En idiotfråga om enstånkorna..

Olof Eriksson skrev:
Det var inte så jag menade. Alla snackar om att de gjort illa sig på nåt sätt när de kickat en storstånka, det var det jag syftade på :)

jaa..

nej nej.. Alltså, dels så är det väl lite en fråga att vara bestämd. Jag har gjort mig illa (inte skadat alltså, utan svurit) av att kicka 2-takt 250 också.. Men det är ju när man gör det halvhjärtat och inte tänker sig för, då får man ju fan skylla sig själv.

Det jag ville ha en känsla av, var hur mkt, och hur hårt den sparkar tillbaka förutsatt att man fortfarande har foten på plats.. Skulle jag nu fucka mig så att det slår benet så fine... det gör inte mer än ont. Men om det smäller ordentligt så vet jag inte hur rycket smäller i knäleden..

Jag har ju som sagt aldrig tänkt på det, och har lite erfarenhet av dem.. De gånger man kört så är det ju provkörning och då har jag ju i regel satt mig påå en redan startad hoj osv..

Jag förstår om det låter som en sjuk fråga.. men jag tror att det är den värsta tänkbara vinkeln för belastning av knät just där, hellre en vurpa än ett backslag där..

Men Husa rockar ju (om de håller) och de är ju uppenbarligen vänstertrampade! :banana

Olof Eriksson skrev:
Det var inte så jag menade. Alla snackar om att de gjort illa sig på nåt sätt när de kickat en storstånka, det var det jag syftade på :)

inte jag :hej

min XR650 har aldrig bitit mig i foten än, däremot gjorde TTR600 jag hade innan det en gång. Gjorde det förbjudna just den gången, den va lite tjurig och jag trött i benet så jag ställde den på stödet och stod upp och sparkade. Då baktände den. Jag har aldrig i mitt liv haft så ont i foten! Hade ändå riktiga crosstövlar på mig. Det är lite drygt ett år sen nu och foten är inte 100 än! TT:n kunde slå tillbaka ibland, men sitter man bara ner så man inte har benet rakt så händer det ju inget.

Mitt råd till dig, har du risikt ben, köp en med elstart!!
Finns ju till de flesta varianter av motarder.

Kan man kicka högerkick så går det lika bra med vänster också.

Tex KTM LC4 är vänsterkickad ( finns även elstart ) , jättesnäll motor bråkar alldrig gäller samtliga cylindervolymer och modeller.

Finns knattar som startar Honda XR650.
Det är inte maskinernas fel , man gör oftast fel bara.

Köp en DRZ 400 med elstart !

Jösse skrev:
Kan man kicka högerkick så går det lika bra med vänster också.

Köp en DRZ 400 med elstart !

Haha.. En jävla massa Mottards i dit garage du :tummenupp

Ja, det där med vänster var mest skämt. Är nog knepigt en kvart, men det e la en vanesak som allt annat.

DRZ400?? Antar att det är på gamla Suka DR eller nåt va? (Ska kolla bilder!)

Ja, elstart är ju helt klart bäst.. Men det är lite sportigt att kicka också :kocko, vilket är helt sjukt att jag tycker..

Jag är lite kluven inför hela grejen egentligen. Får för mig att de gatmotards som funkar mer "som vanligt" utan 10 timmars serviceintervall och så blir tunga och inte hälften så kul som en "riktig". Kanske bara är inbillning?

Jag får väl ta och göra ett par provkörning uppifrån och ned och se vad jag tycker kanske.. Svårt att ställa in huvet efter andras uppfattningar iaf.

Min XR 600R -00 är som en liten gullig pudel, biter den så är det helt ofarligt.
Det kan däremot vara tålamodsprövande och konditionskrävande att få igång den.

Har en kompis som trimmar Harley, han slog huvudet i taket ock fick hjärnskakning samt bröt benet när han kickade sin 1780 HD i garaget.... en aning pinsamt tyckte han..

Dawg skrev:
Haha.. En jävla massa Mottards i dit garage du :tummenupp

Ja, det där med vänster var mest skämt. Är nog knepigt en kvart, men det e la en vanesak som allt annat.

DRZ400?? Antar att det är på gamla Suka DR eller nåt va? (Ska kolla bilder!)

Ja, elstart är ju helt klart bäst.. Men det är lite sportigt att kicka också :kocko, vilket är helt sjukt att jag tycker..

Jag är lite kluven inför hela grejen egentligen. Får för mig att de gatmotards som funkar mer "som vanligt" utan 10 timmars serviceintervall och så blir tunga och inte hälften så kul som en "riktig". Kanske bara är inbillning?

Jag får väl ta och göra ett par provkörning uppifrån och ned och se vad jag tycker kanske.. Svårt att ställa in huvet efter andras uppfattningar iaf.

Ktm 625 från 03 och framåt har elstart och bra tryck i motorn. Drz400 är nog smidigare i chassit men har nog inte riktigt samma drag i motorn.

ola_sandin skrev:
Ktm 625 från 03 och framåt har elstart och bra tryck i motorn. Drz400 är nog smidigare i chassit men har nog inte riktigt samma drag i motorn.

Gjorde en bildsökning här på SH men hittar bara KTM 660 och inte en enda på DRZ..

Nu blir det till att Goggla

ola_sandin skrev:
Här kommer en liten filmsnutt med drz http://www.yacouba.com/video/film_suzuki.wmv

och här en bild

Hmm.. Får inte länken att funka..

men bilden :tummenupp

Den ser ju roligare ut än KTM:en iaf, smidigare men saknar motor??? Allt går väl att trimma eller???

Nej.. jag vet inte, måste provköra för att yttra mig här. Vill ju ändå kunna åka gata också och då blir ju effekten mer viktig än annat i jämförelse..

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman