En Karlsta'pôjk té

JCJ

Värmlänning
Gick med
19 Mar 2005
Hoj
Triumph Sprint ST -03
Efter många år av drömmande avhållsamhet tog jag MC-kort förra året. Uppkörning 10:de september och hojköpet blev den 28:de, 10 mil senare stod den i vinterförvaring. Längtar som aldrig förr till plusgrader och grusfria asfaltsvägar...
Född i Forshaga, uppväxt i Kil, har varit både Lulebo och Stockholmare men är sedan 2003 Karlsta'pôjk. En värmlänning är nog alltid i hjärtat en värmlänning.

/Christer

Du har åkt o donke plåt å skreke fetta på storgäta i chiil antar ja? När du är uppväxt där menar jag :D

Hagster skrev:
Du har åkt o donke plåt å skreke fetta på storgäta i chiil antar ja? När du är uppväxt där menar jag :D

Tillhörde dom vågade pôjkera som snaggade håret på sidorna och i nacken och ställde det kvarlämnade rätt upp samt klädde mig i svart. Sedan klev man in som chafför hos raggarna... Det var minst sagt spännande att vara onykter (dom gånger man nu var det) i denna samling och dessutom lysna på zynt.

/CJ

JCJ skrev:
Efter många år av drömmande avhållsamhet tog jag MC-kort förra året. Uppkörning 10:de september och hojköpet blev den 28:de, 10 mil senare stod den i vinterförvaring. Längtar som aldrig förr till plusgrader och grusfria asfaltsvägar...
Född i Forshaga, uppväxt i Kil, har varit både Lulebo och Stockholmare men är sedan 2003 Karlsta'pôjk. En värmlänning är nog alltid i hjärtat en värmlänning.

/Christer

En värmlänning är alltid i hjärtat en värmlänning! Född i Forshaga, men flyttade till västerås -87... Men som man sjunger "jag ändå till värmland återvänder"

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret