En jävla tur!

Tottan77

Söker......
Gick med
13 Apr 2013
Ort
Horred
Hoj
Kawa Z900
Tog hojen till jobbet idag så underbart väder. Har 10 mil enkel väg varav 7 är på motorväg....E6:an! Var ganska glad i gasen..... Låg i omkörningsfilen o passerade ena bilen efter andra. Kan ju inte säga att jag hade världens bästa sikt i de nya speglarna på hojen. Ska justeras ikväll! Beslutade mig för att lägga mig i vanliga filen o släpper lite på gasen när polisbilen glider upp bredvid mig o gestikulerar o visar att det här är inte ok! Lättar ännu mer på gasen o kör lagligt. Ser för mitt inre hur det här kommer att bli väldigt tråkigt om mitt kort ryker! Är inte troende men ber en stilla bön inne i huvudet. Ser hur polisen gör tummen upp mot mig....svarar med en nick o tummen upp tillbaka! Sedan drar polisen iväg! Sedan gick det lagligt hela vägen! Hade de stoppat mig hade jag inte haft nåt kort kvar o dryga böter! Så nu är detta en toppendag!:)
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Du får köpa dig en hoj som bara gör 120. Problemet löst. ;)

Eller så kan man helt enkelt skicka hem dom där förbannade parasiterna om de inte har bättre saker att göra än att klaga på fortkörningar på motorväg, finns bättre saker att sätta skattemedel på.
 

Tottan77

Söker......
Gick med
13 Apr 2013
Ort
Horred
Hoj
Kawa Z900
Eller så kan man helt enkelt skicka hem dom där förbannade parasiterna om de inte har bättre saker att göra än att klaga på fortkörningar på motorväg, finns bättre saker att sätta skattemedel på.
Absolut! Håller med o bugar mig för dig!:Bugar
 

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
VTR Firestorm
Grattis att du slapp böter och fick behålla körkortet. Då kanske ses på vägarna i sommar.
Det är väl en del goa vägar runt Horred och där runtomking
 

Tottan77

Söker......
Gick med
13 Apr 2013
Ort
Horred
Hoj
Kawa Z900
Grattis att du slapp böter och fick behålla körkortet. Då kanske ses på vägarna i sommar.
Det är väl en del goa vägar runt Horred och där runtomking
Hehe borde kanske köpt en trisslott idag:banana
Gör vi säkert....finns många Goa vägar här! Välkommen till obygden :rock
 

blackizzz

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Tyresö
Hoj
Yamaha YZF R125 -11
Fler som mötte trevliga poliser igår! Själv blev man tillsagd att inte åka i bussfilen, var också lite glad på gasen, men polisen bara pekade på den "vanliga" filen, och sen en tumme upp när vi (några motorcyklister) gled över dit.

Någon som skickat överblivna pepparkakor till polisen? :va:D
 

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Ort
Danderyd
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
Eller så kan man helt enkelt skicka hem dom där förbannade parasiterna om de inte har bättre saker att göra än att klaga på fortkörningar på motorväg, finns bättre saker att sätta skattemedel på.
Fast... Det där var ju snälla "parasiter" som bara gjorde sitt jobb och det på ett trevligt sätt. Om "vi", hojkollektivet, ska skriva dumt om poliser när de är snälla och visar förståelse för att vi har vårkänslor i stället för att hala upp bötesblocket får vi nog inte mer förståelse..? Det här är inget slutet forum och trådarna här lär ju läsas av andra än Outlaws med skyltlösa R1:eek:r...
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Där ser man. Snittade 140 på bågen söderut på e6an idag. Tur att snuten inte såg mig då jag lider av tuttbrist!
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top