en kille som vurpar big time!

Status
Ej öppen för fler svar.
morecore skrev:
Internet låter människor se hela världens hemskheter, och det blir bara värre o värre. En krock ses nästan som "roligt" och inte alls läskigt, när man jämför att man kan se filmer där människor bränns, hängs, ruttnar m.m.
Men självklart inte kul, men vile bara säga att det kan uppfattas så för vissa...
Visst är det så, och jag sticker inte under stolen med att jag sett filmer på folk som avrättats (www.exet.nu), men det är definitivt inget jag skrattar åt.

morecore skrev:
Internet låter människor se hela världens hemskheter, och det blir bara värre o värre. En krock ses nästan som "roligt" och inte alls läskigt, när man jämför att man kan se filmer där människor bränns, hängs, ruttnar m.m.
Men självklart inte kul, men vile bara säga att det kan uppfattas så för vissa...

Världen är en hemsk plats, ett helvete, om man skulle tänka och grumla på all ondska i världen skulle man inte orka leva. Det är inte heller kul med folk som ruttnar och dyl... men tydligen tycker en del att det är facinerande då sidorna finns. Hade han kört normalt och inte riskerat sitt liv genom att stegra och blivit påkörd i sidan tex så hade det såklart inte varit kul...

Nitrogen skrev:
Visst är det så, och jag sticker inte under stolen med att jag sett filmer på folk som avrättats (www.exet.nu), men det är definitivt inget jag skrattar åt.

Varför har du kollat på dem då? Många facineras av sådanna saker. För att kunna uppskatta det goda måste man vara medveten om det onda? Jag tycker inte att det är kul på något sätt med folk som dör... men det tillhör livet.

Nitrogen skrev:
I rest my case!

IQ = Inteligens Kvot
Inteligens = Förmågan att kunna se samband.

RF_Racing skrev:
Världen är en hemsk plats, ett helvete, om man skulle tänka och grumla på all ondska i världen skulle man inte orka leva. Det är inte heller kul med folk som ruttnar och dyl... men tydligen tycker en del att det är facinerande då sidorna finns. Hade han kört normalt och inte riskerat sitt liv genom att stegra och blivit påkörd i sidan tex så hade det såklart inte varit kul...
Det är inlägg som det här som får mig att tvivla på om intelligens är något som existerar i ditt huvud.

Nitrogen skrev:
Det är inlägg som det här som får mig att tvivla på om intelligens är något som existerar i ditt huvud.

Varför har du besökt exet.nu/se? Om nån VÄLJER att leka på gatan och riskera andras liv likså och denne slår sig så har han bara sig själv att skylla...

Det har ingenting med inteligens att göra även om det ordet missbrukas i sådanna sammanhang ofta...

var ni diskuterar! läst många såna här förut! tror att dom kan håla på hur länge som hälst.

men det är väl bara att gå till sig själv. Jag tycker absolut inte att det skulle vara roligt om alla skrattar åt mig om jag skulle göra en vurpa som den där! Och jag tycker att det inte går att jämföra med att sätta sig på rumpan ner för en trapp eller nåt sånt.

Om killen dog då? men om det kommar ut en film av dig när du bryter revbena & grejer, så är det okjer om vi skrattar åt dig då?? om jag får ett Ja, så bryr jag mig inte!

det är vad jag tycker så :)

RF_Racing skrev:
Om nån VÄLJER att leka på gatan och riskera andras liv likså och denne slår sig så har han bara sig själv att skylla...

Sant... men man skrattar inte åt det. Det är det som är hela poängen

RF_Racing skrev:
Varför har du kollat på dem då? Många facineras av sådanna saker. För att kunna uppskatta det goda måste man vara medveten om det onda? Jag tycker inte att det är kul på något sätt med folk som dör... men det tillhör livet.

IQ = Inteligens Kvot
Inteligens = Förmågan att kunna se samband.
Säg det... av nyfikenhet antar jag.

Medvetenhet är inte att skratta åt andras olycka, det är det sambandet du inte ser.

Honke skrev:
var ni diskuterar! läst många såna här förut! tror att dom kan håla på hur länge som hälst.

men det är väl bara att gå till sig själv. Jag tycker absolut inte att det skulle vara roligt om alla skrattar åt mig om jag skulle göra en vurpa som den där! Och jag tycker att det inte går att jämföra med att sätta sig på rumpan ner för en trapp eller nåt sånt.

Om killen dog då? men om det kommar ut en film av dig när du bryter revbena & grejer, så är det okjer om vi skrattar åt dig då?? om jag får ett Ja, så bryr jag mig inte!

det är vad jag tycker så :)

Visst får du skratta åt mig! Men ni tyckte juh inte sådant var roligt? Jag skrattade åt mig själv nån vecka efter att jag körde i... men det är skillnad endå då jag bryr mig om mig själv... Att sätta sig på stjärten ä samma sak men inte lika "stor" skada skedd i det fallet...

Men erkänn att han ENBART har sig själv att skylla, det var bara tur att han inte drog med någon annan... Ta GR som exempel, en total idiot som många skulle vilja körde i... varför?

Nitrogen skrev:
Säg det... av nyfikenhet antar jag.

Medvetenhet är inte att skratta åt andras olycka, det är det sambandet du inte ser.

Jag känner ingen empati för han bara för att han är människa... Jag har ingen aning om vem han är... Om du ser på tom & jerry där tom får ett städ i huvudet, tycker inte du det är kul? Jag skrattade inte förrens man såg att han levde... Självklart är död o liknande inte roligt, men som redan sagt hans fel och han förtjänade det igentligen då han inte hade tillräcklg koll på läget för att veta att det inte var nån/ något ivägen... Tänk om bilen hade varit ett barn? Om en skurk blir skjuten tycker du synd om denne då?

Ang Exet så är det helt normalt att titta på sådant där vill jag dra en liknelse med halshuggningar förr i tiden...

RR_Jonas skrev:
Sant... men man skrattar inte åt det. Det är det som är hela poängen

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=106742

RF_Racing skrev:
Varför har du besökt exet.nu/se? Om nån VÄLJER att leka på gatan och riskera andras liv likså och denne slår sig så har han bara sig själv att skylla...

Det har ingenting med inteligens att göra även om det ordet missbrukas i sådanna sammanhang ofta...
För att dom - tro det eller ej - levererar en hel del grejer som faktiskt går att skratta åt. Men det hör inte hit...
Vad som däremot hör hit är att ingen har påstått att han kan skylla olyckan på någon annan, poängen är fortfarande att en normalt funtad människa inte skrattar åt en sådan händelse.

Vad beträffar din intelligens, något du inte ens kan stava till, så säger dina inlägg det mesta.

RF_Racing skrev:
Visst får du skratta åt mig! Men ni tyckte juh inte sådant var roligt? Jag skrattade åt mig själv nån vecka efter att jag körde i... men det är skillnad endå då jag bryr mig om mig själv... Att sätta sig på stjärten ä samma sak men inte lika "stor" skada skedd i det fallet...

Men erkänn att han ENBART har sig själv att skylla, det var bara tur att han inte drog med någon annan... Ta GR som exempel, en total idiot som många skulle vilja körde i... varför?

ja men då vet jag att det är okej att skratta åt dig! för då har du sagt det :) men inte lika illa är det att sätta sig på ändan tycker jag :) ja det kan jag håla med om att det är hans fel, men bilen skulle ju inte ha vare där.

men nu är det dags att läga ner den här diskussionen tycker jag :) alla har sina syn punkter här i livet, men själv tycker jag inte att de är roligt. för jag skulle inte ha nåra som skrattar åt mig! men som han sa, för att vara gammal & viss så måste man vara ung och dum ;D

Nitrogen skrev:
För att dom - tro det eller ej - levererar en hel del grejer som faktiskt går att skratta åt. Men det hör inte hit...
Vad som däremot hör hit är att ingen har påstått att han kan skylla olyckan på någon annan, poängen är fortfarande att en normalt funtad människa inte skrattar åt en sådan händelse.

Vad beträffar din intelligens, något du inte ens kan stava till, så säger dina inlägg det mesta.

Att jag inte kunde stava till det har inte heller något med intelligens att göra utan okunskap. Och om du visste vad intelligens innebär så skulle du veta att det inte är några "ointelligenta" inlägg.

Visst dom visar roliga saker med, men du hade juh även sett död på sidan... Varför se på det? Facination? Men det vart lite ot från var jag ville komma...

Hänvisar till;
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=106742
återigen, o säg inte emot då jag påstår att det finns MASSOR med liknande trådar här.

Liknelsen med tom och jerry samt din vän med rumpan vill jag att du ska tänka på, samma sak men i detta fall "grövre".

Honke skrev:
ja men då vet jag att det är okej att skratta åt dig! för då har du sagt det :) men inte lika illa är det att sätta sig på ändan tycker jag :) ja det kan jag håla med om att det är hans fel, men bilen skulle ju inte ha vare där.

men nu är det dags att läga ner den här diskussionen tycker jag :) alla har sina syn punkter här i livet, men själv tycker jag inte att de är roligt. för jag skulle inte ha nåra som skrattar åt mig! men som han sa, för att vara gammal & viss så måste man vara ung och dum ;D

Nej men bilen VAR där... Bilen kunde som sagt var ha varit ett barn... Han skulle sett upp så att den inte var där före han lekte runt i trafiken.

RF_Racing skrev:
Jag känner ingen empati för han bara för att han är människa... Jag har ingen aning om vem han är... Om du ser på tom & jerry där tom får ett städ i huvudet, tycker inte du det är kul? Jag skrattade inte förrens man såg att han levde...
Hur drar du parallellerna mellan en människa och två seriefigurer? Förklara, tack.

RR_Jonas skrev:
Ja, de har samma syn som du. Jag tycker inte att det blir mer rätt för det. Vi tycker tydligen olika. Men kom inte hit sen och snyfta om du lägger din hoj för då kommer det förmodligen inte att finnas så många som vill sympatisera med dig.

Godnatt! :pannkyss

God Natt!

Men att de skrattar åt min olycka betyder inte att de samtidigt inte kan tycka synd om mig.

Nitrogen skrev:
Hur drar du parallellerna mellan en människa och två seriefigurer? Förklara, tack.

I båda dem fallen handlar det om någon som skadar sig... Skadeglädje i båda fallen. Att det ena är grövre gör inte skillnaden på typen av glädje nånting.
Förstår du vad jag menar?

BTW så försöker inte jag på något sätt vara otrevlig i skillnad från dig då jag endast försöker förklara vad jag och många fler känner.

RF_Racing skrev:
Att jag inte kunde stava till det har inte heller något med intelligens att göra utan okunskap. Och om du visste vad intelligens innebär så skulle du veta att det inte är några "ointelligenta" inlägg.
Intelligens och IQ är inte samma sak.

[

Nej men bilen VAR där... Bilen kunde som sagt var ha varit ett barn... Han skulle sett upp så att den inte var där före han lekte runt i trafiken.[/QUOTE]

det stämmer! man ska ju inte leka där,men samtidigt så skulle det som sagt inte vara nån bil där! så det kunde ju inte bara ha vare hans fel,

men kan du förklara det roliga? det fattar jag inte...men om du skriver vad de roliga va så får du tycka det då :) så tycker jag mitt. sen är det punkt slut mellan dig och mig :) vill veta det roliga i filmen?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back