En intressant tanke kring bilder med dolda ansikten på Internet

Det där har jag också lagt märke till :nicka

Det beror ju på att att du sparat det i lager.

Ska man blurra någon så måste man se till att man tar bort dom gamla lagrena.
Annars är det som att sätta en klisterlapp på ett vanligt foto i tron att ingen kan ta bort klisterlappen.

Ett annat smart tips är att blurra en gång, spara, sen blurra samma bild igen, då ser jag inte hur någon skulle kunna få fram ansiktet.

https://www.flashback.info/archive/index.php/t-601033.html
https://www.flashback.info/archive/index.php/t-551587-p-2.html

Last edited:
en grej jag har lagt märke till och som jag tycker är jävligt märkligt är detta, är en gammal sälj bil från min gamla, jag har tagit bort reg.nr från min och min fars. Men när man tittar på den i "thumbnail" läge så ser man reg plåten?

Bilden är inte manipulerad för att vara "rolig" testa själva

Testat att flytta till annan mapp samt radera cookies? Antagligen så baseras thumbnailen på en första version av bilden eller dylikt och detta ändras inte då du redigerar om bilden. Bara vad jag tror dock...

En bra grej vore att först photoshopa nån annans huvud på sin kropp, sedan blurra.
Lycka till att få tillbaks den.

en grej jag har lagt märke till och som jag tycker är jävligt märkligt är detta, är en gammal sälj bil från min gamla, jag har tagit bort reg.nr från min och min fars. Men när man tittar på den i "thumbnail" läge så ser man reg plåten?

Har för mig att "thumbnails" sparas i en indexfil i katalogen. tar du bort den så kommer det skapas en ny då ska det va rätt bild kvar. :tummenupp

Det är detta man kan använda sig av om man hittar en tjej man endast fick hångla med, och du märker att hon har en naken bild på sig själv i facebook med bomberna cencurerade. Dvs om det ligger en thumbnail i informationen så kan man då få sen originalbilden i mindre format:

http://regex.info/exif.cgi

Det beror ju på att att du sparat det i lager.

Ska man blurra någon så måste man se till att man tar bort dom gamla lagrena.
Annars är det som att sätta en klisterlapp på ett vanligt foto i tron att ingen kan ta bort klisterlappen.

satans nördar

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...