten av livet utan att kunna kommunicera med min omgivning så kommer jag inte att skratta åt det om 10 år.
Om min bil går sönder, enligt ditt exempel, så gör det inte ont, annat än i plånboken.
Om jag kör omkull så kommer jag att få leva en längre period med både fysiska och psykiska smärtor.

Men du förstår vad jag menar med liknelserna av skadeglädje men i olika "grad"? Kan du sluta att säga att jag är korkad osv?
Men i den andra tråden då HD snubben körde omkull... tycker du lika illa om dem som tyckte det var kul? Jag tycker det var MINDRE kul då han inte verkade leka i trafiken. Men asså... jag tycker inte att det skulle vara kul om han hamnade i respirator etc... jag tyckte att det var roligt själva krashen... jakass?

Honke skrev:
det kan jag tänka mig! men han krocka ju inte eller hur, han kan göra det igen,ingen kom till skada. Men killen som krocka kunde ha gåt mycket värre för.

Nej men likväl skadeglädje!

RF_Racing skrev:
Men du förstår vad jag menar med liknelserna av skadeglädje men i olika "grad"? Kan du sluta att säga att jag är korkad osv?
Men i den andra tråden då HD snubben körde omkull... tycker du lika illa om dem som tyckte det var kul? Jag tycker det var MINDRE kul då han inte verkade leka i trafiken. Men asså... jag tycker inte att det skulle vara kul om han hamnade i respirator etc... jag tyckte att det var roligt själva krashen... jakass?

Nej men likväl skadeglädje!

då ska det vara till killen som snacka där, men inte till killen som krocka. och som sagt,vad är de roliga med krocken?

Honke skrev:
då ska det vara till killen som snacka där, men inte till killen som krocka. och som sagt,vad är de roliga med krocken?

Jo men du kände skadeglädje till han som rasade det iallafall... Att han får skylla sig själv... Vad var det roliga med han som rasade det där? Det tyckte inte jag var kul, utan jag tyckte endast synd om han men hade kul på den andre...

RF_Racing skrev:
Jo men du kände skadeglädje till han som rasade det iallafall... Att han får skylla sig själv... Vad var det roliga med han som rasade det där? Det tyckte inte jag var kul, utan jag tyckte endast synd om han men hade kul på den andre...

det tycket jag inte,tyckte att det var synd om han! men det kanske inte var rätt det han gjorde, men det betyder inte att man tycker det är rätt åt han.

så du försöker säga att killen som krocka var roligt men inte den andra??

RF_Racing skrev:
Nej, jag förstår fortfarande inte dina liknelser.
Det vi såg på filmen var en ren olyckshändelse, han förtjänade det inte alls, men får skylla sig själv = Inget man skrattar åt.
Att du skulle vara korkad är en underdrift.

JaCkass är ett gäng människor som gör sig illa med flit, under kontrollerade former. Något som inte kan placeras i samma kategori som filmen vi diskuterar.

Nitrogen skrev:
Nej, jag förstår fortfarande inte dina liknelser.
Det vi såg på filmen var en ren olyckshändelse, han förtjänade det inte alls, men får skylla sig själv = Inget man skrattar åt.
Att du skulle vara korkad är en underdrift.

JaCkass är ett gäng människor som gör sig illa med flit, under kontrollerade former. Något som inte kan placeras i samma kategori som filmen vi diskuterar.

Klart att han förtjänade det... Han lekte omkring på allmän väg då fler än han kunde bli skadade... Klart att det var en olycka men den var hans fel. Kan du sluta säga att jag är korkad?
Men det är uppenbarligen inte bara jag som finner sådant roligt... Så istället för att säga att jag har fel så kanske du ska tänka VARFÖR folk tycker att sådant är roligt.

Honke skrev:
det tycket jag inte,tyckte att det var synd om han! men det kanske inte var rätt det han gjorde, men det betyder inte att man tycker det är rätt åt han.

så du försöker säga att killen som krocka var roligt men inte den andra??

Klart att det är rätt åt han! Om en 15 åring kör trimmat och kör i så är det rätt åt han! Han kunde uppenbarligen inte stegra o ska därför inte göra det!

Jo jag tyckte den var rolig... Men jag tyckte den var rolig pga han som hade byggt tornet.

Vicke liv... Ruggig smäll det där tycker jag. :3freak

RF_Racing skrev:
Tycker inte någon av dessa olyckor är något att garva åt.
Men mest ogillar jag att det är verkar ok att garva när en custom-kille trillar och slår sig, men inte när en stuntande sporthojsåkare vurpar. :kocko

Inte för jag håller med RF_Racing, men nog är dubbelmoralen ganska märkbar här på forumet.

Klart att det är rätt åt han! Om en 15 åring kör trimmat och kör i så är det rätt åt han! Han kunde uppenbarligen inte stegra o ska därför inte göra det!

Jo jag tyckte den var rolig... Men jag tyckte den var rolig pga han som hade byggt tornet.[/QUOTE]

det jag jag fatta med. men frågan var om du tyckte det var roligt eller inte & jag fick svar på det.

ja då så, då tycker vi helt olika på de där med vad som är roligt inte inte roligt. så nu läger jag ner de här! eller vad säger du???

RF_Racing skrev:
Klart att han förtjänade det... Han lekte omkring på allmän väg då fler än han kunde bli skadade... Klart att det var en olycka men den var hans fel. Kan du sluta säga att jag är korkad?
Men det är uppenbarligen inte bara jag som finner sådant roligt... Så istället för att säga att jag har fel så kanske du ska tänka VARFÖR folk tycker att sådant är roligt.
Ok, så alla som kör 110 km/h på en 90-väg och går omkull, dom får skylla sig själva? Om dom däremot hade kört i 80 km/h så är det synd om dom?
Eller hur är det du tänker?
Jag tänker inte sluta skriva att du är korkad, för du är korkad.
I den här tråden är det hittills bara du som tyckt att det var roligt, du utgör en minoritet. Det finns inga som helst anledningar till att skratta åt det, och därför är det fel.

War-psycho skrev:
Vicke liv... Ruggig smäll det där tycker jag. :3freak

Tycker inte någon av dessa olyckor är något att garva åt.
Men mest ogillar jag att det är verkar ok att garva när en custom-kille trillar och slår sig, men inte när en stuntande sporthojsåkare vurpar. :kocko

Inte för jag håller med RF_Racing, men nog är dubbelmoralen ganska märkbar här på forumet.

Det borde vara tvärtom då man inte enligt bilden iaf ser att custom åkaren gör något fel.

Honke skrev:

Jo jag tyckte den var rolig... Men jag tyckte den var rolig pga han som hade byggt tornet.

det jag jag fatta med. men frågan var om du tyckte det var roligt eller inte & jag fick svar på det.

ja då så, då tycker vi helt olika på de där med vad som är roligt inte inte roligt. så nu läger jag ner de här! eller vad säger du???[/QUOTE]

:)

RF_Racing skrev:
Det borde vara tvärtom då man inte enligt bilden iaf ser att custom åkaren gör något fel.
Hold your horses!
Du säger att killen som stegrar med hojen får skylla sig själv att han går omkull, för att han inte kan stegra.
Anledningen till att customkillen gick omkull var väl antagligen att han inte kunde köra?!

Nitrogen skrev:
Ok, så alla som kör 110 km/h på en 90-väg och går omkull, dom får skylla sig själva? Om dom däremot hade kört i 80 km/h så är det synd om dom?
Eller hur är det du tänker?
Jag tänker inte sluta skriva att du är korkad, för du är korkad.
I den här tråden är det hittills bara du som tyckt att det var roligt, du utgör en minoritet. Det finns inga som helst anledningar till att skratta åt det, och därför är det fel.

Om en person kör 110 på 90 väg och kör i så kunde denne uppenbarligen inte hantera farterna och höll sig inte till lagen... därför får denne skylla sig själv!
Men om någon kör omkull i 80 för att denne inte kunde hantera farten så är det såklart dennes fel med.. men om den som kör i 80 kör omkull pga tex grus (?) så är det synd om denne. Men i den andra tråden skulle du utgöra minoritet. Jag vill inte att du skriver att jag är korkad! Du har ingen rätt att säga det!

Nitrogen skrev:
Hold your horses!
Du säger att killen som stegrar med hojen får skylla sig själv att han går omkull, för att han inte kan stegra.
Anledningen till att customkillen gick omkull var väl antagligen att han inte kunde köra?!

Jo det är sant... men han lekte inte iallafall... sen var det inte bara för att han inte kunde stegra utan även för att han var en fara för andra... Men på bilden framkommer inte anledningen till att han körde i.

RF_Racing skrev:
Om en person kör 110 på 90 väg och kör i så kunde denne uppenbarligen inte hantera farterna och höll sig inte till lagen... därför får denne skylla sig själv!
Men om någon kör omkull i 80 för att denne inte kunde hantera farten så är det såklart dennes fel med.. men om den som kör i 80 kör omkull pga tex grus (?) så är det synd om denne. Men i den andra tråden skulle du utgöra minoritet. Jag vill inte att du skriver att jag är korkad! Du har ingen rätt att säga det!
Ja, då får alla skylla sig själva. Vare sig det är ens eget eller någon annans fel. Alla vet ju med sig att det är riskfyllt i trafiken, så blir du påkörd av en annan bil så är det helt och hållet ditt fel. Du skulle hållt dig hemma istället.
Eller?
Vad beträffar ditt exempel på att det skulle vara mer synd om någon som kör omkull i 80 km/h på grus än asfalterad väg. Kör man så fort på grusväg, ja då får man tamejfan skylla sig själv. Ännu ett bevis på att intelligens är något du saknar.

Dregen skrev:
:corn :corn :corn

Vad tycker du om det hela?

Nitrogen skrev:
Ja, då får alla skylla sig själva. Vare sig det är ens eget eller någon annans fel. Alla vet ju med sig att det är riskfyllt i trafiken, så blir du påkörd av en annan bil så är det helt och hållet ditt fel. Du skulle hållt dig hemma istället.
Eller?
Vad beträffar ditt exempel på att det skulle vara mer synd om någon som kör omkull i 80 km/h på grus än asfalterad väg. Kör man så fort på grusväg, ja då får man tamejfan skylla sig själv. Ännu ett bevis på att intelligens är något du saknar.

Du verkar inte heller ha alla getter hemma då du uppenbarligen inte förstog vad jag menade... Men menar du att det INTE var hans fel? Om någon kör i 80 på 90 väg för att de vet att de inte klarar av att köra i 90 och kör omkull pga isfläck (istället) så är det mer synd om dem än om den som kör i 120 på 90 väg på bakhjulet utan nån koll...

Känner du dig underlägsen då du hela tiden skriver personliga påhopp? Du verkar bli VÄLDIGT upprörd av ett simpelt samtal på internet...

Menar DU att om man kör snabbare än man klarar av och kör i så är det INTE ens eget fel?

Till råga på allt i detta fall där andra kunde blivit skadade och på bakhjulet...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back