Inte säger jag upp bekantskapen för en sådan liten grej. Han är ju världens bästa polareZee skrev:Säg upp bekantskapen med din vän, eller be honom skriva in sig på körskolan asap!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Inte säger jag upp bekantskapen för en sådan liten grej. Han är ju världens bästa polareZee skrev:Säg upp bekantskapen med din vän, eller be honom skriva in sig på körskolan asap!
hbo69 skrev:Inte säger jag upp bekantskapen för en sådan liten grej. Han är ju världens bästa polare. Fast jag ska nog försöka övertala honom att ta lappen. Känner jag honom rätt lär han dock skita i det även i fortsättningen. Men då vet åtminstone vi andra vad som står på nästa gång han sticker iväg.
Frågan är ju om HAN är en polare.jens_rock skrev:Är man polare så är man...
Man säger inte upp bekantskapen för en så grej..."end of story".
Men boka en skrivning/uppkörning åt han, och SLÄPA dit han![]()
Emmi skrev:Trafikförsäkringen på hojen gäller väl alltid? Däremot kan du få betala upp till en viss procent av försäkringsbeloppet i självrisk om det händer något och du inte har rätt behörighet/är full/osv...
NoPinky skrev:Frågan är ju om HAN är en polare.
Det var ju han som satte er i klistert pga sin egen dumhet.
NoPinky skrev:Frågan är ju om HAN är en polare.
Det var ju han som satte er i klistert pga sin egen dumhet.
Mago skrev:Hehe.. "satte er i klistret"..
Polisen frågade vem han var. ON NO!! Hur ska de kunna sova om nätterna.
![]()
Scirocco skrev:Ptja, genom att de nu sade att de inte kände honom så blev de medbrottslingar. Och med tanke på att de börjar dra körkort även när man själv inte bryter mot trafikregler (utan för tex grov fylla bara o liknande) så skulle jag inte bli förvånad om de drar ens körkort för att man skyddat någon som kört i 10år utan körkort.
Jag skulle definitivt sluta åka MC med en polare som inte har MC-kort och kör runt utan körkort. Nästa gång fångar de hans nummerplåtar och kommer det då fram att man är polare så kan man åka dit själv för att ha ljugit. Jävligt onödig risk, särskilt då killen borde kunna bara ta en uppskrivning och en uppkörning (alltså inga lektioner ska ju behövas) i dagsläget.
Scirocco skrev:Ptja, genom att de nu sade att de inte kände honom så blev de medbrottslingar. Och med tanke på att de börjar dra körkort även när man själv inte bryter mot trafikregler (utan för tex grov fylla bara o liknande) så skulle jag inte bli förvånad om de drar ens körkort för att man skyddat någon som kört i 10år utan körkort.
Jag skulle definitivt sluta åka MC med en polare som inte har MC-kort och kör runt utan körkort. Nästa gång fångar de hans nummerplåtar och kommer det då fram att man är polare så kan man åka dit själv för att ha ljugit. Jävligt onödig risk, särskilt då killen borde kunna bara ta en uppskrivning och en uppkörning (alltså inga lektioner ska ju behövas) i dagsläget.
Jag heter Lasse skrev:Lyckligtvis är man inte ansvarig för att ens bekanta inte har körkort för de fordon de framför.
QUOTE]
Inte för att det är någon risk att åka fast i detta fall, men man är ansvarig för sin egen falska vittnesbörd.
Hade denna polare skadat någon person under sin flykt, hade det inte varit så muntert att ha ljugit för polisen.
bmwjohan skrev:ha ha.. bra gjort tycker jag.
jag var precis lika bra på att köra sporthoj innan jag tog mit mc-kort, så för mig var det bara ett onödigt ont. jag ångrar faktiskt att jag tog körkort för mc. det är faktiskt bättre att inte ha ett. ifall man har mc-kort och blir av med det och sen kör i alla fall(vilket man gör) så får man jävligt hårda straff ifall man åker dit för olovlig körning. ifall man aldrig har tagit något mc-kort och åker dit för olovlig körning så får man klart mildare straff. det är väldigt stor skillnad. önskar att jag kunde få mitt körkort otaget.
Jamen det var väl nära nog det dummaste jag hört?!bmwjohan skrev:ha ha.. bra gjort tycker jag.
jag var precis lika bra på att köra sporthoj innan jag tog mit mc-kort, så för mig var det bara ett onödigt ont. jag ångrar faktiskt att jag tog körkort för mc. det är faktiskt bättre att inte ha ett. ifall man har mc-kort och blir av med det och sen kör i alla fall(vilket man gör) så får man jävligt hårda straff ifall man åker dit för olovlig körning. ifall man aldrig har tagit något mc-kort och åker dit för olovlig körning så får man klart mildare straff. det är väldigt stor skillnad. önskar att jag kunde få mitt körkort otaget.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |